Alles over vakanties op én met de fiets

11-steden tocht

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 jun 2014 21:03

En? Iedereen genoten en de tocht kunnen volbrengen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1825
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 09 jun 2014 21:15

Vond het veel leuker dan vorig jaar. Dat had alles met het weer te maken. Friesland is dan op z'n mooist en daardoor veel meer enthousiaste mensen op de been. En ik had geen enkel zwak moment vandaag dus heel tevreden!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 jun 2014 21:29

Ik vond het heerlijk! Alleen op de dijk was het heel warm. Daar hebben we maar even heel hard overheen gefietst :mrgreen:

Ik had ook het idee dat er meer mensen te stempelen stonden. De doorloop ging veel vlotter dan voorgaande jaren.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 09 jun 2014 21:48

wat een feest zeg! prachtig weer, veel enthousiaste vrijwilligers en een windje dat redelijk gunstig stond ;-) complimenten voor de organisatie en de vele politieagenten, perfect geregeld. Onderweg ook geen gekke dingen gezien, iedereen had het zonnetje in de kop denk ik ;-)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 jun 2014 22:16

Ik heb wel heel veel lekke banden gezien. Dat viel me wel op. Maar gelukkig geen erge ongelukken. Dat heb ik ook wel eens anders gezien.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 10 jun 2014 08:10

Meer racefietsen, meer tandems en veel meer toeschouwers gezien dan vorige jaren. Het weer zat natuurlijk ontzettend mee. Fantastische organisatie. Voor mij was dit de leukste 11stedentocht die ik ooit gereden heb, ware het niet dat ik na 2e keer Bolsward misselijk werd, niets meer kon eten en op mijn tandvlees de finish haalde. Weet nog niet hoe, maar eten en drinken moet volgend jaar anders.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 10 jun 2014 10:25

Ik starte al laat(groep 22) zag Tummie aan de start staan met haar fietsgroep.Ik zag het aan de combi van fiets en gele sokken ;) en tussen Harlingen en Franeker ging ik "op mijn plaat".Eigen schuld was dat.Gelukkig was er een huis in de buurt en die hebben me opgevangen.Kon me daar even wassen(bloed eraf).Fiets ketting er weer op.Gelukkig verder geen echte materiaal schade alleen mijn derailleur had een tik gehad.Kon nog wel goed mijn 2 meest gebruikte versnellingen schakelen. Daar had ik echt geluk bij.
Pleisters op de knie gekregen.... en 2 bakjes koffie met cake voor de schrik.Hele dag niet echt last van de val gehad.Wel schrik je erg.Nu begrijp ik ook waarom wielrenners soms verdwaast op, het asvalt ziiten na een zware buiteling.
Ik ben gevallen op mijn elleboog(licht) en mijn knie en daar net onder gelukkig(de grootste klap)en een schaafwond op de kin en boven mijn lip een kleintje.En ik ben ook niet gevallen op mijn hoofd.Zie je nog stommeriken zonder helm fietsen!. :?

In elk geval raakte ik zo helemaal achteraan.
Een roemeense student van de RUG Groningen haalde me in.. ..die was een uur te laat gestart en zo zijn we samen verder gefietst.Achter ons waren er nog wat losse deelnemers met allemaal materiaalpech e.d. Ik had al een vermoeden dat we zo doorfietsten, dat we in Leeuwarden of zo wel weer meer renners zouden zien.En dat was ook zo.Zo kwamen we toch tussen de groepjes terecht van allemaal aardige mensen.Studenten, eenlingen, tandems en groepen vrienden...die allemaal geen echte snelle getrainde renners waren.

Was een hele mooie tocht met perfecte wind.Wel was het erg warm.Dat veroorzaakte ook dat je heel veel moest drinken en goed moest eten.Normaal kan ik niet goed over echt heel warm weer , maar gelukkig waaide het een beetje, voor wat verkoeling.Begrijp wel dat sommige daar door ook uitgeput kunnenraken.De ene kan nu eenmaal beter tegen heel warm weer , dan deandere.

Ik kwam alleen even wat leeg te zitten(de laatste 10 km).dat kwam omdat ik niet goed de laatste 2 uur heb geeten. Rond 21 uur in Bolsward.Als ik niet was gevallen dan had ik er zo'n 12 uur overgedaan inclusief pauze's. Prima tijd vind ik zelf.
Gefinist nog steeds samen met mijn roemeense maat) die me onderweg nog koffie met appelgebak aanbod.Want hij was blij dat hij me had getroffen zei hij.We fietsten ook in het zelfde tempo.Niet te hard maar toch goed doortrappen.Heb maar 2 versnellingen de hele dag gebruikt.De standaard versnelling en 1 zwaarder voor de wind.(uitgezonderd natuurlijk dat je bijna stilstaat of een "klimmetje in Gaasterland).
Leuke gesprekken gehad met hem en heb hem tijdens de tocht veel vertelt over de landschappen en geschiedenis van Friesland.

