Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stevens

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 26 jan 2008 15:18

Het wordt nu pas medio Maart voordat ik erop kan rijden... :(
Hopelijk blijft het niet uitgesteld worden, er zijn nl al zoveel leuke tochten / trainingen geplant voor het komende seizoen en dat wil ik natuurlijk wel graag op een nieuwe fiets doen... :)

@Kikkie; wat bedoel je met BB?
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

kikkie
Forum-lid

kikkie 26 feb 2008 15:18

* tinuz; de trap-as (bottom bracket) trapas
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 26 feb 2008 16:27

Dat is toch afhankelijk welk crankstel je toepast... ??
In mijn geval wordt het een trapas van SRAM Force...

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 27 feb 2008 21:43

Daveke schreef:Alleen zegt een (licht van gewicht zijnde) vriend van me dat die SLX dus alles behalve stijf zijn.. Maar goed, licht zijn ze wel!

Dan moet die vriend het artikel in het duitse blad roadbike 03/08 maar eens lezen daar werd de SLC SL getest als sehr gut met stijfheidswaarde van bracket 88Nm en balhoofd 107Nm.
No pain no gain, no guts no glory!

bijs
Forum-lid

bijs 06 mar 2008 16:39

Net van mijn FM vernomen dat de Carbon/rode SCF 1 binnen is.
Ga hem morgen bekijken en eind volgende week is hij klaar afgemonteerd met Chorus, Ritchey WCS carbon onderdelen en Mavic Carbon Premium SL wielen.
Nader bericht en foto's volgen
DB

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 08 mar 2008 16:51

Gister kreeg ik een belletje van mijn LBS dat mijn Stevens SLC team (eindelijk) binnen was. Er moest nog wel het een en ander aan worden aangepast, maar grotendeels stond hij klaar...

Natuurlijk direct wezen kijken. En het overtrof mijn stoutste verwachtingen; wat een fiets! De blauwe kleur aan de voorzijde van de fiets bleek in de werkelijkheid mooier te zijn dan op een afbeelding, mooi afgewerkt frame, de Force groep en de Easton SLX wielen maakte de fiets helemaal af. Met een gewicht van 6,9 kg, waarbij de voorvork nog op maat moet worden gemaakt en een ander zadel op de fiets komt (Toupe i.p.v. Arione) ben ik meer dan tevreden... :) (hopen op 6,8 kg ;))

Maar... (jullie voelen het waarschijnlijk al aankomen)... op de bovenzijde van de bovenste buis zit een klein schoonheidsfoutje...

Ter hoogte van het SLC team logo lijkt het net of er een vingerafdruk op het frame zit. Dit blijkt in de laklaag te zitten en valt er dus niet uit te poetsen...

Gelukkig werd dit al door de LBS / Stevens gezegd en hoefde ik het niet zelf te ontdekken. Hierdoor zijn er twee opties voor mij ontstaan:
A) Ik neem de fiets zoals hij is, met nog een extra korting / tegemoetkoming van 150 eur. (redelijk?)
B) Ik wacht totdat de volgende zending bij Stevens binnen is. Dit zal naar aller waarschijnlijkheid over vier weken zijn.

Mijn vraag aan jullie is dan ook; wat zouden jullie in deze situatie doen? Mijn gevoel zegt dat ik nu de fiets er eenmaal is en de tochten eraan beginnen te komen, ik hem moet houden. Anderzijds zegt mijn verstand dat ik opnieuw een aantal weken moet wachten op een nieuw frame... Dilemma!

Mocht de plek verergeren krijg ik uiteraard een nieuw frame. De garantie zal dus sowieso niet vervallen. Als ik kies om de fiets te nemen moet achteraf ook niet gaan klagen over de plek, het wordt als het waren ‘afgekocht’.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk… (moet er denk ik nog maar een paar nachtjes over slapen… :))

kona_explosif
Forum-lid

kona_explosif 10 mar 2008 21:33

@ Tinuz: gekocht bij Cycletrend? Gewoon korting pakken als het geen constructie-fout is. Vertrouw Florian en Kaho maar dat ze wel weten wat ze doen. Anders ff een foto plaatsen van de plek?
Top drie favo beklimmingen: 1: zuidkant Passo Manghen, 2: Oostkant Stelvio, 3: Noordkant Grosse Scheidegg

Het fietsleven begint bij 2000 meter boven zeenivo!!

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 11 mar 2008 01:38

kona_explosif schreef:@ Tinuz: gekocht bij Cycletrend? Gewoon korting pakken als het geen constructie-fout is. Vertrouw Florian en Kaho maar dat ze wel weten wat ze doen. Anders ff een foto plaatsen van de plek?

Inderdaad bij Cycletrend gekocht...
Ik vertrouw zeker op de deskundigheid van de medewerkers! Er werd ook duidelijk gezegd als het zou verergeren dat het dan onder de garantie zou vallen.

Ik heb helaas momenteel geen camera, anders had ik zeker een foto geplaatst. Zie het als een vingerafdruk die je niet weg kan poetsen...

Morgen met Florian over de 'maximale' toegemoetkoming praten... :)

voodoo112
Forum-lid

voodoo112 17 apr 2008 23:16

Heb van de week een SLC SL in het geel besteld gezien rood volledig is uitverkocht bij de leverancier.

Als iemand van jullie een gele SLC SL heeft dan zou ik het leuk vinden als ie er een foto van zou plaatsen gezien ik die nergens op het internet kan vinden.
Full Speed Ahead....

bigm
Forum-lid

bigm 18 apr 2008 00:34

deze?
Afbeelding

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 18 apr 2008 01:08

@ Tinuz, zoals je het nu voorstelt (vingerafdruk) zou IK hem ook met korting nemen. Over een jaar zitten er waarschijnlijk wel meer opgelopen schoonheidsfoutjes op en je hebt toch mooi €150,- in de pocket. Ik denk dat je het na een week vergeten bent.....
Groet,
Mike

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 18 apr 2008 02:06

mike biker schreef:@ Tinuz, zoals je het nu voorstelt (vingerafdruk) zou IK hem ook met korting nemen. Over een jaar zitten er waarschijnlijk wel meer opgelopen schoonheidsfoutjes op en je hebt toch mooi €150,- in de pocket. Ik denk dat je het na een week vergeten bent.....

Ik heb uiteindelijk toch besloten om een nieuw frame te laten komen. Met name in het zonlicht kwam de plek wel erg naar voren. En het is een punt wat je altijd blijft zien; vanuit je zitpositie kijk je naar beneden en je ziet direct de plek zitten...

Op een nieuwe auto wil je toch ook geen kras of iets dergelijks hebben!

Alleen nu is het vervelende dat ze tussen 'neus en lippen door' hebben gezegd dat eind maart / begin april het nieuwe frame er zou zijn. We zijn inmiddels ruim twee weken verder en nog steeds geen nieuw frame... :(

Vandaag even langsgeweest en kenbaar gemaakt dat er toch het een en ander van hun kant moet gaan gebeuren! Het mooie weer komt eraan en dus wil ik op mijn nieuwe fiets rijden en medio mei vind ik toch echt te laat voor een nieuwe fiets! Kan ik bijna net zo goed op mijn oude fiets blijven en rijden, doorsparen en volgend jaar iets nieuws aanschaffen...

Maar ja, allemaal afwachten; vreselijk vervelend! Ik kijk er in ieder geval naar uit.

Plaats reactie