Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ik hoor graag je mening over de kleding. (Bikemotion)

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 07 apr 2011 19:01

H&H schreef:Swoosh wat ben je weer positief, zoals altijd. De inlog voor de blog heb ik wel ontvangen, mis had je er nog eens een mp achteraan moeten sturen;)
Alle commentaar die je geeft heb je ook weinig aan. Kom dan ook met concrete dingen in plaats van te zeggen het is niks en pas het drastisch aan. Daar heeft iemand niks aan...


Ik had kunnen verwachten dat er weer iemand zou komen met een reactie als deze.

Ik ben helemaal niet altijd negatief. Ik ben heel goed in staat om hiaten in ideeen en uitwerking te zien en ze te benoemen, en dat is wat ik hier deed. Jij schrijft dat ik alleen maar "tegen" ben wel lees mijn stukje nog eens aandachtig en onbevooroordeeld, en zie dat ik wel degelijk aangeef waar het aan schort.
Misschien mis je het vermogen om iets neutraal te lezen?

Ik zou liever iets positiefs schrijven maar ik zie hier niets positiefs.
Als ik iets positiefs zou schrijven zou ik een leugenaar zijn tegen over Paul en tegenover mezelf. Daarnaast als ondernemer, developer , ontwikkelaar van iets moet je tegen kritiek kunnen. Als mensen alleen maar positieve dingen schrijven dan kun je daar niet zoveel mee behalve dan denken dat je op de goede weg zit. Negatief commentaar daarentegen zet je aan het denken en kan je helpen tot verbeteringen te komen en nieuwe ideeen uit te werken of in te zien dat je iets verkeerds doet. Het is geenszins de bedoeling Paul de grond in te boren, helemaal niet maar ik kan werkelijk met de beste wil van de wereld hier iets succesvols in zien. Ik schrijf gewoon mijn eerlijke mening. Ik schiet er niets mee op om de pussy uit te hangen met ongemeende positieve feedback. Het enige wat ik er mee op zou schieten is dat ik zulke onadenkende mensen als jou er niet meer mee trigger.

Als je niet met kritiek kunt omgaan en elke negatieve feedback als een aanval ziet moet je geen ondernemer willen zijn. Ook moet je instaat zijn feedback op de juiste waarde in te schatten.

Dat jij een inlog voor het blog hebt ontvangen waar gaat dat over? Ik schrijf MIJN ervaring op.

Hoop dat dit enige duidelijkheid verschaft, zodat ik mij niet wederom hoef te verdedigen omdat bepaalde lezers weer een verkeerde voorstelling van zaken maken. Wat ik schreef is gewoon heel serieus bedoeld.

Ik schrijf gewoon mijn visie en jij valt mij aan op het geven van mijn visie. misschien besef jezelf niet dat je metj ouw reactie juist een negatieve toon in de discusise inbrengt? Hetzelfde geldt natuurlijk voor Daniel die jouw toon nog eens gaat onderstrepen met zijn post. Ik vind dat soort gedrag zeer ongewenst en van een moderator zou je eigenlijk het tegenover gestelde mogen verwachten. Die zou de juiste sfeer moeten bewaken ipv de verkeerde kant uit te trekken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 07 apr 2011 19:04

@ swoosh

Ik denk dat Paul best weet dat ie hier en daar nog een flinke stap te maken heeft, echter kun je dit - naar mijn bescheiden mening - op twee manieren aanvliegen. Ik ken jullie historie samen niet maar je comment is nogal 'on the dark side'.

Ik noem het "het mag wat meer smoel" hebben.... "jij noemt het een doodlopende straat".
Enige nuance is soms ook best goed:)

Je punt over marktonderzoek vind ik trouwens wel terecht. Marktonderzoek is leuk.... maar dan moet je het wel goed doen, met heldere vragen en dito doelstelling. Anyway... dat doe je niet hier op het forum. Liever buiten in 't 'veld'.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 07 apr 2011 19:27

daPOKER schreef:@ swoosh

Ik denk dat Paul best weet dat ie hier en daar nog een flinke stap te maken heeft, echter kun je dit - naar mijn bescheiden mening - op twee manieren aanvliegen. Ik ken jullie historie samen niet maar je comment is nogal 'on the dark side'.

Ik noem het "het mag wat meer smoel" hebben.... "jij noemt het een doodlopende straat".
Enige nuance is soms ook best goed:)

Je punt over marktonderzoek vind ik trouwens wel terecht. Marktonderzoek is leuk.... maar dan moet je het wel goed doen, met heldere vragen en dito doelstelling. Anyway... dat doe je niet hier op het forum. Liever buiten in 't 'veld'.


