Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

aquarius
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 jul 2004 22:54

aquarius 08 jul 2005 11:46

suc6 Remi!!

ik hou het bij 1 poging van de beklimming bij Bedoin op zondag 24 juli. Misschien dat we dezelfde dag nog de beklimming van Malaucene doen maar dat hangt een beetje af van hoe we de eerste beklimming verteren. Volgende dag rijden we door naar Aix-en-Provence.

Streeftijd 1:30-1:45, ik heb eigenlijk geen idee of ik 20+km kan klimmen

P.S. mn fietsmaatjes willen de dag voor de beklimming van de Mont Ventoux een wijnboerderij bezoeken.....

fietsjunks
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:15
Contact

fietsjunks 13 jul 2005 22:04

Wij hebben de Mont Ventoux met volle bepakking befietst...
Foto's staan op onze site: http://www.fietsjunks.nl
Groetjes,
El & El

kamikaze
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2005 17:57

kamikaze 14 jul 2005 19:16

Quote: Origineel geplaatst door Fietsjunks op 13 Juli 2005
Wij hebben de Mont Ventoux met volle bepakking befietst... Foto's staan op onze site: http://www.fietsjunks.nlGroetjes,El & El


Mijn complimenten voor de schitterende foto's. Ze zijn blijkbaar getrokken door iemand met een goed oog, kadrering en contrasten zijn schitterend. Is dit met een digitaal toestel getrokken of zo'n lekker ouderwetse reflex camera? Voor de contrasten, wolken enzo, filters gebruikt?
very nice!

fietsjunks
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:15
Contact

fietsjunks 15 jul 2005 06:44

Dankjewel voor de complimenten!
De foto's, of eigenlijk ingescande dia's, zijn dus analoog gemaakt. Er is wel een polarisatiefilter gebruikt, verder niets. Dia's hebben echt hele mooie kleuren!
De foto's van Noorwegen zijn overigens ingescande negatieven.
Groetjes,
El & El

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39727
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2005 22:26

Ellen, mooie foto's idd en leuk verslag!!
Enne, pola-filters etc horen thuis op DPZ...  Maar je hebt wel gelijk dat er eigenlijk nog steeds niks boven dia's gaat!!
Less is bore

ventousiast
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:18

ventousiast 23 jul 2005 23:08

Snelste tijd ooit: Iban Mayo - 55 min. 51 sec. in de individuele klimtijdrit van de Dauphiné Libéré 2004.
Het record stond daarvoor vijf jaar op naam van Jonathan Vaughters, 56 min 50.9 sec. in de derde etappe van de Dauphiné Libéré op 9 juni 1999.
Net vóór Mayo klokte Tyler Hamilton (Phonak) overigens 56 min. 26 sec., waarmee hij dus ook al sneller was dan Vaughters.
Nog veel meer over fietsen op de kale berg vind je op www.dekaleberg.nl
Cinglé du Ventoux nr. 1177 - webmaster http://www.dekaleberg.nl" onclick="window.open(this.href);return false; --- Lees \'De kale berg - op en over de Mont Ventoux\' - ISBN 978-90-6005-683-7 - Nu 8e druk!

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 25 jul 2005 16:24

Zoals ergens anders op dit forum te lezen is ben ik net een tijdje terug uit die streek en de MV voor het eerst gedaan (Bedoin, 13 juli).
Daarvoor niet kunnen trainen ivm met studie maar wel eerst 1.5 week in Vogezen en Alpen (Barcalonette) gereden(zie topic "fietsvakantie"). In Nederland verder +/- 1200 km in de benen. Mijn vader heeft ooit 1.27... gereden en een goede vriend van me 35 sec. langzamer oid dus had ik gezegd dat ik het wel in 1.26 zou doen......onderweg moeten bijstellen naar 1.30  en is uiteindelijk 1.35.05 geworden. Vond het jammer dat ik niet 1.30 of minder had maar op zich wel tevreden. Heb net het hele MV topic gelezen en merk dat ik ook "besmet" ben......wil nu eigenlijk al weer daar heen om het nog eens te doen! Ook omdat het daar tenminste ZOMER is.........
Ik zal volgende jaar wel weer die kant op "moeten" , met wat (kracht) training moet de 1.25/1.30 volgende jaar zeker haalbaar zijn.........en....blijf komen met die verhalen....dan hebben we hier in NL tenminste ook nog wat......
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 25 jul 2005 16:45

...ik vind hem net terug op www.dekaleberg.nl....klassement van de medische wielerkring (huh...geen arts).....1.27.15 dus.....
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

fietser_b
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2005 23:25

fietser_b 27 jul 2005 23:37

Ik had een vraag is de Mont Ventoux een erg zware berg om te beklimmen als je nog helemaal geen ervaring hebt met bergen. Zelf heb ik namelijk besloten de berg te geen proberen te beklimmen omdat ik naar een huis net buiten bedoin ga (100m van het klooster misschien bekend onder jullie). En ik hoop dat dit voornemen meer wordt dan een voornemen alleen.
Zelf heb ik helemaal geen ervaring met het beklimmen van bergen (en weinig met wielrennen) en heb een redelijk oude racefiets waarop ik nauwelijks ervaring heb. Ik ben dus ook van plan in de buurt van bedoin te gaan trainen. Het maakt mij niks uit over hoe lang ik over de Ventoux doe, als doe ik er 5 uur over als ik het maar haal.  
Heeft iemand misschien tips over het trainen in de bergen, het verzet van de fiets of andere handige tips over het beklimmen van de Mont Ventoux dan zijn die van harte welkom alvast bedankt
p.s ik hoop dat die niet al te veel klinkt als de zoveelste tourist die wel eventjes de Mont Ventoux oprijdt, want ik heb erg veel respect voor iedereen die het lukt de Mont Ventoux te beklimmen.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 27 jul 2005 23:47

Beste fietser B,
Mijn tip: beter 5 verzetten over / te veel  dan 1 te weinig. Sommige mensen rijden op een stadfiets naar boven dus........ ?
Veel succes man en pijn is voor even, opgeven voor ? altijd !
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

wedidit_
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2005 14:53

wedidit_ 28 jul 2005 14:57

Je zegt veel respect te hebben voor iedereen die het lukt de Ventoux te beklimmen. Als het jou lukt zoals je beschreven hebt, heb ik ook voor jou veel respect.

fietser_b
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2005 23:25

fietser_b 28 jul 2005 19:48

bedankt ik hoop dat het me lukt. Is het jou al gelukt?
Wie nog meer tips heb voor het beklimmen van de Mont Ventoux moet het maar zeggen alles is welkom.

Plaats reactie