Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Tourversie 2006

debolle
Forum-lid

debolle 17 apr 2006 01:52

Voor de 1ste keer de AGR gefietst (150km)
het is me zeer goed bevallen, tussen al het zweten, kreunen, hijgen en puffen door
tot aan de 1ste stop kon ik nog lachen en genieten van alles om me heen, maar dat was daarna snel vergaan.....
2e gedeelte van de koers was een stuk zwaarder voor mij, bij een afdaling schoot het licht in mijn onder rug omdat ik hard over een bult in de weg ging, heelaas bij de 2e stop hadden ze geen pijnstillers of iets dergelijks meer...
maar goed uitrijden is wat telt en het was geen belemmering, anders was ik zeker afgestapt!!!
vond ik trouwens echt slecht van de organisatie omdat er na mij nog wel meer mensen zich zullen hebben gemeld bij de post en zei niks konden bieden...

het laatste 3e gedeelte was erg charmant, met een blik op afstand van de Keuteberg zo van : "DAT KAN TOCH NIET" en het horen om je heen van links om de bocht begint het met ongeveer 22%, toen had ik het niet meer...
tot mijn eigen verbazing moest ik 1X afstappen omdat ik vast kwam tussen een groep lopers, opnieuw opgestapt en alsnog afgemaakt!!!

Valkenburg ingereden met de gedachten, en nu het laatste beetje geven en de Cauberg aanvallen, heerlijk, heerlijk en nog eens heerlijk met het applaus van de mensen berg op en wetend dat mijn vriendin bij de finish stond heb ik mijn benen HELEMAAL leeg gereden berg op!!!
Het gemiddelde lag op 22,9 km/h iets wat mij verbaasden, want ik had op 20 of minder per gerekend...
Terug kijkend naar de AGR zeg ik : "tot zeker een volgende versie"
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

mac94
Forum-lid

mac94 17 apr 2006 11:28

Zaterdag ook de 150 km gefietst. Niet voor een 'tijd' gegaan omdat het de eerste keer was dat ik een tocht fietste en überhaupt de eerste keer in enige vorm van heuvellandschap fietste (en ik met vrienden fietste waar ik na elke beklimming op moest wachten). Erg leuk om over alle bekende heuvels te fietsen, viel niet tegen (met mijn triple). Ik heb overigen overnacht in Thermae 2000 waar niet moeilijk werd gedaan over het overnachten van de fiets op de kamer. 25 mei de Steven Rooks Classic, daar wel kijken hoe snel ik die kan rijden. Onderstaand mijn eerste 'actiefoto'.
Se non e vero, e ben trovato.

jimbo
Forum-lid

jimbo 17 apr 2006 11:42

Niks te actiefoto voor mij. Ze hebben me gemist
CC, agr 100; limo 100

debolle
Forum-lid

debolle 17 apr 2006 12:13

mac94, waar heb je die foto vandaan als ik het vragen mag????
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

raphael
Forum-lid

raphael 17 apr 2006 12:34

Met 2 fietsmaatjes vrijdagmiddag met de trein naar Valkenburg, bike-chips opgehaald en overnacht in Slenaken.
's ochtends warmfietsen naar de start. Om 08.18 vertrokken voor de 150km. Ging lekker, genieten van de omgeving en de drukte. Dank aan alle verkeersregelaars!

Helaas weinig gebruik kunnen maken van een 'treintje'. 't ging óf te hard óf te langzaam, dus bijna alles alleen gefietst. Eén keer lek, kan gebeuren. Uiteindelijk 06u06min, toch weer iets beter dan verleden jaar en 2 jaar terug. Met Limburgs Mooiste gaat 't vast sneller. En iedere keer ben ik weer blij dat er een triple op mijn fiets zit
helaas geen finishfoto...

Eén ding begrijp ik niet: de organisatie stelt: helm verplicht, maar toch zag ik weer veel van die 'stoere mannen' met alleen een petje op. Tja, AGR: zeggen we het alleen voor de vorm of gaan we ook handhaven?

