Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schwalbe Ultremo bandjes

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 28 jan 2008 08:57

JanJr schreef:Ben sinds begin Januari overgeschakeld van Veloflex Black naar Ultremo's, op advies van de FM (van Eyck). Heb er nog maar 800km opzitten, maar ben tot nog toe heel tevreden. De banden zien er nog als nieuw uit . Bij aanvang had ik weinig vertrouwen omdat de band helemaal geen profiel heeft, maar tot nu toe geen problemen ondervonden met wegligging. De nieuwe bedrukking op de zijkant ziet er trouwens gaaf uit.
De Veloflex Black blijft m'n voorkeursband, maar het was op de duur niet meer te betalen; ik moest om de 2500Km nieuwe bandjes leggen.
Waarom dacht je profiel nodig te hebben dan?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 28 jan 2008 20:18

Hoi,

Niemand is blijkbaar sant in eigen land....
Pariba (Vredestein dochter) biedt prachtige slicks aan die prima bollen en minder duur zijn dan de Ultremo.
Aan een Vectran laag om de doorprikbaarheid te verbeteren heb je niet veel als het rubber je om de oren vliegt na twee keer flink optrekken, of je band vierkant staat na een keertje de rem aangetrokken te hebben.

Sorry, maar die Ultremo is veel geblaat en bitter weinig wol.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39543
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2008 22:01

Ik heb vorige week de nieuwe Ultremo Evo gemonteerd. Zondag 2x lek.....
Less is bore

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 28 jan 2008 22:04

hoewel niet iedereen geloofd dat je banden moet laten rijpen, geloof ik er wel in.. mijn banden hebben (hetzij)noodgedwongen 6maanden gelegen. in zesduizend kilometer 0x lek.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 29 jan 2008 03:40

lancev7 schreef:hoewel niet iedereen geloofd dat je banden moet laten rijpen, geloof ik er wel in.. mijn banden hebben (hetzij)noodgedwongen 6maanden gelegen. in zesduizend kilometer 0x lek.



Hoi,

Naar alle waarschijnlijk meer toeval dan wat anders. De meeste moderne banden verbeteren echt niet door ze te laten liggen.
In het beste geval verslechteren ze niet. :D

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

challenge
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2007 23:54

challenge 26 jun 2008 12:22

Ik denk dat het niet nodig is om voor mijn vraag een nieuw topic te openen vandaar zomaar.

Ik heb een klein probleem met mijn schwalbe ultremo banden. Ze zitten er nu ongeveer 1000 km om er er beginnen zich kleine scheurtjes te vormen, zowel in de voorband en de achterband.
Is dit acceptabel bij deze banden met 1000 km erop? Ben er verder zeer tevreden over, lopen lekker en tot nog toe 1 keer lek in 1000 km (waarschijnlijk stukje glas).

Ook zet ik m'n banden altijd op 7-7.5 bar en laat ze ook vol staan, omdat ik geen plaats heb m'n fiets weg te hangen.

Als ze werkelijk zo snel versleten zijn, overweeg ik wel terug te keren naar m'n oude vertrouwde conti's.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 26 jun 2008 15:06

Scheurtjes zijn inderdaad een bekend verschijnsel bij Ultremo's. Hebben de mijne ook last van, zeker na een natte Limburgs Mooiste (geen lek overigens). Ook diepe scheurtjes, tot op het karkas. Ik heb ze echter bewust nog niet vervangen sindsdien, gewoon om te kijken hoe lang ze het nog volhouden. En ik fiets er nog steeds op, al zeker >1.000 km. Ga ze voor de a.s. vakantie voor de zekerheid toch maar vervangen. Lek op de Ventoux wil ik dan weer wel vermijden.

challenge
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2007 23:54

challenge 27 jun 2008 01:00

Lijkt me wel erg wijs, in een klim lekrijden lijkt me ongewenst, laat staan in een afdaling.

Ik denk dat ik er ook nog maar op doorrij voor zolang dat ze het volhouden en dat weer gewonne continental GP's te monteren.
Het zijn dan wel draadbanden, maar heb er goede ervaringen mee qua lekbestendigheid en slijtvastheid. En ach dat beetje meer rolweerstand is goed voor de beenkracht;-)

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 27 jun 2008 14:05

Challenge schreef:Lijkt me wel erg wijs, in een klim lekrijden lijkt me ongewenst, laat staan in een afdaling.

Ik denk dat ik er ook nog maar op doorrij voor zolang dat ze het volhouden en dat weer gewonne continental GP's te monteren.
Het zijn dan wel draadbanden, maar heb er goede ervaringen mee qua lekbestendigheid en slijtvastheid. En ach dat beetje meer rolweerstand is goed voor de beenkracht;-)


Inderdaad, maar ik vervang ze toch weer door Ultremo's. Nieuw setje ligt al klaar.

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 29 jun 2008 13:01

Ben al aan m'n derde setje bezig waarmee ik toch +/- tussen de 5000 à 6000 km per setje mee doe. Moet zeggen dat het laatste setje waarmee ik al 1500 km mee heb gereden over al te niet zuivere wegen geen last heeft van kapjes of sneetjes. Achteraan slechts één kapje, voor de rest nog als nieuw. Eerste setje was daar heel onderhevig aan, tweede was al stukken beter maar kreeg op het einde een soort van bobbels waar beschadigingen waren. Op het einde zat ik gewoon tot op het karkas zonder lek te rijden. Voor mij is de Ultremo gewoon top.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

sammydeconinck
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2008 22:25

sammydeconinck 25 aug 2008 00:16

Hoi,
Daarnet even op zoek geweest naar een goede prijs.....Bij www.bikegear.be in België (Aalst) kan je de zwarte kopen aan 22,95€ per stuk.Kan ook verzonden worden.
sammydeconinck

Plaats reactie