Continental GP 4000 S
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13678
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Waarschijnlijk gewoon het middeltje wat op de band zit om hem mooi zwart te maken. Maar ik zou de gladste achter doen en ff afdoen met een droge doek.
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 01 mei 2009 00:52
- Locatie: Geleen
twee luchtbellen in de band het wordt steeds mooier
wasbeer2006 schreef:Waarschijnlijk gewoon het middeltje wat op de band zit om hem mooi zwart te maken. Maar ik zou de gladste achter doen en ff afdoen met een droge doek.
Nieuwe banden zijn vaak wat 'vettig'. Eerst even afdoen met een wat azijn of citroensap.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 01 mei 2009 00:52
- Locatie: Geleen
aha kijk daar hebben we wat aan;)
Ik kom zelf uit het mountainbiken..., laatste 6 jaar intensief gedaan..., daar zijn banden een soort van religie...
Ik was ook kritisch over de de banden die op m'n nieuwe racer zouden komen..., maar samengevat..., deze GP4000S bandjes zijn echt top !!!
Goed heb er nog maar slechts 40km mee gereden, maar rolweerstand (of beter gezegd het gebrek eraan) is echt top, goede grip ook. De volgende testen zijn levensduur en lekbestendigheid. Daar kan ik jullie binnen een jaar over updaten
Ik was ook kritisch over de de banden die op m'n nieuwe racer zouden komen..., maar samengevat..., deze GP4000S bandjes zijn echt top !!!
Goed heb er nog maar slechts 40km mee gereden, maar rolweerstand (of beter gezegd het gebrek eraan) is echt top, goede grip ook. De volgende testen zijn levensduur en lekbestendigheid. Daar kan ik jullie binnen een jaar over updaten
ZorroI schreef:wasbeer2006 schreef:Waarschijnlijk gewoon het middeltje wat op de band zit om hem mooi zwart te maken. Maar ik zou de gladste achter doen en ff afdoen met een droge doek.
Nieuwe banden zijn vaak wat 'vettig'. Eerst even afdoen met een wat azijn of citroensap.
Mvg, Zorro
wielrenmeisje schreef:aha kijk daar hebben we wat aan;)
Of gewoon de eerste 5 km met beleid door de bochten. Dan is dat laagje ook wel weg
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo,
Als je de GP 4000 s echt top vindt qua rolweerstand, dan zou ik toch maar eens een veloflex uitproberen met een fatsoenlijke latex biba...
Persoonlijk vind ik de Conti's stugge kunstrubber die "toevallig" de vorm van een band hebben meegekregen. Totaal geen comfort. Het enige voordeel bij het produkt conti, is dat je weinig lek rijdt.
In Duitsland rijdt 99 procent met conti gp 4000 , maar ja daar is alles wat duits is het beste...
Veel plezier ermee , maar mij niet gezien.
Grtz, Eric
Als je de GP 4000 s echt top vindt qua rolweerstand, dan zou ik toch maar eens een veloflex uitproberen met een fatsoenlijke latex biba...
Persoonlijk vind ik de Conti's stugge kunstrubber die "toevallig" de vorm van een band hebben meegekregen. Totaal geen comfort. Het enige voordeel bij het produkt conti, is dat je weinig lek rijdt.
In Duitsland rijdt 99 procent met conti gp 4000 , maar ja daar is alles wat duits is het beste...
Veel plezier ermee , maar mij niet gezien.
Grtz, Eric
Nou, nou, nou. Je doet die 4000s af alsof het goedkope draadbandjes zijn! Zijn gewoon prima bandjes die het meest allround zijn (lekbescherming, rolweerstand, duurzaamheid).
Een stel veloflexen zullen misschien beter lopen, maar of ze op de andere onderdelen ook even goed scoren?? Dat betwijfel ik...
Een stel veloflexen zullen misschien beter lopen, maar of ze op de andere onderdelen ook even goed scoren?? Dat betwijfel ik...
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag de nieuwe Shimano WH 7850 C24-CL gemonteerd als trainingset in mijn tijdritfiets gereden want met Zipp en tubes trainen is mij te gortig vandaar de Shimanoset
Ik ben zeer tevreden met de Continental Grand Prix 4000 S en ik weet dat er betere lichtere en vooral duurdere banden in omloop zijn
Het sterke punt van Continental is de lekbestendigheid en gaan lang mee iets wat bij de duurdere buitenbanden dit niet het geval is
Veloflex is qua rolweerstand top maar lekbestendigheid daar heb ik toch vraagtekens bij
Verder sltijt Veloflex behoorlijk snel
Wil ik echt eens een keer rijden op goede topbanden dan neem ik gewoon mijn Zipp set met tubes en daar kan voorlopig nog geen draadband tegenop
Ik ben zeer tevreden met de Continental Grand Prix 4000 S en ik weet dat er betere lichtere en vooral duurdere banden in omloop zijn
Het sterke punt van Continental is de lekbestendigheid en gaan lang mee iets wat bij de duurdere buitenbanden dit niet het geval is
Veloflex is qua rolweerstand top maar lekbestendigheid daar heb ik toch vraagtekens bij
Verder sltijt Veloflex behoorlijk snel
Wil ik echt eens een keer rijden op goede topbanden dan neem ik gewoon mijn Zipp set met tubes en daar kan voorlopig nog geen draadband tegenop
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13678
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Een lichtere band is leuk, maar een half versleten conti is net zo licht en zoveel rubber zit er op andere lichte banden. Het karkas zal iestje zwaarder zijn, maar die 20gram ga je niet merken.
Hoe minder rubber hoe lichter, klinkt een beetje simpel, maar vele kijken daar overheen.
Net als boven ben ik ook de MTB gewend en net gestart op de racer maar ze zijn echt fool proef, slechts 1 klein scheurtje na 600km en ik heb er echt lompe dingen mee gedaan. Rijd met conti light (niet de SS).
Wat ik wel gemerkt heb is dat de banden spanning vrij crusiaal is bij deze banden voor zo'n 6,5-7 bar eronder is te zacht erboven geen confort en lopen ze uit de bocht op slechte ondergrond. Achter 7-7.5 prima confort ook dan nog. (let wel op mijn pomp die metertjes kunnen zo maar 5-10% afwijken dus wat ik exact rijd is de vraag)
Hoe minder rubber hoe lichter, klinkt een beetje simpel, maar vele kijken daar overheen.
Net als boven ben ik ook de MTB gewend en net gestart op de racer maar ze zijn echt fool proef, slechts 1 klein scheurtje na 600km en ik heb er echt lompe dingen mee gedaan. Rijd met conti light (niet de SS).
Wat ik wel gemerkt heb is dat de banden spanning vrij crusiaal is bij deze banden voor zo'n 6,5-7 bar eronder is te zacht erboven geen confort en lopen ze uit de bocht op slechte ondergrond. Achter 7-7.5 prima confort ook dan nog. (let wel op mijn pomp die metertjes kunnen zo maar 5-10% afwijken dus wat ik exact rijd is de vraag)
wasbeer2006 schreef:
Wat ik wel gemerkt heb is dat de banden spanning vrij crusiaal is bij deze banden voor zo'n 6,5-7 bar eronder is te zacht erboven geen confort en lopen ze uit de bocht op slechte ondergrond. Achter 7-7.5 prima confort ook dan nog. (let wel op mijn pomp die metertjes kunnen zo maar 5-10% afwijken dus wat ik exact rijd is de vraag)
Ik zet 'm op 8.5 bar.
'Nooit' lek. Ik pik ook nooit steentjes op, o.i.d.