Vuelta 2011
-
- Forum-lid
Damn. Op waarde geklopt. Gezien de positie van andere renners was Mollema zeker niet slecht maar niet goed genoeg om een grote ronde te winnen. Jammer voor Poels dat Cobo zo sterk is. Anders had hij een aansprekende zege kunnen pakken.
Ik vraag me overigens af of de meeste renners niet beter een iets lichter verzet hadden gestoken. Cobo kon blijven draaien. De achtervolgers duidelijk niet.
Ik vraag me overigens af of de meeste renners niet beter een iets lichter verzet hadden gestoken. Cobo kon blijven draaien. De achtervolgers duidelijk niet.
Juist dus, die cobo, waar komt die ineens vandaan joh. Jammer dat hij ging want anders had mollema mogelijk weer terug kunnen komen bij wiggins en Froome. hoe dan ook, hij gaat de vuelta niet meer winnen.
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
Dat vroeg ik me ook al af inderdaad. Bij Cobo zag het er zo makkelijk uit in vergelijking met de rest..Ik vraag me overigens af of de meeste renners niet beter een iets lichter verzet hadden gestoken. Cobo kon blijven draaien. De achtervolgers duidelijk niet.
Bij de dokter??Juist dus, die cobo, waar komt die ineens vandaan joh.
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Prachtige beelden, althans voor zover er beelden waren want de laatste 10 minuten bakten die Spaanse prutsers van TVE er weer niks van
Mollema kon duidelijk niet harder, en inderdaad hij had een veel te zwaar verzet gestoken als je het mij vraagt.
Mollema kon duidelijk niet harder, en inderdaad hij had een veel te zwaar verzet gestoken als je het mij vraagt.
Dat idee had ik ook. Ik ben wel benieuwd met wat voor verzet Cobo naar boven reed.Ik vraag me overigens af of de meeste renners niet beter een iets lichter verzet hadden gestoken. Cobo kon blijven draaien. De achtervolgers duidelijk niet.
Je zag dat bij stukken van 13% dat hij niet zijn kleinste verzet reed en nog kransjes over had.
Ik had het idee dat alleen de motor met camera bij Cobo nog reed en dat de andere motors stilgevallen waren door de steilte.Prachtige beelden, althans voor zover er beelden waren want de laatste 10 minuten bakten die Spaanse prutsers van TVE er weer niks van
Laatst gewijzigd door vantheman op 04 sep 2011 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Cursus verzetten aan alle profs! Wat een onprofessioneel spul zeg. Ik weet natuurlijk al lang dat dat zo is, maar als je het dan ziet... Ik durf de stelling aan dat Wiggins en Mollema met een lichter verzet geen tijd zouden hebben verloren. Poels kon ook wel wat kleiner. Meest opvallende feit was dat je alle profs ook op de minder steile gedeeltes (10 a 12%) een verzet zag gebruiken die ze normaliter niet hebben. Cobo had een perfect verzet; de mechaniker van Geox verdient een glaasje champagne.
(zeikmodus uit...). Mooie koers, toch mooi gereden van de twee Nederlanders en Monfort. Podium wordt wel wat moeilijk nu.
(zeikmodus weer aan) Je weet toch wat voor een vermogen je gaat draaien; je weet hoe steil de Angliru is. Dan weet je toch gewoon wat je moet monteren? Waarom is dat zo moeilijk?
(zeikmodus uit...). Mooie koers, toch mooi gereden van de twee Nederlanders en Monfort. Podium wordt wel wat moeilijk nu.
(zeikmodus weer aan) Je weet toch wat voor een vermogen je gaat draaien; je weet hoe steil de Angliru is. Dan weet je toch gewoon wat je moet monteren? Waarom is dat zo moeilijk?
Dat kan je je inderdaad afvragen. Wellicht machogedrag zoals vele niet-profs ook weigeren om met een tripple te rijden omdat een tripple niet stoer is en voor watjes is.(zeikmodus weer aan) Je weet toch wat voor een vermogen je gaat draaien; je weet hoe steil de Angliru is. Dan weet je toch gewoon wat je moet monteren? Waarom is dat zo moeilijk?
Lijkt me toch dat de renner zelf bepaalt welke casette te steken en niet de mechaniker. Viel me ook op dat menigeen liep te harken door een veel te grote versnelling (en waarschijnlijk niet verder af kunnen schakelen). Dat is echt slecht als Prof.ponsteen schreef:Cobo had een perfect verzet; de mechaniker van Geox verdient een glaasje champagne.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Dus wij wielertoeristen/amateurs komen met een compact 34 x 27/28(zoals de meesten hebben hier als bergverzet) niet echt lekker omhoog op de Angliru. Dus een triple is wellicht dan zo gek nog niet, als je dan achter een 27/28 steekt .
- daniel1975
- Forum-lid HC
[flauwe modus] Ik had ook een Rico momentje......[/flauwe modus]
Mooie middag wielrennen "gezien". Motorrijden blijkt toch ook een vak te zijn
Jammer van Mollema, geknokt voor wat ie waard was. Poels ijzersterk, leek wel alsof ie baalde van de 2e plek.
Mooie middag wielrennen "gezien". Motorrijden blijkt toch ook een vak te zijn
Jammer van Mollema, geknokt voor wat ie waard was. Poels ijzersterk, leek wel alsof ie baalde van de 2e plek.
Less is bore