Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

hansmol
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:04

hansmol 22 sep 2008 13:42

ik hoop gewoon dat hij bij een goeien ploeg komt en weer juiste drive vind. vind hem wel wijzer geworden de laaste maanden als hij praat gun hem wel mooie toekomst.

carlos
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 sep 2008 13:59

carlos 22 sep 2008 17:39

22-09-2008 Holland Sport
Thomas Dekker zal te gast zijn bij het TV programma Holland Sport (Nederland 3, 20.30)

mijn tip: caisse d'epargne
(staat Thomas goed; zo'n blauw/wit/rode Pinarello na het NK)

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 22 sep 2008 23:17

Net gekeken naar Holland Sport: het lijkt me eerlijk gezegd niet een jongen die snel de harten van de Nederlandse bevolking zal stelen... ik weet niet precies wat het was maar ik werd een beetje ongemakkelijk van hem. Misschien dat ie met een nieuwe ploeg en een aansprekende overwinning wat mediagenieker overkomt...

Groet

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 22 sep 2008 23:48

Tsja, hij zit momenteel natuurlijk in een zorgelijke en onzekere periode en hij weet op dit moment nog niet of het goed gaat aflopen. Dan krijg je vervolgens zo'n vragensteller, die het natuurlijk goed bedoeld, maar steeds met vragen komt waarom het niet goed gaat en hoe het nu verder moet, waaraan het ligt, etc. Bovendien kan hij niet teveel zeggen en moet hij het vaag houden.
Daardoor ontstaat een ongemakkelijke sfeer waarin problemen centraal komen te staan.
Dat is inderdaad wel wat anders dan Paul de Leeuw maar daar kan Thomas niet zoveel aan doen.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 23 sep 2008 02:06

Ik moet zeggen dat ik hem na de uitzending minder sympathiek vind dan ervoor. Hij is blijkbaar echt het omhooggevallen ventje dat veel mensen ervan maakten. De arrogantie en zelfingenomenheid droop er werkelijk vanaf... Per se een grote ronde willen rijden, niet bij genoegen nemen met knechtenrol, zichzelf belangrijker vinden dan Menchov, puur omdat hij een nederlander is in een nederlandse ploeg...
Zal hij in een spaanse ploeg ook elke spanjaard die een beetje kan fietsen belangrijker vinden dan zichzelf?
Koga Miyata Road Racer \'98
Red Bull Pro SL 4400 \'10

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 23 sep 2008 10:58

Grappig, ik vond hem juist heel goed overkomen. Heel menselijk. Die jongen heeft het gewoon zwaar en is gefrustreerd, en daar was hij heel open over. Niet dat politiek correcte wat al die voetballers hebben. Jammer dat hij over veel dingen niets kon zeggen, maar hij liet toch wel wat doorschemeren.
Gelukkig kunnen we allemaal niet onder zijn hersenpan kijken, maar ik hoop echt dat hij een goede ploeg vindt. Ik mag hem wel als renner. Hij heeft tenminste kloten.

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 23 sep 2008 11:02

Helemaal met Wouter eens!
Hij kwam menselijk over, en niet zo'n schemerzone als oa sommige voetballers hebben
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

michielvanleer
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 apr 2004 15:49

michielvanleer 23 sep 2008 11:05

Ik vond hem ook arrogant en ongeintresseerd overkomen, hij heeft een paar goede uitslagen gereden, maar echt reden om zo hoog van de toren te blazen heeft hij M.I. niet.
Hoop echter wel dat hij een goede ploeg vind waar het beste uit hem wordt gehaald.
Want uiteindelijk zou het een grote renner kunnen worden.
michiel

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 sep 2008 11:49

Ik zag vooral een kerel vol frustratie die zwaar teleurgesteld is in zijn oude werkgever. Alhoewel ik (tegen beter weten in) op wat meer onthullingen gehoopt had, vond ik dat er wel een goed beeld geschetst werd, m.n. door het filmpje.
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik hou dus wel van sporters die zich uit durven spreken. Helaas wordt in Nederland ambitie nogal snel verward met arrogantie...

@vrouwke: mee eens, zou mooi zijn als ze het bij Rabo eens om zouden draaien: Die saaie Rus eruit en een team van aggressief aanvallende talentvolle Nederlanders (die zijn er inmiddels genoeg!). Wennemars vatte het gisteren wel leuk samen: Liever keihard werken voor een Nederlander die 15e wordt dan voor een Rus in de top 5.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 23 sep 2008 12:01

Arrogant of niet, daar heb ik geen mening over. Wel ongemanierd, tijdens een gesprek (interview) niet naar de gesprekspartner kijken maar wegkijken (en niet om in de camera te kijken, maar echt de andere kant op). Verder kwam hij niet super gemotiveerd over, maar eerde ongeinspireerd, of zelfs ongeinteresseerd, mijn mening en niet meer dan dat.
Als oorzaak van het hele conflict denk ik nog steeds dat Thomas Dekker de interne afspraak heeft geschonden over zijn contacten met checini (weet niet of ik het goed schrijf).
Passie voor het fietsen en de fietsen.

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 23 sep 2008 12:07

Wat verwacht je dan? Een gozer van 24 die kort geleden de wereld aan zijn voeten had liggen, moet nu in verhullende taal iets zeggen over hoe slecht alles wel niet gaat? Hij is met handen en voeten gebonden aan dat convenant met Rabo. Dat bleek toch uit zijn hele houding. Hij was enorm op z'n qui-vive. Begrijpelijk tijdens een live-uitzending.

En trainen om het trainen is bij geen enkele topsporter voldoende motivatie. Laten we hopen dat hij snel een goede ploeg en hernieuwde motivatie vindt. Over de oorzaak van de breuk met Rabo kunnen we alleen maar gissen. Wellicht dat Dekker zijn frustratie kan omzetten in een stimulerende rancune volgend jaar.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

Plaats reactie