Dat gaan we inderdaad zo oplossen. We hebben echter één probleem. Van de OPTA moeten we (terecht) heel voorzichtig omgaan met persoonsgegevens. Daarom staan de gebruikersnamen en wachtwoorden in een aparte centrale database buiten het forum die we ook kunnen koppelen aan clubfiets en ons nieuwsbrieven bestand. Een soort single sign-on oplossing, waarmee je in de toekomst met 1 account alles kunt doen. Er zou 2-weg verkeer tussen de db van het forum en die van Sanoma moeten zijn, waarbij de centrale db leidend is. Op de testomgeving werkte dit allemaal prima, op de live-omgeving helaas niet. Als ik op het forum een naam wijzig, komt die niet door in de centrale db. Als je vervolgens probeert in te loggen worden je gegevens gecontroleerd in die centrale db...die je dan dus niet herkent....volg je het nog?gerb schreef:Kunnen jullie niet gewoon gedurende 1 week de mogelijkheid aanzetten dat mensen hun gebruikersnaam kunnen wijzigen? Ik snap dat het teveel werk is om het allemaal door het beheer te laten doen, maar het is wel erg vervelend dat je naam gewoon anders is dan je gewend bent. In mijn geval kun je "gerb" als één woord zien, terwijl "GerB" duidelijk duidt op een voornaam Ger een een achternaam die begint met een B. En daar ben ik niet de enige in.amclassic-fan schreef:- Alle hoofdletters en spaties zijn uit de namen gevallen, voor voorlopig is het niet anders.
Dat wordt nu opgelost, waarna we waarschijnlijk de "wijzig je naam" optie een poosje aan zetten.
Mee eens, had ik al eerder gezegd. Dat gaan we dus doen. Hopelijk deze week nog.gerb schreef:Absurd, en dat zeg ik vanuit het oogpunt van een websitebouwer. Heel veel laptops hebben een scherm van 15" en kunnen op dat scherm niet meer aan dan 1024x768px. Zie ook deze statistieken. 22% van de Nederlanders gebruikt deze resolutie nog. Totaal sluit je met de gekozen breedte van het forum maar liefst 25% van de Nederlandse internetters uit.amclassic-fan schreef:- De breedte blijft zo, met een scherm met 1280 pixels in de breedte past het gewoon. Misschien dat de text iets naar rechts geschoven wordt, dat scheelt dan wel een beetje. Gebruik je een Netbook of heb je nog een oude 15 Inch CRT staan?
Komt bij dat het ook echt niet nodig is om zo'n breed forum te hebben. In het headermenu staat naast "magazine" nog zo'n 100px aan witruimte en naast "Abonneren" ook nog zo'n 50px. De wrapper is 1152px dus als je die 150px daar vanaf haalt kom je uit op zo'n 1000px en los je dus het probleem voor iedereen op. Uurtje werk voor een ervaren webdesigner.
Je kunt alleen niet meer de banner ad compleet kwijt naast het logo van Fiets, maar dan kun je natuurlijk ook gewoon kiezen voor een wat kleiner logo of een wat kleinere banner ad.