Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
dc
- Forum-lid
dc
01 jul 2012 19:41
timo2.0 schreef:litespeed schreef:Dat is wel aan Mollema en Gesink toevertrouwd.
LOL, het opportunisme van de Nederlandse wielerfan. Dat bedoel ik niet persoonlijk hoor "litespeed", maar vorig jaar werden juist Mollema en met name Gesink nog voor slappe ouwe wijven uitgemaakt (valpartijen, kneuzingen en koorts werden door het volk niet geaccepteerd als excuus) en was het juist Vacansoleil dat "grinta" zouden hebben
Dat van Gesink snap ik nog enigzins, maar Mollema was toch in de aanval in de TdF en reed een sterke vuelta iclsief voor het eerst in 73 jaar* weer een trui in een ronde... ach ja, Nederlandse supporters, ik probeer ze niet eens meer te begrijpen
*die 73 jaar zijn gevoelsjaren
-
HenH
- Forum-lid
HenH
01 jul 2012 19:42
rob74 schreef:SAGAN!!!
Fabian weer verslagen door zijn eigen kracht
Verslagen of er gewoon een mooie eindstrijd van gemaakt?
Mooi om te zien dat hij er gewoon voor gaat.
Zelf had ik verwacht dat hij het geel weer kwijt ging raken, gelukkig niet.
Het begin van de Rabo's is goed in mijn ogen.
Jammer van Louis Leon
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
dc
- Forum-lid
dc
01 jul 2012 19:43
rob74 schreef:weet iemand hoe het zit het de helmen?
Ik zie renners rijden met helmen met een heleboel luchtgaten en renenrs met een helm met bijna geen luchtgaten. En dat soms binnen dezelfde ploeg. Heb ik ergens een nieuwe helmen trend gemist? Wat is het voordeel van de 'dichte' helm?
Dichte helmen zijn aerodynamischer. Giro is zo'n helm aan het testen, oa bij de Rabotjes.
Daarnaast is er nog een logische verklaring voor de verscheidenheid van helmen; niet elke helm zal iedereen passen.
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
01 jul 2012 20:13
Giro is inderdaad een nieuw "aerodynamisch" model aan het testen(naar aanleiding van de WK titel van Cavendish met z'n helm met afgeplakte gaten).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
01 jul 2012 20:43
rob74 schreef:weet iemand hoe het zit het de helmen?
Ik zie renners rijden met helmen met een heleboel luchtgaten en renenrs met een helm met bijna geen luchtgaten. En dat soms binnen dezelfde ploeg. Heb ik ergens een nieuwe helmen trend gemist? Wat is het voordeel van de 'dichte' helm?
Aerodynamica. Maar IMHO draag je die in de koele klassiekers. Zoals Sky dus deed. (En waar Cavendish dus ook al WK mee werd.)
In deze warmte kan ik me niet voorstellen dat de winst in aerodynamica groter is dan het vermogensverlies door warmtestuwing/vochtverlies door hitte.
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
01 jul 2012 20:55
Volgens mij is het experiment van Giro dan ook de gaten afdichten en toch voor verkoeling te zorgen.
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
01 jul 2012 21:05
timo2.0 schreef:Volgens mij is het experiment van Giro dan ook de gaten afdichten en toch voor verkoeling te zorgen.
M a r k e t i n g . . .
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
01 jul 2012 21:06
Zondermeer, maar als daarmee het warmtestuwing/vochtverlies wordt opgelost vervalt jouw tegenargument
-
dc
- Forum-lid
dc
02 jul 2012 07:54
litespeed schreef:timo2.0 schreef:Volgens mij is het experiment van Giro dan ook de gaten afdichten en toch voor verkoeling te zorgen.
M a r k e t i n g . . .
Dat vind ik erg cynisch, op die manier kan je elke ontwikkeling afzeiken.
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
02 jul 2012 08:00
dc schreef:Dat vind ik erg cynisch, op die manier kan je elke ontwikkeling afzeiken.
Je wilt blijk geven van je lacune t.a.v. technisch inzicht, begrijp ik...
-
dc
- Forum-lid
dc
02 jul 2012 08:34
litespeed schreef:dc schreef:Dat vind ik erg cynisch, op die manier kan je elke ontwikkeling afzeiken.
Je wilt blijk geven van je lacune t.a.v. technisch inzicht, begrijp ik...
Ehm, dat is niet direct mijn eerste gedachte hoezo? Of heb jij het Giro verhaal met een "zwevende constructie" al natuurkundig ontkracht?
Ik ging er eigenlijk vanuit dat elke helm anders aanvoelt, maar als jij zonder het prduct te kennen een blanket-statement kan doen, indrukwekkend!
Kijk, ik geloof best dat er een fors deel marketing achter zit, maar dat sluit technische innovatie niet uit. Anders waren we met Dura-ace STI 7 speed wel klaar geweest en hadden we al het andere van de markt mogen halen
-
havana
- Forum-lid HC
havana
02 jul 2012 08:57
Het lijkt wel alsof Giro het modelletje van pak 'm beet 15 jaar geleden weer uit de kast heeft getrokken
Timo, heb je nog een mooie foto van Breuk met zo'n helm?