Aan eind van de middag weer met de trein naar Amsterdam.
Alles bij elkaar weer een gouden dag en volgend jaar gaan we er weer voor!

jimbo
Forum-lid

jimbo 17 apr 2006 12:53

Quote: Origineel geplaatst door wesley1965 op 17 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 17 April 2006Niks te actiefoto voor mij. Ze hebben me gemist jimbo misschien iets eerder kijken als op de tijd staat dacht dat ik er ook niet op stond, stond ik toen 2 minuten eerder er tussen op tijd stond 13,13 en foto stond op 13.11

Nee helaas, 5 minuten ervoor en 5 erna, niks te vinden
CC, agr 100; limo 100

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 17 apr 2006 13:00

Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 17 April 2006

Quote: Origineel geplaatst door wesley1965 op 17 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 17 April 2006

Niks te actiefoto voor mij. Ze hebben me gemist

jimbo misschien iets eerder kijken als op de tijd staat dacht dat ik er ook niet op stond, stond ik toen 2 minuten eerder er tussen op tijd stond 13,13 en foto stond op 13.11

Nee helaas, 5 minuten ervoor en 5 erna, niks te vinden

ik heb de mijne gevonden, 2 minuten voor mijne aankomsttijd

jeroen85
Forum-lid

jeroen85 17 apr 2006 13:54

Wel leuk dat er een foto gemaakt wordt.. Nog leuker dat alleen je benen erop komen

theriddler
Forum-lid

theriddler 17 apr 2006 15:08

Quoten: Origineel geplaatst door Refie op 16 April 2006

Ben ook geen forumleden tegengekomen echter dacht ik een fiets te zien met de naam Timo erop. met 6:02 vind ik het voor men eerste AGR voldoende. 2 x lek, maar binnenbandjes zijn gratis bij de AGR!

gratis, ik moest een papiertje tekenen, dat er 7 euro van mijn rekening word afgehaald!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

daveke
Forum-lid

daveke 17 apr 2006 15:09

Mijn foto is echter maar voor de helft gelukt. Aangezien ik nog in volle sprint naar boven kwam en links langs alles af moest heeft de fotograaf mij niet vol in beeld kunnen krijgen.. Volgend jaar beter!

Dan zal ik ook maar eens een verslagje neer zetten hier over mijn Gold Race.

Om 8.30 parkeerden we de auto na een ritje van een half uurtje boven in berg en terblijt op de top van de geulhemmerberg. Ideale uitvalsplaats en nooit druk dus plek genoeg om jezelf goed voor te bereiden op alles wat komen gaat. Tassen open en kleding eruit, een fietsmaatje ging in de lange broek, de ander had een stel kniestukken aan en ik dacht: dan completeer ik het geheel met de korte broek. Na de benen goed ingevet te hebben en de armstukken aangedaan te hebben vetrokken we richting start. Eenmaal aangekomen hebben we ongeveer een uurtje moeten wachten voor we werkelijk van start konden gaan voor onze 150 km.

