Op welke banden rijden onze forum leden
FFWD f4r: met 25mm schwalbe one banden! Net ff lekkerder dam de 23mm met hobbelig asfalt!
Vredestein fortezza tricomp 1x lek was toen vrijwel versleten ook, schat op 5-6000km
Ultremo ZX ook super geen lek tot 4000km daarna verkocht met de fiets mee:p
Mavic sl 50mm wielen: 25mm conti valt als 26mm erop en rijd heerlijk op slechtere wegen maar ook qua stuurgedrag subliem!
Vredestein fortezza tricomp 1x lek was toen vrijwel versleten ook, schat op 5-6000km
Ultremo ZX ook super geen lek tot 4000km daarna verkocht met de fiets mee:p
Mavic sl 50mm wielen: 25mm conti valt als 26mm erop en rijd heerlijk op slechtere wegen maar ook qua stuurgedrag subliem!
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 11 feb 2014 13:19
Fiets momenteel op een Trek Madone 2.1 2014, dat is dus deze, maatje 58 http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/20 ... h2_compact
Nu ben ik ook wel benieuwd naar die 25mm hype en met de standaard Bontrager banden is weinig mis maar echt spannend is het ook niet. Dus ik overweeg Schwalbe One's of Conti GP4000S 2 aan te schaffen in 25mm uitvoering.
Passen deze wel in dit frame en op de standaard velgen?
Nu ben ik ook wel benieuwd naar die 25mm hype en met de standaard Bontrager banden is weinig mis maar echt spannend is het ook niet. Dus ik overweeg Schwalbe One's of Conti GP4000S 2 aan te schaffen in 25mm uitvoering.
Passen deze wel in dit frame en op de standaard velgen?
Op mijn luxe-paard (Cannondale Supersix):
- Vittoria Open Corsa om de carbon hoepels (25mm op brede velg). Hele fijne band, pikt wel veel steentjes op bij nat weer
- Schwalbe One om het klimsetje (25 mm op brede velg). Beste allroundband die ik tot nu toe heb gereden, soepel, grip, lijkt lekbestendig
Op mijn werkpaard (Colnago Dream)
- Vredestein Senso All Weather op het handgemaakte allround setje (25 mm op brede velg): Niet al te soepel, wel lekker lekbestendig lijkt het (en dat was de voornaamste reden om ze te kopen)
- Michelin Pro 4 om de Cosmic Carbons (23 mm): Mijn voormalig favo band, gepasseerd door de Schwalbe One (zie boven)
Op mijn fixed gear
- Michelin Dynamic Classic om Rigida DP18 velgen (28mm): Heel goedkoop, mooie classic look en niet stuk te krijgen, ondanks fixed-gear misbruik (skidden!), totaal niet soepel, maar dat boeit ook niet
Op mijn baanfiets: Conti Sonderklasse (tubes): heerlijke tube, veel grip, inmiddels aan vervanging toe. Tips anyone
Op mijn MTB: Schwalbe Rocket Ron: wereld van verschil met mijn vorige MTB bandjes (die waren vooral heel zwaar en lekbestendig en smal). Bij MTB's maken banden denk ik nog het meeste verschil (en ik heb er het minste verstand van...)
Verder ervaring met Continental GP (diverse versies): geen fan van, veels te stug, en de eerdere Michelin Pro versies (hoe lager het nummer, hoe eerder lek en hoe minder grip bij nat wegdek. Vanaf de Pro 3 zijn ze ook op deze vlakken OK)
- Vittoria Open Corsa om de carbon hoepels (25mm op brede velg). Hele fijne band, pikt wel veel steentjes op bij nat weer
- Schwalbe One om het klimsetje (25 mm op brede velg). Beste allroundband die ik tot nu toe heb gereden, soepel, grip, lijkt lekbestendig
Op mijn werkpaard (Colnago Dream)
- Vredestein Senso All Weather op het handgemaakte allround setje (25 mm op brede velg): Niet al te soepel, wel lekker lekbestendig lijkt het (en dat was de voornaamste reden om ze te kopen)
- Michelin Pro 4 om de Cosmic Carbons (23 mm): Mijn voormalig favo band, gepasseerd door de Schwalbe One (zie boven)
Op mijn fixed gear
- Michelin Dynamic Classic om Rigida DP18 velgen (28mm): Heel goedkoop, mooie classic look en niet stuk te krijgen, ondanks fixed-gear misbruik (skidden!), totaal niet soepel, maar dat boeit ook niet
Op mijn baanfiets: Conti Sonderklasse (tubes): heerlijke tube, veel grip, inmiddels aan vervanging toe. Tips anyone
Op mijn MTB: Schwalbe Rocket Ron: wereld van verschil met mijn vorige MTB bandjes (die waren vooral heel zwaar en lekbestendig en smal). Bij MTB's maken banden denk ik nog het meeste verschil (en ik heb er het minste verstand van...)
