Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

langejaap
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2006 20:34

langejaap 04 mar 2006 23:27

Quoten: Origineel geplaatst door BianchiSL3 op 04 Maart 2006


Het Bianchi SL3 project voor mijn vrouw is klaar!! Op de pedalen na dan, maar die gaan er volgende week op.
Jouw/uw vrouw mag in dr handjes vrijven!Mooie fiets hoor hou hem zo en veel fiets plezier vast!
 
 
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 05 mar 2006 14:48

Zo BianchiSL3 dat ziet er goed uit!
Mooie kleurstelling, zie je niet allerdaags.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 05 mar 2006 14:58

Ik vond in de opruimingsbak bij van Herwerden een paar Continental GP 3000 bandjes, later in Vaals stuurlint van Specialized in dezelfde kleur en zo werd een een aardige combinatie. Ben benieuwd hoe dat blauw op de banden zich gaat houden.
http://img126.imageshack.us/img126/2254/b00102wd.jpg

bianchirider
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2006 14:19

bianchirider 21 mar 2006 13:15

dit is niet mijn exemplaar maar het is identiek dezelfde.
 
kader: bianchi 'via nirone 7'. alu kader met carbon voor- en achtervork
groep: campagnolo 'xenon' 9-speed
wielen: ambrosio
zadel: selle italia
pedalen: look
op mijn exemplaar staat ook een draadloze cateye fietscomputer gemonteerd op de stuurpen en niet op het stuur zelf.
onderdelen die ik in de nabije toekomst zou veranderen zijn: ander zadel en zadelpen. (bij fizik kan je de kleursamenstelling zelf kiezen, niet?)
later zou ik er ook andere wielen willen opsteken evenals een ander stuur en stuurpen.
het is geen fiets uit het hoogste marktsegment maar ben er zeer tevreden over. voor een beginner als ik vind ik dit meer dan voldoende. (later zien we nog wel)

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 21 mar 2006 22:23

Mooie fiets! Tevreden over Xenon? Mijn zoons rijden beide met Xenon en dat gaat prima, maar ik hoor ook wel eens andere berichten.

bianchirider
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2006 14:19

bianchirider 21 mar 2006 22:34

dank je
voorlopig werkt alles prima! af en toe de versnellingen die niet willen schakelen bij een duw op de hendel en als ik nog eens duw schakelt hij meteen 2 versnellingen hoger maar dat zou liggen aan het wat uitrekken van de kabels. mijn fm zei me dan ook om na een paar honderd km de fiets terug binnen te brengen om alles nog eens goed af te regelen. sinds mijn fietscomputer erop staat (half februari) heb ik 500km gereden. ga nog tot 700 of 800 wachten en dan gaat hij binnen voor een checkup... dan hoop ik er tot en met de herfst zonder probs mee te kunnen rijden

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 22 mar 2006 00:14

bianchi rider, aparte kleurstelling! Zie je niet veel. Vind het wel wat.

Ik heb mn Bianchi bij de fietsenboer staan, stuurpen wordt op maat afgezaagd en laat er frame protectors (cannondale) op zetten.

rinse
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2006 12:40

rinse 22 mar 2006 00:54

Even een vraagje. Ben bezig om zelf een Bianchi te bouwen. Het meeste kan ik wel vinden en bestellen bij de fietsenmaker of op internet. Ik zoek echter nog celeste stuurlint. Weet iemand waar ik daaraan kan komen?

bianchirider
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2006 14:19

bianchirider 22 mar 2006 01:33

Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 21 Maart 2006

bianchi rider, aparte kleurstelling! Zie je niet veel. Vind het wel wat.Ik heb mn Bianchi bij de fietsenboer staan, stuurpen wordt op maat afgezaagd en laat er frame protectors (cannondale) op zetten.


idd, deze kleurstelling is niet zo wijdverspreid... dit is de kleurstelling waarmee de liquigas ploeg de tour reed in 2005. (dat is niet de reden waarom ik hem kocht voor alle duidelijkheid ). volgens mijn fm zijn er maar een paar honderd van. elke bianchi dealer zou er maar max 3 exemplaren van hebben gehad zei hij. al kan dat ook een verkooppraatje zijn geweest, dat weet ik niet. heb me ook een tenue van liquigas aangeschaft, kwestie van wat harmonieus door het wielerleven te gaan
reden dat ik deze kocht is omdat ik er 30 korting op kreeg daar dit een model van 2005 was en ik hem eind januari 2006 kocht.   en dat vond ik de moeite waard

bianchirider
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2006 14:19

bianchirider 22 mar 2006 01:37

Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 21 Maart 2006

bianchi rider, aparte kleurstelling! Zie je niet veel. Vind het wel wat.Ik heb mn Bianchi bij de fietsenboer staan, stuurpen wordt op maat afgezaagd en laat er frame protectors (cannondale) op zetten.


ik ben ook aan het overwegen om een andere (kortere) stuurpen op te laten zetten. denk dat ik met een vermindering van een 10 tal millimeter beter op men fiets zou zitten. vooral als ik lang rij voel ik wel dat ze iets te lang is.
zou mijn zadel nog wat naar voor plaatsen hetzelfde gunstige effect hebben denk je? het staat namelijk al wat naar voor...

guggi
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mar 2006 14:12

guggi 22 mar 2006 14:18

ik ben van plan om aan te schaffen de Bianchi Via Nirone. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee!

bianchirider
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2006 14:19

bianchirider 22 mar 2006 16:52

Quoten: Origineel geplaatst door guggi op 22 Maart 2006

ik ben van plan om aan te schaffen de Bianchi Via Nirone. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee!

hoi, ik heb zo'n fiets (check posts hierboven) en ben er zeer tevreden over. de fiets laat zich goed rijden, is niet te zwaar (al zullen anderen niet tevreden zijn met een fiets van ongeveer 9kg) en leent zich graag aan tempo wisselingen. voor zen prijs vind ik het een steengoed kader. ik heb me deze aankoop nog geen seconde beklaagd...

Plaats reactie