Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
rezne
- Forum-lid
rezne
23 apr 2009 00:29
Carbon zaag je het best met een fijne zaag.
Voor wat betreft die bel: als je even flink op de pedalen gaat staan horen ze je toch wel aankomen met die wielen?
Overigens vind ik 't echt een super gaaf frame. Maat van me heeft m ook. Wat een racebak.
-
morel
- Forum-lid
morel
23 apr 2009 00:47
Hoi,
Prachtige fiets, en mooie af-montage !
Heel mooie wielen ook, alleen jammer van die schreeuwerige reclame panelen
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Wat discreter zou veel mooier staan denk ik, maar ja waar bemoei ik me mee :rolleye:
veel geluk met deze Reus !
Grtz,
Morel.
-
idske
- Forum-lid
idske
23 apr 2009 11:29
Ik heb de fiets zelf ook gedeeltelijk gekocht vanwege de looks:) Gelukkig kwamen de maten ook precies overeen met wat ik moest hebben dus kwam goed uit.
De vorkbuis is niet van varbon dus best met een pijpensnijder denk? Enkel de advanced SL heeft een carbonbuis...
Wielen zijn idd beetje schreeuwerig maar het frame is best rustig qua kleuren dus dat vond ik nog best goed ogen. Kan er altijd voor kiezen de decals een keer te verwijderen en eigen decals te plakken maar nog ff niet
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
cubemeister
- Forum-lid
cubemeister
23 apr 2009 11:58
ik vind het eigenlijk wel geslaagd zo met deze wielen, frame is inderdaad vrij rustig dus wieltjes knallen lekker. ik laat meestal mijn vorkbuis even afzagen bij de FM die hebben zon handig klemblokje waar de zaag in vast zit zodat je altijd recht zaagt...
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
idske
- Forum-lid
idske
28 apr 2009 16:39
Afgelopen week de ronde van Noord Holland gereden.
Hier een leuke "actie foto" van mezelf:
![Afbeelding](http://i40.tinypic.com/r2s5jd.jpg)
-
w1ll14m
- Forum-lid
w1ll14m
30 apr 2009 22:21
-
Supergrover
- Forum-lid HC
Supergrover
30 apr 2009 23:49
[quote="W1ll14m"]2009 Giant TCR Advanced SL ISP, size L, SRAM Rival 53x39/175, Pro Stealth stuur, rode SRAM remgrepen en Conti's, en een oud model Flite Ti met rood logo
Mooie fiets William,
mss alleen nog een rood zadel ipv zwart?
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
01 mei 2009 02:01
Fiets in de goede maat was vooral wel aardig geweest. Lange stuurpen, centimeter of 4-5 aan spacers, zadel is totaal naar achteren geslagen... Beetje jammer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=b12b7&r=3&c=2&u=M&g=n&f=jliabfghij&z=a.gif)
-
w1ll14m
- Forum-lid
w1ll14m
01 mei 2009 04:07
Amclassic-fan schreef:Fiets in de goede maat was vooral wel aardig geweest. Lange stuurpen, centimeter of 4-5 aan spacers, zadel is totaal naar achteren geslagen... Beetje jammer.
Een frame met langere balhoofbuis en langere achterkant was inderdaad mooier geweest.
Echter het
grotere frame van Giant (XL) heeft 't precies zelfde achterframe (zadelpenhoek, lengte liggende achtervorken) zodat de zadelpositie niet verandert tov bracket. De voorkant van dat frame is wel 2cm langer (en 't balhoofd 1.5cm) hoger, maar daarmee wordt de spacer stack niet veel kleiner en komt er nog minder gewicht op 't voorwiel.
M'n vorige/andere frame is een stalen maatframe van M-Gineering (Radical); daar waren de proporties beter (maar de zitpositie 't zelfde). Helaas is er met carbon frames een stuk minder keus. Deze Giant rijdt wel beter (stijver en comfortabeler) dan m'n andere fiets.
-
fizik
- Forum-lid
fizik
01 mei 2009 12:20
Gaaf fietsje! Je hebt in ieder geval goed nagedacht over de maatvoering. Misschien dat een ander merk er wat natuurlijker uit had gezien, maar het blijft erom gaan dat jij er lekker op rijdt. Hij zit er goed uit. Dat zadel lekker zwart laten. Een lintje is nog eens te vervangen, die banden verslijten ook wel een keer, maar een zadel doe je toch niet zomaar aan de kant.
-
idske
- Forum-lid
idske
01 mei 2009 12:22
Ja maar doordat je frame langer is en als je een iets langere stuurpen zou hebben dan zou je zadel meteen en stuk verder naar voren (lees normale positie) kunnen...
Ik vind het een mooie fiets maar zou idd ook nu meteen een langere stuurpen nemen waardoor je zadel een stuk naar voren kan. Dit doet afbreuk aan de fiets..
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
01 mei 2009 12:33
W1ll14m schreef:Amclassic-fan schreef:Fiets in de goede maat was vooral wel aardig geweest. Lange stuurpen, centimeter of 4-5 aan spacers, zadel is totaal naar achteren geslagen... Beetje jammer.
Een frame met langere balhoofbuis en langere achterkant was inderdaad mooier geweest.
Echter het
grotere frame van Giant (XL) heeft 't precies zelfde achterframe (zadelpenhoek, lengte liggende achtervorken) zodat de zadelpositie niet verandert tov bracket. De voorkant van dat frame is wel 2cm langer (en 't balhoofd 1.5cm) hoger, maar daarmee wordt de spacer stack niet veel kleiner en komt er nog minder gewicht op 't voorwiel.
M'n vorige/andere frame is een stalen maatframe van M-Gineering (Radical); daar waren de proporties beter (maar de zitpositie 't zelfde). Helaas is er met carbon frames een stuk minder keus. Deze Giant rijdt wel beter (stijver en comfortabeler) dan m'n andere fiets.
De 'motor' van je fietsenergie is de zadelhoogte en afstand tot je bracket. Die bepaalt de hoek van je bekken en je knieën, en mag je niet lichtzinnig veranderen door je zadel naar voor/achter te verplaatsen.
Als je zelf aangeeft dat de achterkant hetzelfde blijft, heb je inderdaad geen andere mogelijkheid dan met de huidige zadelpositie ervoor te zorgen dat de afstand tot het bracket (horizontaal én verticaal) hetzelfde blijft. Een grotere maat lost dit niet op.
De enige conclusie is dan dat de giant een iets te steile hoek heeft voor jouw lichaam, maar ik vrees dat vele andere merken ook niet kleiner gaan dan 72 graden (eerder groter, zeker in de grote maten).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
©®