Het eerste obstakel was de geulhemmerberg die ik om de benen maar eens goed te testen op de grote plaat volle bak omhoog ben gereden en warempel.. wat waren ze sterk vandaag! Dat belooft nog wat dacht ik.. Hierna lekker rustig doorgereden richting Bemelen en op het vlakke een aardig tempo erin gehouden zodat we al snel achter ons hoorden: Kom, we rijden achter die jongens van Italie aan, dan zijn we wat sneller klaar. Aangezien we alle drie een tenue van de squadra azzurri aanhadden was dat natuurlijk erg gaaf om te horen. Na ongeveer anderhalf uur kwamen we aan bij de eerste post waar ik door alle kiezelstenen mijn carbon zolen van mn nieuwe schoenen goed vern**kt heb. Een gevulde koek gepakt en daarna weer snel doorgereden want ik had nog een volle bidon en "dacht" het daar wel mee te gaan redden. Op de loorberg kwamen we met een groepje bij elkaar en voerde ik samen met een fietsmaat een straf tempo bergop waardoor de groep stevig door beet en lekker naar boven reed. Net voor de top springen ineens twee jonge jongens uit de groep en denken het wel even te winnen. Maar om de hele Loorberg in de wiele te zitten en daarna boven te winnen.. nee nee, zo gemakkelijk gaat dat niet. Even een sprintje eruit geperst en direct daarna een hele vuile blik toegeworpen gekregen :).
De gulpenerberg volgde al snel en hier was duidelijk te zien dat mensen die deze puist niet kende zichzelf tegen kwamen met te grote versnellingen. Veel lopers maar ik trok nog even goed door en kwam er op de top achter dat dezelfde jongeman als op de top van de loorberg alweer in mijn wiel zat. En weer kwam hij er niet voorbij wat me weer een vuile blik opleverde :)
Op weg naar de schweiberg waar ik het absolute hoogtepunt van mijn AGR beleefde. Direct vanaf het begin kon ik met een redelijk grote versnelling vrij soepel omhoog rijden zodat ik een constante snelheid van 24-25 per uur kon houden en alles voorbij reed. Bovenop even wachten op de fietsmaatjes en direct door naar de Camerig waar ik op het steile stuk niet echt de schwung kon vinden en wat aan het harken was met mn 39-25. Op het minder steile stuk vond ik die souplesse echter weer wel en kon ik goed hard versnellen om zo toch nog een mooi tepo erin te houden. na de camerig voelde ik echter wat lichte steken in mijn knie en op aanraden van mn maatje heb ik toen de resterende 75 km wat rustiger aan gedaan. Met de gemmenicherweg en het drielandenpunt op de rustige toer was het echter goed te doen. Op de verzorgingspost me eens even goed gedaan aan de liga's en de bananen omdat ik echt wel leeg begon te worden. Op de kruisberg begonnen zich er weer gevallen van lopers te tonen en ik moet zeggen.. dat was de eerste klim van de dag waar ik toch even bij dacht.. oef! Op de eyserbosweg reed ik omhoog met mn fietsmaatje die ineens op het steile stuk zichzelf omhoog begon te schreeuwen met het liedje: By the rivers of Babylon.. tot groot genoegen van de vele enthousiaste toeschouwers. Op de huls en de lange bergoplopende weg richting de fromberg had ik het weer even wat lastiger maar ook daar kwamen we weer netjes boven. Op de keutenger trok mijn fietsmaat nog eens goed door op het steile stuk en we hadden gelukkig weinig last van lopers. Nog even diep gaan en dan kijken hoe we boven komen. Het was even doorbijten met mn double maar ik kwam boven al was het harken geblazen. Nog een stukje vlak en bergaf en dan de cauberg. De grande finale. Ik vroeg mijn fietsmaat nog even alles te geven om zo een goeie tijd neer te zetten. Dus ik begon 35-40 op kop te rijden en dan moet je ineens van andere fietsers horen: "die zal de 50 km wel hebben gedaan.." Ach ja.. ik weet wel beter. Aangkomen bij de voet van de cauberg trok ik de gashendel nog eenmaal vol open en stormde onder luid applaus van de vele toeschouwer nog hard omhoog tegen het laatste obstakel. Met een tijd op de cauberg van 2.29 na 150 km was ik hier wel tevreden mee. 5uur35minuten over de 150 was wel een aardig gemiddelde. Al met al een super AGR gehad en volgend jaar rij ik misschien wel alleen om voor de 5 uur te kunnen gaan. Ik denk dat het toch wel haalbaar moet zijn als mn knie geen problemen gaat geven.. En nu is het tijd voor rust en ijs voor de knie om zo de rest van het jaar probleemloos door te komen!
Science of Performance!

noppie
Forum-lid

noppie 17 apr 2006 17:38

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 16 April 2006

Weinig forummers tegengekomen onderweg.Bij de 1ste bevoorrading Noppie tegengekomen als enigste, jammer 

Jammer, jammer!!! Het is toch een hele eer om mij tegen te komen (uhh..voorbij te rijden).
kiekeboe

Plaats reactie