Eerst scotch brite en eventueel met witte scotch brite napoetsen,dat is wat zachter.
Daarna ,als je het shinning wil hebben met chroompoets dat werkt prima.
Maar dat laatste houdt niet zo lang stand.
Titanium fietsen
De test uit Tour van december:
http://www.customcycles.nl/Tests/
http://www.customcycles.nl/Tests/
Wat mij betreft helpt in de was zetten absoluut wel. Eerst met scotchbrite behandelen (bij een geborsteld frame dan) en dan in de was zetten. Anders zie je toch sneller vieze plekken van bijvoorbeeld wat vettige vingers of gewoon ander vuil. Mijn ervaring is overigens dat de witte (erg fijne) scotchbrite al een uitstekend resultaat oplevert. Je kan dit bij mijn merlin zelfs lichtjes over de stickers heen gebruiken zonder dat je daar schade ziet. Waarom zou je dan grover gebruiken ? Zou ik alleen doen als je echt wat grotere krasjes weg wilt werken. Advies van Merlin is overigens scotchbrite in strippen van 1 cm breed knippen en dan dwars op de buis poetsen. (zo poetsen ze zelf ook begreep ik)
Mijn fiets voor aankomend seizoen:
Frame: Van Nicholas Chinook 58 cm
Voorvork: Easton ec70
Balhoofd: FSA
Groep: Campa Centaur compact uitvoering met carbon crank
Zadelpen en klem : Titanium Van Nicholas
Stuur: ITM Visia Wingshape carbon
Stuurpen: ITM Visia carbon
Zadel: Selle Italia SLR
Pedalen: Time RXS Carbon
Wielen: Campa Eurus of DT Swiss rr 1850
Fietscomputer: Trelock BB3000, onder voorbehoud.
Bidonhouders: ??
Frame staat klaar om gestript te worden en onderdelen kunnen besteld worden. Zag gisteren toevallig dat de Centaur groep met carbon crank bij Hopmans 495€ is.
Willem
Frame: Van Nicholas Chinook 58 cm
Voorvork: Easton ec70
Balhoofd: FSA
Groep: Campa Centaur compact uitvoering met carbon crank
Zadelpen en klem : Titanium Van Nicholas
Stuur: ITM Visia Wingshape carbon
Stuurpen: ITM Visia carbon
Zadel: Selle Italia SLR
Pedalen: Time RXS Carbon
Wielen: Campa Eurus of DT Swiss rr 1850
Fietscomputer: Trelock BB3000, onder voorbehoud.
Bidonhouders: ??
Frame staat klaar om gestript te worden en onderdelen kunnen besteld worden. Zag gisteren toevallig dat de Centaur groep met carbon crank bij Hopmans 495€ is.
Willem
Mijn nieuwe aanwinst (met dank aan De Zwarten):
- Litespeed Vortex 2005 - maat 53
- Easton EC90SL (mat) vork
- Thomson Elite zadelpen
- Pro stuur en stuurpen combi
- Ultegra drivetrain
- Veloce skeleton brakes
- Stronglight impact crank
- Custom wielset (Chris King naven met Ambrosio Crono)
Dit zal hem voorlopig blijven. Het is wat bijeengeraapt met onderdelen die ik nog had liggen.
- Litespeed Vortex 2005 - maat 53
- Easton EC90SL (mat) vork
- Thomson Elite zadelpen
- Pro stuur en stuurpen combi
- Ultegra drivetrain
- Veloce skeleton brakes
- Stronglight impact crank
- Custom wielset (Chris King naven met Ambrosio Crono)
Dit zal hem voorlopig blijven. Het is wat bijeengeraapt met onderdelen die ik nog had liggen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
mooie wielen!
Ik ben benieuwd hoeveel hij op de weegschaal duwt...Maar met SRAM of campa gaat er sowieso een halve kilo af!
Ik ben benieuwd hoeveel hij op de weegschaal duwt...Maar met SRAM of campa gaat er sowieso een halve kilo af!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik begin spontaan te kwijlen bij alles wat ik hier voorbij zie komen:-)
Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van mijn inmiddels bijna 13 jaar oude titanium Merckx. Het frame is in 1995 in de fabriek van Eddy Merckx opgemeten en op maat gebouwd. Is helaas na een kleine 90.000 km niet nagelnieuw meer, en heeft een flinke opknapbeurt nodig. Als iemand een idee heeft waar ik dat in Nederland zou kunnen laten doen, houdt ik me aanbevolen.
Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van mijn inmiddels bijna 13 jaar oude titanium Merckx. Het frame is in 1995 in de fabriek van Eddy Merckx opgemeten en op maat gebouwd. Is helaas na een kleine 90.000 km niet nagelnieuw meer, en heeft een flinke opknapbeurt nodig. Als iemand een idee heeft waar ik dat in Nederland zou kunnen laten doen, houdt ik me aanbevolen.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731