Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Nieuwe forum online!

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 22 jun 2011 22:04

gerb schreef:
amclassic-fan schreef:- Alle hoofdletters en spaties zijn uit de namen gevallen, voor voorlopig is het niet anders.
Kunnen jullie niet gewoon gedurende 1 week de mogelijkheid aanzetten dat mensen hun gebruikersnaam kunnen wijzigen? Ik snap dat het teveel werk is om het allemaal door het beheer te laten doen, maar het is wel erg vervelend dat je naam gewoon anders is dan je gewend bent. In mijn geval kun je "gerb" als één woord zien, terwijl "GerB" duidelijk duidt op een voornaam Ger een een achternaam die begint met een B. En daar ben ik niet de enige in.
Dat gaan we inderdaad zo oplossen. We hebben echter één probleem. Van de OPTA moeten we (terecht) heel voorzichtig omgaan met persoonsgegevens. Daarom staan de gebruikersnamen en wachtwoorden in een aparte centrale database buiten het forum die we ook kunnen koppelen aan clubfiets en ons nieuwsbrieven bestand. Een soort single sign-on oplossing, waarmee je in de toekomst met 1 account alles kunt doen. Er zou 2-weg verkeer tussen de db van het forum en die van Sanoma moeten zijn, waarbij de centrale db leidend is. Op de testomgeving werkte dit allemaal prima, op de live-omgeving helaas niet. Als ik op het forum een naam wijzig, komt die niet door in de centrale db. Als je vervolgens probeert in te loggen worden je gegevens gecontroleerd in die centrale db...die je dan dus niet herkent....volg je het nog? ;)
Dat wordt nu opgelost, waarna we waarschijnlijk de "wijzig je naam" optie een poosje aan zetten.
gerb schreef:
amclassic-fan schreef:- De breedte blijft zo, met een scherm met 1280 pixels in de breedte past het gewoon. Misschien dat de text iets naar rechts geschoven wordt, dat scheelt dan wel een beetje. Gebruik je een Netbook of heb je nog een oude 15 Inch CRT staan?
Absurd, en dat zeg ik vanuit het oogpunt van een websitebouwer. Heel veel laptops hebben een scherm van 15" en kunnen op dat scherm niet meer aan dan 1024x768px. Zie ook deze statistieken. 22% van de Nederlanders gebruikt deze resolutie nog. Totaal sluit je met de gekozen breedte van het forum maar liefst 25% van de Nederlandse internetters uit.

Komt bij dat het ook echt niet nodig is om zo'n breed forum te hebben. In het headermenu staat naast "magazine" nog zo'n 100px aan witruimte en naast "Abonneren" ook nog zo'n 50px. De wrapper is 1152px dus als je die 150px daar vanaf haalt kom je uit op zo'n 1000px en los je dus het probleem voor iedereen op. Uurtje werk voor een ervaren webdesigner.
Je kunt alleen niet meer de banner ad compleet kwijt naast het logo van Fiets, maar dan kun je natuurlijk ook gewoon kiezen voor een wat kleiner logo of een wat kleinere banner ad.
Mee eens, had ik al eerder gezegd. Dat gaan we dus doen. Hopelijk deze week nog.
Afbeelding | Afbeelding

GerB
Forum-lid
Contact

GerB 23 jun 2011 08:41

Toppie, bedankt!

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 25 jun 2011 19:00

freerider schreef: ....Dat wordt nu opgelost, waarna we waarschijnlijk de "wijzig je naam" optie een poosje aan zetten.
Enig idee wanneer?
What makes the boat go faster?

db87
Forum-lid

db87 26 jun 2011 13:48

Waarom heeft het Forumoverzicht (hoofdpagina van het forum) geen zoekvenster?
Alleen in de subfora is een zoekvenster "Doorzoek dit onderwerp".

Ik ben op meerdere fora's zeer actief en dit is echt iets wat wel beter kan naar mijn mening.

db87
Forum-lid

db87 26 jun 2011 13:49

Er schiet mij nog iets te binnen:

Mensen die via Google iets vinden over hun probleem/onderwerp over racefietsen worden via Google doorgelinkt naar een oud formtopic, van het oude forumsysteem.
Mooi zou zijn dat je automatisch wordt doorgelinkt naar de juiste link die wordt gehanteerd bij het nieuwe forumsysteem. Wellicht is dit iets wat bij het form overzetten gedaan had moeten worden maar dan zou als nog een automatische doorlink met het juiste zoekresultaat zeer welkom zijn...