De volgende ochtend>Nu ben ik me toch een partij stijf :D In de knieën en mijn lijf.
Toch best trots want als je 50 + bent, weet je ook dat het een prima prestatie is om toch maar 255 km te fietsen met deze warmte.(235 tocht en 20 km naar de start en terug naar huis.) en op mijn snelle hybride, want met dat vele afstappen en grote groepen ...heb ik toch schrik van de racer.
En nu juist met gewone trappers op de hybride, ging ik onderuit, doordat ik mijn handen wou kruisen om op het stuur te rusten. :|
Man man man wat een vrijwilligers en ehbo posten en elke stempelpost had zijn eigen watervoorziening. :)

Ik weet niet hoe andere grote tochten het regelen,maar toch super hoe zoiets zo goed kan worden geregeld met al die agenten, vrijwilligers, ehbo'ers. TOP!

Gebruikersavatar
SebastiaanHorn
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:55
Locatie: Noord-Holland
Contact

Gebruikersavatar SebastiaanHorn 10 jun 2014 11:27

Het was top! Prachtig weer (soms erg warm inderdaad), supergezellig, fantastisch om te zien hoeveel mensen er op de been waren.

Inderdaad veel lekrijders gezien. Een fietser gezien met gebroken bovenbeen (?), was lelijk gevallen.

Tocht lekker uitgereden, al had ik af en toe nog wat last van m'n rug (nasleep van Cycling Zandvoort). Zelfs nog aardig door kunnen rijden; veel stukken gemiddeld 30km/u kunnen fietsen.

Was super.
Duursporter || fundraiser || blogger || spreker
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 10 jun 2014 14:36

codex schreef:Ik starte al laat(groep 22) zag Tummie aan de start staan met haar fietsgroep.Ik zag het aan de combi van fiets en gele sokken ;)
LOL! Had even gedag gezegd dan.

Ik heb het geweldig naar mijn zin gehad. Vooral de feeststemming, je krijgt Friesland wel op zijn allermooist en gezelligst te zien. Wat een entoesiasme van iedereen. Dat is voor mij toch wel een nieuwe belevenis, aangemoedigt worden door complete onbekenden. "je kan het!!" ergens de laatste 15 km...tja die lukken dan ook nog wel. Water krijgen van mensen die langs de route wonen en met een tuinslang vanuit hun huis je bidon vullen. Echt heel erg gaaf. Of iemand die "HUP" op de weg heeft gekalkt. Ik hou van dat soort dingen.
En dan het mooie weer. Ik ben altijd geneigd een beetje te veel aan te doen, ik ben blij dat ik dat dit keer niet heb gedaan...zelfs geen armstukken. Alleen even een beetje fris 's ochtends vanuit het hotel, beetje koude armpjes.
Ik vond dit echt een waanzinnige belevenis. Bovendien is het mijn langste rit ooit...alles bij elkaar 255 km (we moesten ook nog vanuit Sneek fietsen). Het ging eigenlijk wel erg goed...ik kon mijn groepje redelijk bijhouden...pas na Stavoren begon ik een beetje in te zakken.

Ik was ook erg blij dat ik mijn "foute" MTB schoenen aanhad, ivm met het vele lopen.;)
Ook erg leuk; al die vreemde fietsen/fietsers. Heel veel respect voor dat vrouwtje op die gewone fiets met een of ander glitterjurkje en hoge hakken...en dan 235 km rijden :shock: Nog even een gesprek gehad met een ligfietser. Erg veel tandems gezien ook.

Ik heb helaas wel een paar slachtoffers van een valpartij gezien, een vrouw lag bewusteloos in het gras terwijl de mensen van de ambulance er mee bezig waren, blijft een rotgezicht.
Ik weet niet hoe andere grote tochten het regelen,maar toch super hoe zoiets zo goed kan worden geregeld met al die agenten, vrijwilligers, ehbo'ers. TOP!
Ja absoluut. Daar zijn een heleboel mensen mee bezig geweest die er met liefde hun vrije 2e pinksterdag voor opgeofferd hebben.

Wij hebben er ongeveer 11 uur over gedaan, waarvan ongeveer 9 uur gefietst.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 jun 2014 14:43

Bedoel je een dame in het roze? Die heb ik vrij vroeg al gezien.

Ik heb maar twee mensen zien liggen. Andere jaren wel meer. Wel een man die langs de kant stond in Leeuwarden waar de politie bij kwam. Hoorde later dat hij met de ambu afgevoerd was ivm hartaanval.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

wim732
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 jul 2011 12:10

wim732 10 jun 2014 14:45

top organisatie..
Was mijn eerste 11 stedentocht en mocht in groep 4 starten.
8 uur later was ik in bolsward. 30 gemiddeld kunnen rijden.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 10 jun 2014 14:46

Nee, dame was in fietskleding, wel op een gewone sportfiets. Aan het begin ook nog een man op een brancard zien liggen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie