@ Paul Chris, Ik ga het frame (zwart?) poedercoaten maar ik zal a.s. zondag als ik wat beter in de tijd zit , er werk van maken, wat foto's en alle info en vragen invoegen in een topic in het hagelnieuwe single-speed forumgedeelte (thanx mods!) .
@53x11 ik ga er even mee aan de gang , ik ben namelijk een beetje huiverig met dat de ketting net hangt want ik wil graag een directe reactie als ik de cranks tijdens het fietsen de andere kant op druk als ik wil remmen.
Grtz.
Rubenio
Single-speed
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@Auke ,
Dit is puur opbouwende kritiek van mijn kant:
Het lijkt mij het best als er 2 Gallery's worden geopend , 1 voor Singlespeed en 1 voor fixers/baanfietsen.
Op die manier word het denk ik het overzichtelijkst en is het meteen helder in welk deel forumbezoekers hun foto kunnen plaasten. Want als er voor fixed en baan apart een topic komt denk ik dat het te vaag word , als er 400 mensen actief zouden zijn op alleen het singlespeed gedeelte, dan is deling belangrijk maar aangezien dat hier (nog) niet zo is, is het misschien het handigst om het een beetje bij elkaar te houden.
Correct me if I'm wrong!
Word dit dan het topic waarover gediscussiert kan worden over hoe het sub-forum eruit komt te zien ?
Grtz.
Rubenio
Dit is puur opbouwende kritiek van mijn kant:
Het lijkt mij het best als er 2 Gallery's worden geopend , 1 voor Singlespeed en 1 voor fixers/baanfietsen.
Op die manier word het denk ik het overzichtelijkst en is het meteen helder in welk deel forumbezoekers hun foto kunnen plaasten. Want als er voor fixed en baan apart een topic komt denk ik dat het te vaag word , als er 400 mensen actief zouden zijn op alleen het singlespeed gedeelte, dan is deling belangrijk maar aangezien dat hier (nog) niet zo is, is het misschien het handigst om het een beetje bij elkaar te houden.
Correct me if I'm wrong!
Word dit dan het topic waarover gediscussiert kan worden over hoe het sub-forum eruit komt te zien ?
Grtz.
Rubenio
[quote="rubenio"]@Auke ,
Dit is puur opbouwende kritiek van mijn kant:
Het lijkt mij het best als er 2 Gallery's worden geopend , 1 voor Singlespeed en 1 voor fixers/baanfietsen.
Op die manier word het denk ik het overzichtelijkst en is het meteen helder in welk deel forumbezoekers hun foto kunnen plaasten. Want als er voor fixed en baan apart een topic komt denk ik dat het te vaag word , als er 400 mensen actief zouden zijn op alleen het singlespeed gedeelte, dan is deling belangrijk maar aangezien dat hier (nog) niet zo is, is het misschien het handigst om het een beetje bij elkaar te houden.
Correct me if I'm wrong!
Word dit dan het topic waarover gediscussiert kan worden over hoe het sub-forum eruit komt te zien ?
Grtz.
Rubenio
[/quote]
Net te laat, haha, ik denk dat de baanfietsjes wel apart ondergebracht kunnen worden.... die zijn wat meer hightech en minder fun dan de gemiddelde straatfixie...
Dit is puur opbouwende kritiek van mijn kant:
Het lijkt mij het best als er 2 Gallery's worden geopend , 1 voor Singlespeed en 1 voor fixers/baanfietsen.
Op die manier word het denk ik het overzichtelijkst en is het meteen helder in welk deel forumbezoekers hun foto kunnen plaasten. Want als er voor fixed en baan apart een topic komt denk ik dat het te vaag word , als er 400 mensen actief zouden zijn op alleen het singlespeed gedeelte, dan is deling belangrijk maar aangezien dat hier (nog) niet zo is, is het misschien het handigst om het een beetje bij elkaar te houden.
Correct me if I'm wrong!
Word dit dan het topic waarover gediscussiert kan worden over hoe het sub-forum eruit komt te zien ?
Grtz.
Rubenio
[/quote]
Net te laat, haha, ik denk dat de baanfietsjes wel apart ondergebracht kunnen worden.... die zijn wat meer hightech en minder fun dan de gemiddelde straatfixie...
Vanavond was mijn Giant Speeder weer rijklaar nadat ik er een singlespeed van heb gemaakt. Met een halflink in de ketting en een paar milimeter uit de dropouts slijpen met een dremel kon ik de ketting strak krijgen. De foto's zal ik van de week posten als ik in de gelegenheid ben bij daglicht een paar foto's te maken.
Even een klein rondje gefietst vanavond. De bevindingen tot nu toe:
Verzet van 40x15 rijdt prima, je kan er nog wel aardig vaart mee maken maar klimmetjes (voor zover die er zijn) zijn goed te doen. Heb de mogelijkheid om te schakelen niet gemist
De stilte van de fiets is te gek, geen gerammel of wat dan ook (de stilte werd wel enigzins verstoord door de matig afgemonteerde Gary Fisher die naast me reed/ratelde, maar goed gezelschap is ook wat waard
De kettinglijn kan iets optimaler, ik ga toch het blad eens op de buitenbladpositie zetten, kijken of dit beter is.
Kettingspanning was na thuiskomt minder. Of ik moet mijn snelspanner wat strakker zetten, of toch een massieve as met moeren door de naaf zetten.
Tot nu toe erg blij met de ombouw, zal van de week de foto's vergezeld met de gedane aanpassingen en onderdelen posten.
Even een klein rondje gefietst vanavond. De bevindingen tot nu toe:
Verzet van 40x15 rijdt prima, je kan er nog wel aardig vaart mee maken maar klimmetjes (voor zover die er zijn) zijn goed te doen. Heb de mogelijkheid om te schakelen niet gemist
De stilte van de fiets is te gek, geen gerammel of wat dan ook (de stilte werd wel enigzins verstoord door de matig afgemonteerde Gary Fisher die naast me reed/ratelde, maar goed gezelschap is ook wat waard
De kettinglijn kan iets optimaler, ik ga toch het blad eens op de buitenbladpositie zetten, kijken of dit beter is.
Kettingspanning was na thuiskomt minder. Of ik moet mijn snelspanner wat strakker zetten, of toch een massieve as met moeren door de naaf zetten.
Tot nu toe erg blij met de ombouw, zal van de week de foto's vergezeld met de gedane aanpassingen en onderdelen posten.
Ik weet het zeker denk ik
Goed om te horen dat het je bevalt.
Om mijn reactie even kort te formuleren: Ik denk dat je beter een massieve as met moeren kan nemen. Dat is zo'n basisprincipe en er kan zo weinig niet werken/meerwerken/kapot gaan etc. Misschien vergaat je het plezier van een fixed door het geklooi met snelspanners e.d. dat zou jammer zijn ,vandaar deze tip.
En wat betreft de kettinglijn, gewoon even expirimenteren inderdaad, misschien dat je FM je er ook mee kan helpen
Succes en ik ben benieuwd naar de foto's
Grtz.
Rubenio
Om mijn reactie even kort te formuleren: Ik denk dat je beter een massieve as met moeren kan nemen. Dat is zo'n basisprincipe en er kan zo weinig niet werken/meerwerken/kapot gaan etc. Misschien vergaat je het plezier van een fixed door het geklooi met snelspanners e.d. dat zou jammer zijn ,vandaar deze tip.
En wat betreft de kettinglijn, gewoon even expirimenteren inderdaad, misschien dat je FM je er ook mee kan helpen
Succes en ik ben benieuwd naar de foto's
Grtz.
Rubenio