Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Rabobank in 2009 op Giant

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 28 aug 2008 13:19

IDD en hele grote zak met geld zo'n 3 miljoen euro in het geval van Giant en dan nog een heel veel fietsen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 28 aug 2008 15:04

Amclassic-fan schreef:De hele omkadering van die ploeg is Nederlands, de meeste renners zijn Nederlanders (zeker met de CT ploeg erbij), de sponsor is Nederlands, de licentie is Nederlands.

Ze reden overigens al op Giant tijdritfietsen, omdat die Italianen geen fatsoenlijke TT fietsen kunnen maken. Een prof ploeg sponsoren lukt overigens niet meer met enkel materiaal leveren, je moet ook een zak geld komen brengen.


Dus wat de Boerenleenbank al in de pot doet wordt nog eens verhoogd door Giant? Ja, zo kan ik ook een ploeg van andere fietsen voorzien! Dus kwaliteit telt niet meer mee, tenminste, het staat niet meer boven aan de lijst.
Geen wonder dat kleinere Europese fietsfabrikanten geen of nauwelijks kans meer zien om een ploeg van hun fietsen te voorzien.

Gazelle zou denk ik geen financiën hebben om buiten frames ook nog eens 3 miljoen op te hoesten.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 28 aug 2008 15:13

Marconi schreef:
Amclassic-fan schreef:De hele omkadering van die ploeg is Nederlands, de meeste renners zijn Nederlanders (zeker met de CT ploeg erbij), de sponsor is Nederlands, de licentie is Nederlands.

Ze reden overigens al op Giant tijdritfietsen, omdat die Italianen geen fatsoenlijke TT fietsen kunnen maken. Een prof ploeg sponsoren lukt overigens niet meer met enkel materiaal leveren, je moet ook een zak geld komen brengen.


Dus wat de Boerenleenbank al in de pot doet wordt nog eens verhoogd door Giant? Ja, zo kan ik ook een ploeg van andere fietsen voorzien! Dus kwaliteit telt niet meer mee, tenminste, het staat niet meer boven aan de lijst.
Geen wonder dat kleinere Europese fietsfabrikanten geen of nauwelijks kans meer zien om een ploeg van hun fietsen te voorzien.

Gazelle zou denk ik geen financiën hebben om buiten frames ook nog eens 3 miljoen op te hoesten.


Hier is toch niets nieuws aan? Er gaat nou eenmaal veel geld om in de wielersport. Slechts Riis lukt het nu en dan nog om mensen te overtuigen van het feit dat CSC met Cervelo rijdt omdat hij alleen het beste materiaal wil. Maar dat sprookje zal volgend jaar ook wel weer verdwijnen.

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 28 aug 2008 15:22

Ik snap niet waar sommigen het blijven vandaan halen dat Europese producten superieur zouden zijn. Eén voorbeeld: inzake productietechnologie van carbonframes staat Giant helemaal aan de top. Sedert zij in 1989 (toen reeds!) met de Cadex het eerste carbonframe (weliswaar nog met alu lugs) op de markt brachten zijn zij nu, dankzij permanente research, reeds aan de vijfde generatie productietechnologie toe. Niet verwonderlijk dat zelfs het gerenomeerde Europese Colnago zijn frames in de Giant-fabrieken laat produceren om zo mee te profiteren van hun meest recente procuctie-innovaties.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5002
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 28 aug 2008 16:07

bikeboss schreef:Ik snap niet waar sommigen het blijven vandaan halen dat Europese producten superieur zouden zijn. Eén voorbeeld: inzake productietechnologie van carbonframes staat Giant helemaal aan de top. Sedert zij in 1989 (toen reeds!) met de Cadex het eerste carbonframe (weliswaar nog met alu lugs) op de markt brachten zijn zij nu, dankzij permanente research, reeds aan de vijfde generatie productietechnologie toe. Niet verwonderlijk dat zelfs het gerenomeerde Europese Colnago zijn frames in de Giant-fabrieken laat produceren om zo mee te profiteren van hun meest recente procuctie-innovaties.


...Of is het door de enorme omvang van Giant gewoonweg een goedkope manier voor Colnago om mee te liften op de schaalgrootte van Giant. En zo de kostprijs laag te houden en dientengevolgde de winstmarge op niveau te houden... Dat Colnago dat zuiver voor de kwaliteit doet trek ik ten zeerste in twijfel.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 28 aug 2008 16:39

bikeboss schreef:Ik snap niet waar sommigen het blijven vandaan halen dat Europese producten superieur zouden zijn. Eén voorbeeld: inzake productietechnologie van carbonframes staat Giant helemaal aan de top.


Nu vergeet je in je haast Look te noemen als top-producent van carbonframes in Europa.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 28 aug 2008 18:21

OFFICIEEL!!!!!

(Fiets website meld) Het Rabobank team gaat met ingang van seizoen 2009 op Giant fietsen rijden. Als officiële sponsor van Rabobank zal Giant fietsen beschikbaar stellen voor het team dat onder meer drievoudig wereldkampioen Oscar Freire, tweevoudig winnaar van de Vuelta Denis Menchov en de regerend wereldkampioen cyclocross Lars Boom binnen de gelederen heeft. Dit meldden zowel Giant als de Rabobank afgelopen maandag.

Het tweejarige contract met Rabobank behelst drie aparte teams. Een internationaal profwielrenteam, een ontwikkelingsteam voor renners onder de 23 en een professioneel cyclocross team. Het Rabobank team is een van de oudste profteams in het rijden op de weg. Het is opgericht in 1984 en heeft sindsdien aan elke Tour de France deelgenomen. De afgelopen 12 jaar met succes en goed voor 9 wereldtitels en meer dan 20 Tour de France podiumplekken. Het team reed op Colnago.

Tja het wordt dus toch Giant. Ik hoop dat het ze helpt de tour eens echt te winnen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 28 aug 2008 19:15

Volgens mijn oom, een fm in het westen van het land zijn Giant's "kraakfietsen".

'Er kraakt en piept altijd iets', zegt hij. 'En het is nooit op te sporen.'

Ik hoop niet dat de Rabo's er last van zullen hebben.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 28 aug 2008 22:48

Euh.....je oom kan dat toch enkel horen als hij zelf op een Giant fietst? Is hij zeker dat het niet hijzelf is die kraakt en piept? :D :D

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 29 aug 2008 10:26

Ik heb al diverse Giant's gehad en er kraakte niks maar ik heb ze wel zelf opgebouwd dat scheelt.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 29 aug 2008 10:40

Dekker weg, Colnago's weg...............ik vind het niet best.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie