Opbouw Cannondale Supersix
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Klopt een complete fiets kopen is altijd goedkoper.
Dit is leuker en bovendien kan ik nu precies de onderdelen uitzoeken die ik erop wil hebben.
Het kraakprobleem is voorlopig gevonden (dank Frank1610 voor de tip!). Vista achterwiel uit de Bianchi gestoken en rondje gereden door de buurt. Gekraak weg. Karton wielen terug met andere snelspanner; geen gekraak. De KCNC snelspanner is dus de boosdoener.
Ga vrijdag de boel eens goed testen in Tecklenburg. De KCNC's probeer ik later nog wel eens, misschien dat een likje vet wel helpt alhoewel ik ze al gemonteerd had met vet dus ik betwijfel dat. Voorlopig laat ik de Reynolds erop zitten. Ben wel blij dat niet de cranks zijn overigens. De lagers leek me al sterk; de FSA lagers zitten er nog in, zijn gemonteerd door Cannondale zelf en hebben nog geen 1000 km gelopen.
Dit is leuker en bovendien kan ik nu precies de onderdelen uitzoeken die ik erop wil hebben.
Het kraakprobleem is voorlopig gevonden (dank Frank1610 voor de tip!). Vista achterwiel uit de Bianchi gestoken en rondje gereden door de buurt. Gekraak weg. Karton wielen terug met andere snelspanner; geen gekraak. De KCNC snelspanner is dus de boosdoener.
Ga vrijdag de boel eens goed testen in Tecklenburg. De KCNC's probeer ik later nog wel eens, misschien dat een likje vet wel helpt alhoewel ik ze al gemonteerd had met vet dus ik betwijfel dat. Voorlopig laat ik de Reynolds erop zitten. Ben wel blij dat niet de cranks zijn overigens. De lagers leek me al sterk; de FSA lagers zitten er nog in, zijn gemonteerd door Cannondale zelf en hebben nog geen 1000 km gelopen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
De Reynolds wielen hebben al weinig grip op de carbon achterpatten en de kcnc's (zouden niet mijn keuze zijn) leveren zo weinig druk dat vet tijdelijk wat verbetering zullen geven (maar niet voor lang)
Wat je zegt klopt precies, want toen ik de KCNC's monteerde deed ik dat uiteraard netjes met vet en toen gaven ze geen krimp.
Welke raad je aan? Tune's wellicht? Zal nog even wachten worden aangezien het geld zoals bekend op is
Welke raad je aan? Tune's wellicht? Zal nog even wachten worden aangezien het geld zoals bekend op is
Wat een prachtige fiets, erg mooi! Havana, zijn dit de clincher Assault wielen (vandaar de C?) of de tubes? Ben zelf aan het kijken naar carbon wielen voor mijn supersix en heb deze oa op het lijstje staan, samen met oa Kuiper, Infinito. Was benieuwd hoe je tot deze keus bent gekomen aangezien je de fiets zo zorgvuldig hebt opgebouwd.
Wouter,
De shortlist is bepaald op basis van drie criteria, namelijk budget van < 1000 euro, uiteraard clinchers en niet hoger dan 50 mm ivm. de harde wind die hier in Groningen vaak staat.
Uiteindelijk bleven over Corima Aero, Kuiper FC50 en de Reynolds.
De Corima's vielen af door de 3K carbon afwerking die ik niet mooi vind op wielen. De Kuipers zijn prijstechnisch het meest interessant, maar ik vind de overgang van de remrand naar de velg niet mooi. Zo ben ik uiteindelijk bij Reynolds uitgekomen. Ik heb ze gekocht via Kuiper Trading, vanwege goede ervaringen m.b.t. garantie. Kuiper Trading werkt samen met Zoran, dus als er iets dan weet ik dat de wielen in goede handen zijn.
De shortlist is bepaald op basis van drie criteria, namelijk budget van < 1000 euro, uiteraard clinchers en niet hoger dan 50 mm ivm. de harde wind die hier in Groningen vaak staat.
Uiteindelijk bleven over Corima Aero, Kuiper FC50 en de Reynolds.
De Corima's vielen af door de 3K carbon afwerking die ik niet mooi vind op wielen. De Kuipers zijn prijstechnisch het meest interessant, maar ik vind de overgang van de remrand naar de velg niet mooi. Zo ben ik uiteindelijk bij Reynolds uitgekomen. Ik heb ze gekocht via Kuiper Trading, vanwege goede ervaringen m.b.t. garantie. Kuiper Trading werkt samen met Zoran, dus als er iets dan weet ik dat de wielen in goede handen zijn.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Beste snelspanners op de markt (als gewicht geen rol speelt) komen van Campa en Shimano.
DT levert een leuk alternatief (met de rode kap), de Mavic titanium versie is ook niet slecht (maar gaat op termijn rammelen)
De oude Ac ti spanners van tune (dus niet de immitatie) zijn ook een aardig alternatief.
DT levert een leuk alternatief (met de rode kap), de Mavic titanium versie is ook niet slecht (maar gaat op termijn rammelen)
De oude Ac ti spanners van tune (dus niet de immitatie) zijn ook een aardig alternatief.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik lijk ook een kraak te hebben met mijn modolo snelspanners, eigenlijk de mooie (en net zo lichte) variant van Tune voor degene die het niet kennen.
Zal eens een andere QR steken.
Mavic vind ik ook super inderdaad, maar 88gr voor een set (MTB). dat rammelen is makkelijk weg te krijgen door een druppeltje lijm (bv gewoon hobbylijm volstaat al) maar de andere qr's die je noemt zijn zoveel mooier. Maar kraken is erg irritant!
Zal eens een andere QR steken.
Mavic vind ik ook super inderdaad, maar 88gr voor een set (MTB). dat rammelen is makkelijk weg te krijgen door een druppeltje lijm (bv gewoon hobbylijm volstaat al) maar de andere qr's die je noemt zijn zoveel mooier. Maar kraken is erg irritant!
Ik gebruik sinds een jaar QR van Token op mijn CAAD9 en die werken super en zijn erg licht. Mijn voorvork (Premium) heeft alleen geen carbon, maar aluminium uitvalpatjes (of hoe die dingen ook heten... ) dus dat is wel een verschil misschien.
Misschien is dat iets voor je?
Misschien is dat iets voor je?
Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...
Ben er gisteren achtergekomen dat ook de Reynolds spanners kraken, d.w.z. als je ze te zacht aandraait. Als ik ze strakker aandraai, nergens last van. Van de week toch nog maar eens de KCNC's monteren nu wat strakker aandraaien.
Moeten nog worden afgeleverd