Verder ervaring met Continental GP (diverse versies): geen fan van, veels te stug, en de eerdere Michelin Pro versies (hoe lager het nummer, hoe eerder lek en hoe minder grip bij nat wegdek. Vanaf de Pro 3 zijn ze ook op deze vlakken OK)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Mantel heeft ook geconstateerd dat het om een constructie fout gaat.body schreef:Ook dit kan gebeuren met een Conti 4000S II
Na twee keer lek te hebben gereden onderweg vond ik gelukkig een stukje (geel) papier
Goede service want ik krijg een nieuwe toegestuurd
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik blijf het bizar vinden dat dit best vaak gebeurd. Je mag van dergelijke dure banden toch wel iets meer degelijkheid verwachten. Ze maken er genoeg van die banden om dat onder controle te krijgen lijkt me.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Laatst met een vredestijd fortezza senso ook een probleem. De hieldraad kwam volledig los van de rest van zijwand van de band. Conti is niet de enige. Nu de vouwbandjes steeds lichter worden en beter moeten rollen lijkt het erop dat ze zijwanden van de banden toch een hele hoop zwakker worden.
https://drive.google.com/file/d/0B5MIjE ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B5MIjE ... sp=sharing
Laatst gewijzigd door thestudent op 17 jul 2015 09:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ook de Schwalbe One tubeless banden kunnen het probleem hebben dat de hieldraad loslaat. Het gevolg is een klapband:
In de week hiervoor - eind juni 2015 - had ik Schwalbe Nederland al op de hoogte gebracht van het feit dat er tekenen waren dat de hieldraad zou loslaten, echter Schwalbe heeft mij hierover niet geantwoord. Op dit moment ligt er nog een Schwalbe One tubeless voorband met dezelfde verschijnselen van een loslatende hieldraad (echter niet geklapt) bij hun voor technisch onderzoek. Het wachten is nog steeds op hun antwoord.
Edit: Na de middag heeft Schwalbe Nederland mij laten weten dat er na bestudering van mijn band door hun is geconstateerd dat de chaferrand niet goed is mee gevulcaniseerd en stuurt mij per omgaande twee nieuwe exemplaren van de Schwalbe Pro One tubelessband.
Hulde aan Schwalbe hoe dit is opgelost.
In de week hiervoor - eind juni 2015 - had ik Schwalbe Nederland al op de hoogte gebracht van het feit dat er tekenen waren dat de hieldraad zou loslaten, echter Schwalbe heeft mij hierover niet geantwoord. Op dit moment ligt er nog een Schwalbe One tubeless voorband met dezelfde verschijnselen van een loslatende hieldraad (echter niet geklapt) bij hun voor technisch onderzoek. Het wachten is nog steeds op hun antwoord.
Edit: Na de middag heeft Schwalbe Nederland mij laten weten dat er na bestudering van mijn band door hun is geconstateerd dat de chaferrand niet goed is mee gevulcaniseerd en stuurt mij per omgaande twee nieuwe exemplaren van de Schwalbe Pro One tubelessband.
Hulde aan Schwalbe hoe dit is opgelost.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik rijd nu op Senso's all weather 25mm maar ben niet geheel tevreden. Na zo'n 2300km zijn ze al erg afgevlakt en veel scheurtjes in het het loopvlak.
Vanochtend lek gereden (kan gebeuren) en toen vielen de scheurtjes/sneetjes me op.
Is dit te fixen of word het zoeken naar andere banden?
Vanochtend lek gereden (kan gebeuren) en toen vielen de scheurtjes/sneetjes me op.
Is dit te fixen of word het zoeken naar andere banden?
Race: Giant TCR 0 (2012)
City: Giant Futuro CS3 (2014)
Work: vanRaam duo w/ Shimano Nexus
City: Giant Futuro CS3 (2014)
Work: vanRaam duo w/ Shimano Nexus
Scheurtjes/sneetjes kan je eventueel dicht 'plamuren' met Bison montagekit transparant of eventueel Bison Rubber repair cq. Max repair.Sapphire schreef:Ik rijd nu op Senso's all weather 25mm maar ben niet geheel tevreden. Na zo'n 2300km zijn ze al erg afgevlakt en veel scheurtjes in het het loopvlak.
Vanochtend lek gereden (kan gebeuren) en toen vielen de scheurtjes/sneetjes me op.
Is dit te fixen of word het zoeken naar andere banden?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless