Speedplay Zero.
Idem hier, nu een paar weken met Speedplay/Sidi (beide nieuw). Laatste paar ritjes het gevoel dat ik de schroefjes van de plaatjes voel. Of het zo is weet ik niet, ik zal de zool er eens uit trekken en het zaakje eens los en weer vast draaien.
Ik heb ze deze middag de Speedplay Zero Stainless gemonteerd , en gelijk een blokje rond mee gereden. De plussen en minnen zijn als volgt verdeeld maar nog niet definitief !
Plus.
* Free float - bevalt zeer goed , wel weinig "heel in" en meer "heel out".
* Ze zijn licht - 103 gram per stuk heb ik ze gewogen.
* Geen druk op de linker buitenvoet wat ik wel met Look en Shimano had. Dit kan nog komen daarvoor was de rit eigenlijk wel kort.
Min.
* Inklikken de eerste keer.... gggggrrrrrr ben aan het modderen geweest.
* Inklikken de 2e keer ...ggggggrrr nog steeds modderen.
* Inklikken 3e keer....zal ik doorgaan ?!
Lijkt wel of het links moeilijker gaat dan rechts , de eerste keer duurde het "slechts" 100 meter....hahahaha...de 2e keer slechts 80 meter. Wel ingespoten met smeermiddel op teflon basis dus zal wel beter gaan als ik mn voet beter plaats en de gewenning krijg.
Ik zal binnenkort de gebruikers ervaring verder bijwerken.
Plus.
* Free float - bevalt zeer goed , wel weinig "heel in" en meer "heel out".
* Ze zijn licht - 103 gram per stuk heb ik ze gewogen.
* Geen druk op de linker buitenvoet wat ik wel met Look en Shimano had. Dit kan nog komen daarvoor was de rit eigenlijk wel kort.
Min.
* Inklikken de eerste keer.... gggggrrrrrr ben aan het modderen geweest.
* Inklikken de 2e keer ...ggggggrrr nog steeds modderen.
* Inklikken 3e keer....zal ik doorgaan ?!
Lijkt wel of het links moeilijker gaat dan rechts , de eerste keer duurde het "slechts" 100 meter....hahahaha...de 2e keer slechts 80 meter. Wel ingespoten met smeermiddel op teflon basis dus zal wel beter gaan als ik mn voet beter plaats en de gewenning krijg.
Ik zal binnenkort de gebruikers ervaring verder bijwerken.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- de zwarten
- Forum-lid HC
Zit je er wel aan de voorkant in als je de hiel naar beneden duwt? Het is namelijk niet de bedoeling om de voet verticaal naar het pedaal te brengen, er zit dan teveel spanning op voor- en achterkant tegelijk. Het inklikken moet ook echt zoals je met je oude pedalen deed, dus teen eerst, voelen dat de voorkant erin zit, dan hiel naar beneden drukken en terwijl voet naar achter bewegen (om te voelen of je er vooraan inzit). Als de pedaalgroef aan de voorzijde nog niet in de veer van het plaatje zit, krijg je de achterkant er inderdaad heel moeilijk in.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Inklikken bij Speedplay ervaar ik nog steeds ( 3 jaar en op 3 fietsen) als moeilijker dan een SPD-SL of Look pedaal.
Wat dat betreft hoor ik dus niets nieuws.
Na wat gewenning gaat het zeker makkelijker omdat je niet meer hoeft te "zoeken" waar je plaatjes zit.
Wat dat betreft hoor ik dus niets nieuws.
Na wat gewenning gaat het zeker makkelijker omdat je niet meer hoeft te "zoeken" waar je plaatjes zit.
"Try not. Do or do not......there is no try"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik moet zeggen; tot nu toe erg fijn! 1 x mee gefietst maar inklikken ging behoudens de eerste keer erg makkelijk en de pedalen lijken lekker "stijf". De plaatjes onder de schoenen vind ik erg zwaar en hoog maar valen in de praktijk mee......kortom fijne pedalen en een goede aankoop. Ik ben er echter niet zo zeker van of ik ze qua "look" wel fraaier vind (aan de fiets dan) dan look of time pedalen.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid HC
Looks zal me een zorg zijn (als je ze gebruikt zie je ze toch niet). Inklikken is sinds dag 1 fluitje van een cent. Wel stellen de meesten de schroefjes op de cleats veel te strak waardoor inklikken een ramp wordt.
Amclassic-fan schreef:Bij mij ging het inklikken aan het begin ook heel lastig vorig jaar. Maar na een week of 2 ging het wel redelijk, ik denk omdat de boel toen al wat gesleten was.
Niet de schroeven te hard aangedraaid Rene?
Schroeven zijn niet te strak aangedraaid , en na een goede rit en veel ( toch wel 10 keer ) in- en uit klikken tijdens deze testrit gaat het een stuk beter. Gisteren ook even de plaatjes ingespoten met teflon spray. Geen drukkend gevoel meer in mijn linkervoet na een ritje van 30 km deze avond wat ik wel met Shimano en Look had.
Wat me wel opviel is dat de schroefjes om de cleats vast te zetten op de zwarte plaatjes een kartelrand hadden waardoor je steeds een 1/4 slag kon maken. Ik had ze goed vast gezet en daarna 2 klikjes los ( de zwarte veer loopt nu mooi los onder de metalen top plaat.)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik heb op specializedschoenen blijkbaar (pro carbon) de 4-F and 4-R Snap shimshavana schreef:Maar wat maakt dat uit? Je kunt Speedplay ook op 3 gaats bevestiging monteren m.b.v. bijgeleverde shim...
nodig om alles te monteren. Mijn vraag : zijn die standaard meegeleverd bij een set speedplay zero's, of moet ik die apart nabestellen?
mvg
bruno
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;