Nu is het scenario zo dat mensen iets zoeken met Google, op dit forum komen waarvan de link niet werkt waardoor zij op de forumoverzicht pagina komen en dan ook nog eerst moeten registeren willen ze het desbetreffende topic kunnen opzoeken. Dit is zo omslachtig dat ik de stelling wel aandurf dat 99% van de internet gebruikers direct weer terug gaan naar de Google pagina en verder gaan met zoeken.

Op deze manier laat je potentiële bezoekers voor zowel fiets.nl als fiets.nl/form links liggen.

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 26 jun 2011 15:11

bij het heractiveren van je password ( ik was de mijne vergeten) krijg je een activeringsmailtje met daarin een link om het password te resetten en een nieuwe aan te maken.

is het mogelijk dat de link in dit mailtje gewoon klikbaar wordt, je moet nu de hele link handmatig selecteren en copy/pasten in de adresbalk.. is maar een kleinigheidje maar wel makkelijker.
verder staat er een foutje in die mail..

er staat onderaan: ''Vriendelijk rroet,''

dat zal wel ''vriendelijke groet'' moeten zijn

voor de rest top deze evolutie van de site en het forum..
Afbeelding

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 30 jun 2011 22:38

Wat ik wel heel erg mis is dat tabelletje onderaan met daarin een top 5(?) met meest recente posts....!
mijn Flickr

Carrinthe
Forum-lid

Carrinthe 30 jun 2011 23:16

db87 schreef:Waarom heeft het Forumoverzicht (hoofdpagina van het forum) geen zoekvenster?
Alleen in de subfora is een zoekvenster "Doorzoek dit onderwerp".

Ik ben op meerdere fora's zeer actief en dit is echt iets wat wel beter kan naar mijn mening.
+1
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Foonpet
Forum-lid

Gebruikersavatar Foonpet 01 jul 2011 13:29

Het forum is de laatste tijd slecht bereikbaar en zeeeer traag, meer mensen last van?

En dit ligt niet niet aan mijn laptop ofzo!

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 05 jul 2011 17:25

Vraag me ondertussen nog steeds af waarom de ‘zoeken’-functionaliteit niet altijd — vanaf elke forumpagina — mogelijk is. En dat geldt ook voor de navolgende features...

Uitgebreid zoeken...
Onderwerpen met eigen berichten...
Eigen berichten...
Onbeantwoorde berichten... (onderwerpen zonder reacties)
Nieuwe berichten... (actieve onderwerpen sinds laatste forumbezoek)
Actieve onderwerpen... (actieve onderwerpen sinds bepaald tijdstip)

Met daarbij dan nog een paar opmerkingen...
De ‘Onbeantwoorde berichten’-pagina is weinig interessant en zou (wat mij betreft) ook mogen verdwijnen.
Op de ‘Actieve onderwerpen’-pagina is de keuze vanaf welk tijdstip de actieve onderwerpen getoond moeten worden vrij beperkt. Immers, hoe zinvol is het om alle actieve onderwerpen te zien sinds de afgelopen 2 weken, 1 maand, 3 maanden, 6 maanden, 1 jaar? Denk dat het zinvoller is om de keuze te beperken tot b.v. 1 uur, 4 uur, 12 uur, 1 dag, 2 dagen, 1 week.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jul 2011 17:27

De zoekfunctionaliteit is in de testomgeving toegevoegd samen met andere aanpassingen. Ook aan de traagheid van 't forum wordt gewerkt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 06 jul 2011 18:17

Vraag me ondertussen nog steeds af waarom de ‘zoeken’-functionaliteit niet altijd — vanaf elke forumpagina — mogelijk is. En dat geldt ook voor de navolgende features...

Uitgebreid zoeken...
Onderwerpen met eigen berichten...
Eigen berichten...
Onbeantwoorde berichten... (onderwerpen zonder reacties)
Nieuwe berichten... (actieve onderwerpen sinds laatste forumbezoek)
Actieve onderwerpen... (actieve onderwerpen sinds bepaald tijdstip)

Met daarbij dan nog een paar opmerkingen...
De ‘Onbeantwoorde berichten’-pagina is weinig interessant en zou (wat mij betreft) ook mogen verdwijnen.
Op de ‘Actieve onderwerpen’-pagina is de keuze vanaf welk tijdstip de actieve onderwerpen getoond moeten worden vrij beperkt. Immers, hoe zinvol is het om alle actieve onderwerpen te zien sinds de afgelopen 2 weken, 1 maand, 3 maanden, 6 maanden, 1 jaar? Denk dat het zinvoller is om de keuze te beperken tot b.v. 1 uur, 4 uur, 12 uur, 1 dag, 2 dagen, 1 week.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de 3 weken geleden beloofde ‘work in progress’-lijst. En dan met name of de ontoegankelijkheid van bovenstaande features er ook op staat, alsmede het schermbreedte-probleem.

Plaats reactie