Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

cubemeister
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57

cubemeister 15 jan 2008 22:09

jah idd het is wel ONZE Boogerd, maargoed we weten het niet. maar voorlopig geloof ik eerder Boogerd, de arme kerel is nog ziek ook geloof ik...dan de duitse pers die er geloof ik een tour de "direct roepen als je rook ziet" van gemaakt hebben. ik ben iig het hele doping gebeuren poep flauw mij interesseert het eigenlijk als ik heel diep in mijn hart kijk geen reet wat ze opgevreten hebben als ik een Rasmussen met Contador 1 op 1 een duel zie uitvechten op een bult, das mooi daar gaan mijn armharen van overeind staan en ik vind het vervelend als er na dat soort prachtige sportieve prestaties weer vanalles gedacht, geroepen, en gekonkeld wordt. het wielrennen moet vast schoon ja, en het is vast niet goed voor de sporters die het gebruiken. maar ook een punt is dat ik geloof ik nog geen onderzoek heb gezien dat wielrenners daadwerkelijk heel veel harder fietsen van doping, ja van epo gaat je hematocriet omhoog en ja daardoor kun je in theorie meer zuurstof transporteren maar het heeft ook nadelen o.a een verhoogde viscositeit van het bloed waardoor dat weer teniet zou kunnen worden gedaan.

iig om een lang verhaal te omzeilen, ik wil het eigenlijk gewoon niet meer horen en weten.
laten we hopen dat we dit jaar weer mooie heroische dingen zien van mannen op fietsen, want dat is volgens mij waar we op zitten te wachten niet op gelul over wielrenners die toch niet meer fietsen. maar waar volksstammen goede herinneringen aan hebben.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 15 jan 2008 22:13

Het meest vervelende aan dit soort zaken is dat je al veroordeeld bent als je naam is genoemd. En dat is gewoon niet fair.

Ik heb laatst het boek van Landis gelezen. Nu zal ik hier niet gaan beweren dat hij nooit iets heeft gebruikt maar ik kijk sindsdien toch wel wat anders aan tegen de gang van zaken rondom de aanpak van doping. Als ook maar de helft van dat verhaal klopt is het werkelijk te gek voor woorden dat hij daarvoor is veroordeeld.

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 15 jan 2008 22:41

Bottecchia, met Landis heb ik echt geen enkele medelijden. Puur het feit dat hij prive-info van Greg Lemmond gebruikte (misbruikt in kinderjaren) om de verklaring van dezelfde persoon een draai te geven...... echt walgelijk en ziekelijk. Deze man is het niet waard ooit nog in het peleton te komen, wat een laffe %#$#%#%! Hehehe, dit lucht meer op dan teletekst pagina 316 ;)
no pain no gain

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 15 jan 2008 22:46

Het is natuurlijk nog wel even de vraag of Landis daar inderdaad verantwoordelijk voor was. Hij geeft zelf aan dat het buiten hem om is gebeurd. Ik heb natuurlijk geen idee hoe dat precies in elkaar steekt maar ook daar geld dat je wel een beetje voorzichtig moet zijn met een oordeel als je niet weet wat er precies is gebeurd.

Heb je dat boek ook gelezen? Er schijnt namelijk weinig tot niets te kloppen van de test op basis waarvan hij is veroordeeld. Als dat verhaal klopt dan is hij gewoon onterecht geschorst.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 jan 2008 09:41

"Boogerd was klant bij bloedbank". Tsja, dat ben ik ook en dat al zo'n 20 jaar, 4 keer per jaar gratis! Moet nu dus ook gaan oppassen zodra ik Sanquin verlaat.
What makes the boat go faster?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 jan 2008 09:57

GastheerG schreef:@Livio Livius: ik kan slecht geloven dat je klant bent bij een bloedbank. Je bedoeld waarschijnlijk dat je leverancier bent!
Ik vind het toch een fors verschil of je komt brengen of komt halen!

Neemt niet weg dat zonder keihard bewijs ieder z;n waffel moet houden. Een stelling die nu het om Boogerd gaat ineens op veel meer steun kan rekenen.


Voor de bloedbank ben ik een gewaardeerde klant ;). En wat Boogerd betreft en doping gevallen in het algemeen "iemand is onschuldig tot het tegendeel omonstotelijk is bewezen". Tot dan verwijs ik naar mijn onderschrift :d
What makes the boat go faster?

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 16 jan 2008 10:18

Om nog even terug te keren naar het originele bericht van ARD over de personen die verdacht worden klant te zijn van de Weense bloedbank: opvallend is dat van de genoemde namen allen wielrenner zijn, maar ook: geen van de genoemden is Duitser...
Het zou zo maar kunnen zijn dat de verdenkingen op zwak bewijsmateriaal (zo dat er al is) stoelen, en dat de ARD geen risico wil lopen om Duise sporters nu met naam en toenaam te noemen. De referentie aan biatleten impliceert dat er wel Duitse sporters bij betrokken zouden kunnen zijn (aangezien biatlon een grote sport is in Duitsland).
Eerst maar eens afwachten wat er nu werkelijk aan bewijsmateriaal naar boven komt en of er echt schuldigen kunnen worden aangewezen.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 16 jan 2008 10:25

Ik ben toevallig klant , als afnemer van de bloedbank.
Maar ik haal het niet uit Wenen.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 jan 2008 10:34

Dat is nu ook toevallig, zit voor mijn werk door de weeks in Wenen, wel erg verdacht he!
What makes the boat go faster?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 16 jan 2008 11:14

Aan de schandpaal met Livio!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 jan 2008 12:02

rene1 schreef:Aan de schandpaal met Livio!


Stukje Sachertorte :D.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie