WMC schreef:danoontje schreef:WMC schreef:Zijn er eigenlijk nog speciale dingen waar je op moet letten bij het kopen van een Chinees frame? Zo denk ik aan:
- Compatibiliteit van bijvoorbeeld de trapas (Wat voor type draad is aan te raden).
- Het balhoofd, is het verstandig dit meteen mee te bestellen of is het slimmer dit in Europa te kopen?
- Beide derailleurs, gaan die zomaar passen of is daar nog wat voor nodig. Zo kan ik me voorstellen dat de achterste derailleur een oog nodig heeft, zit dit standaard op een frame? Ook de tapgaten voor de voorste, zitten die op de juiste plek?
- Trapas is BSA of BB30 (staat op de meeste sites wel aangegeven)
- Ligt eraan welk balhoofd. Mijne was een simpele campa 45/45, bij elke lokale FM te krijgen. (staat ook op de site)
- 'Oog' wordt bij het frame geleverd. Derailleur ligt eraan, klemband/aanlas? en welke maat de staande buis heeft.
Tapgaten? weet even niet wat je precies bedoelt. Ik krijg er wel dorst van...
Andere dingen waar je 'speciaal' op moet letten, maatvoering/geometrie en gebruikte carbonsoort. (Toray nr xxx)
Met tapgaten bedoel ik schroefgaten om de derailleur vast te schroeven, maar een klemband zal neem ik aan ook prima gaan. Aanlassen lijkt me wat lastig op een carbon frame.
als je zelf een fiets op wilt bouwen dan hoef ik hopelijk niet het verschil tussen een klemband en aan aanlasderailleur uit te leggen...om nog maar te zwijgern over tapgaten voor de voorderailleur.