Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 17 jan 2006 19:50

jah inderdaad, dat is ook de rede dat 90mm zo'n beetje minimaal is.. het beinvloed het stuurgedrag natuurlijk. kunt wel wennen aan een langere zit maar moet dit niet te snel doen, om klachten te voorkomen en een mindere controle van de fiets tegen te gaan
(die wielen had ik ook wel zwaarder verwacht)

guidoke
Forum-lid

guidoke 17 jan 2006 22:31

hey Trek-bikers,
Sta op punt om de Trek 2000 een plaatsje te geven naast mijn bed. Zag dat er online een fietstest te lezen valt bij Fiets.nl. Maar aanmelden als nieuw lid is blijkbaar al een hele tijd niet mogelijk. Is er iemand die deze test online kan plaatsen of mij bezorgen via mail? Lukt dit niet, dan... zou ik kunnen overwegen om een Ridley te kopen (haha). Als er Trek-bikers zijn die ervaring hebben met deze fiets, gooi het er dan even uit  !
Ride on baby !

daftreks
Forum-lid

daftreks 18 jan 2006 11:46

Quoten: Origineel geplaatst door guidoke op 17 Januari 2006

hey Trek-bikers,
Sta op punt om de Trek 2000 een plaatsje te geven naast mijn bed. Zag dat er online een fietstest te lezen valt bij Fiets.nl. Maar aanmelden als nieuw lid is blijkbaar al een hele tijd niet mogelijk. Is er iemand die deze test online kan plaatsen of mij bezorgen via mail? Lukt dit niet, dan... zou ik kunnen overwegen om een Ridley te kopen (haha). Als er Trek-bikers zijn die ervaring hebben met deze fiets, gooi het er dan even uit  !

Hoi Guido,
Momenteel kun je idd niet op het club-fiets gedeelte, maar ik heb de test daarvoor al wel gelezen. Hij kwam er best goed uit als ik me het goed herinner. Toen ik ff googlede op dit frame kwam ik op dit (engelse) testje van deze fiets:  http://www.roadcyclinguk.com/news/artic ... 2328918266
Misschien heb je er iets aan.
Groeten,
           David
PS: Als ik jou was zou ik voor de Trek gaan , maar je moet het natuurlijk zelf weten..........
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

guidoke
Forum-lid

guidoke 18 jan 2006 15:34

Yep David,
Hé, bedankt voor de link ... maar zover was ik ook al geraakt. Ik heb inderdaad gelezen dat de Trek 2000 goed scoort. Maar ja een mens wil altijd wat meer en daarom was ik op zoek naar een second opinion. Zoals je kunt lezen in de Engelstalige test, hou je van de kleuren of haat je de kleuren. Nu ben ik niet meteen wild van deze kleur, maar kiezen zit er niet in ! Een tijd lang heb ik met de gedachte rondgelopen om een Red Bull Pro SL 3000 aan te schaffen, in de zwarte uitvoering met zwarte wielen. Afmontage is eigenlijk dezelfde (Ultegra), 10 jaar garantie op frame, 5 jaar op de wielen, zelfde prijs ongev., goed testresultaten en zeker niet zwaarder dan de Trek. http://www.roseversand.nl/rose_main.cfm ... =0&CID=175
Maar natuurlijk krijg je bij Trek wel "levenslange" garantie. De naam Trek oogt misschien ook net wat beter op een frame dan Red Bull ! We zien nog wel.
Ride on baby !

daftreks
Forum-lid

daftreks 18 jan 2006 19:27

Klopt, zo'n Red-Bull is natuurlijk ook erg goed... Al moet je dan wel zelf veel aan je fiets kunnen doen... of een fm hebben die er geen problemen mee heeft dat je ergens anders een fiets gekocht hebt en naar hem voor service en reparaties komt.............
Maar dat is een afweging die je zelf moet maken. Van Ridley hoor ik in mijn omgeving (paar renners uit m'n ploeg hebben er een) en ook daarbuiten niet zoveel goeds.
Groeten,
           David 
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

casran
Forum-lid HC

casran 28 jan 2006 13:52

Nog maar 'ns een Trek:

Staat overigens te koop, deze fiets; zei topic color=#c80303Trek OCLV Carbon fiets
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC

casran 29 jan 2006 01:43

Deze Trek doe ik niet van de hand... vind 'm te mooi:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 04 feb 2006 18:34

De nieuwste Trek binnen onze familie, volledig carbon en XTR afgemonteerd.....
"Try not. Do or do not......there is no try"

markvdn.
Forum-lid

markvdn. 05 feb 2006 17:17

Heb gisteren een vraag geplaatst op een ander gedeelte van dit forum. Later bedacht ik me dat ik dit beter hier had kunnen doen, zo onder deskundigen van het merk zelf : -
Ik rijdt al jaren zeer tevreden rond op m`n Trek oclv, maar vindt het spuitwerk toe aan `vervanging`. Begint toch wat gedateerd te raken.
Nu zou ik de fiets liefst alsvolgt willen over laten spuiten : - De komplete laklaag verweideren totdat de zwarte carbonstructuur zichtbaar is.
Vervolgens moet hier dan een mooie laag blanke lak op, en uiteraard een set stickers. Is dit technisch gezien mogelijk. Is zo`n frame tot op het kale carbon te strippen bij een professioneel bedrijf?
Mijn vraag is dus eigenlijk of de carbonstructuur van een kale oclv mooi genoeg is om over te spuiten met blanke lak?!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 05 feb 2006 17:45

lijkt mij echt een vraag voor Casran, die schijnt een prima adres te hebben voor heel mooi spuitwerk. stuur hem anders ff een mailtje.

markvdn.
Forum-lid

markvdn. 05 feb 2006 21:00

Is er iemand die een telefoonnummer heeft van Trek Nederland? Wil ze vragen of ze me een set stickers kunnen leveren die ik kan gebruiken voor het spuitproject dat er aan zit te komen. Vreemd genoeg kan ik op de website van Trek geen telefoonnummers vinden. Ook via google geen succes!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 05 feb 2006 21:21

Trek is Bike Europe tel 0334-509060

Plaats reactie