WAT ik schrijf is helemaal niet het probleem.
Het probleem is de INTERPRETATIE die mensen ervan maken die klopt vaak niet en die is zoals zovaak helemaal voor rekening van de lezer. Ik schrijf, naar het oordeel van professionals, behoorlijk begrijpend Nederlands. Veel mensen lezen gewoon slecht of maar half wat er staat, en zo worden er snel verkeerde conclusies getrokken.

En over nuances:
Jij schrijft dat jij vindt dat het meer smoel mag hebben en ik spreek over een doodlopende straat. Correct, maar die zinsdelen slaan helaas niet op het zelfde onderwerp. Jij schrijft met relatie over het product terwijl ik het heb over het hele concept. Dat zijn 2 verschillende dingen. Over het product zelf schreef ik juist Fietskleding zonder kraak of smaak, zonder eigen smoel . . .
Afbeelding

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 07 apr 2011 19:37

@ daPOKER als je zin hebt kunnen we een keer afspreken om een rondje te fietsen in je vrije tijd.

@Swoosh mijn excuses dat je de inlog gegevens niet hebt gehad, ik zal je ze zo meteen opsturen. Als je zin hebt kan je altijd een kijkje komen nemen. Dat je niet warm word van de facebook foto’s kan ik me indenken daar heb ik het met daPOKER ook over gehad. In mijn enthousiasme wilde ik de eerste beelden van de samples gewoon graag delen, zonder dat deze door een professionele fotograaf gemaakt zijn.

Dat niet iedereen positief is op mijn ideeën vind ik jammer, maar dat zal altijd zo blijven. Iedereen mag zeggen wat hij vind. Ik ga mijn producten niet verdedigen t.o.v. een andere fabrikant. Het design niet mooi vinden dat kan maar ik weet welke materialen gebruikt zijn en welke ervaring de fabrikant heeft. Dat jij op een foto ziet dat ze mager zijn dan ligt dit toch echt aan de foto’s, nogmaals mijn excuses.

Het www geeft wel aan wat ik op de fiets gedaan heb, en de details in de kleding geven aan dat ik wel degelijk luister naar o.a. de forum leden hier. Je begrijpt dat het lastig is om een ieder zijn wensen in te willigen. Ik heb ook al aangeven dat dit de basis is en dat de kleur en andere modellen vanzelf zullen komen maar dat dit natuurlijk niet in 1 keer kan.

Het beste lijkt me om met jou af te spreken om over een paar jaar nog eens terug te kijken. Omdat ik toch echt een ander mening heb over een aantal zaken die jij stelt.

@H&H en Daniel1975 iedereen heeft gelukkig zijn eigen mening en daar heb ik geen probleem mee, anders was ik hier nooit geweest.
Genieten van de fiets....

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 07 apr 2011 19:37

Tot nu toe heb je nog steeds niks concreets gezegd.
En ik heb het er ook niet over dat je niet kritisch zou mogen zijn, alleen de manier waarop staat mij absoluut niet aan. Gelukkig heb je dat nog wel door.
Feedback moet in mijn ogen altijd opbouwend bedoeld zijn en dat vind ik bij jou niet terug. Je zegt dat je het slecht vindt maar noemt geen concrete verbeter punten.
En als jij alleen JOU ervaringen mag posten dan wordt het hier saai zeg(en negatief), mogen we niet op jou reageren? dat ik toevallig een andere ervaring heb met Paul en zijn afhandeling van de toegang tot de Blog.
En inderdaad Daniël hoort de sfeer te bewaken, dat doet hij absoluut niet goed. Hij had jou al lang een ban moeten geven.

On-topic: Ik ben benieuwd naar de site!
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39672
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2011 19:45

Swoosh: er is hier maar 1 persoon die met een negatieve sfeer de discussie in knalde. En als H&H daar dan een cynische opmerking over maakt kan ik er niets aan doen dat er een glimlach van herkenning op mijn gezicht verschijnt.
Je hele (schrijf)houding is die van een alwetend iemand die nooit eens een keer in de spiegel kijkt en het zelf altijd goed doet. Dat blijkt ook weer uit de manier waarop je je eigen reactie nu weer goed probeert te praten. Prima dat je een negatieve mening hebt, maar met alleen maar schieten komt niemand ergens. Heb dan ook het fatsoen en de kunde om te onderbouwen wat iemand dan wel moet doen.
Less is bore

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 07 apr 2011 19:47

@daPOKER, Swoosh en ik hebben geen geschiedenis samen en dat hij een reactie geeft die ik niet helemaal verwachte dat klopt. Maar daar is hij vrij in. Ik weet dat ik nog een heel aantal stappen moet zetten maar ik weet ook dat ik op de goede weg ben.

Over het markt onderzoek, natuurlijk is het forum hier niet mijn enigste bron, ik spreek dagelijks met fietsers en regelmatig mensen die bij andere kleding fabrikanten werken. Misschien niet via de theorie, maar ik heb zeker een goed beeld van wat er speelt.
Genieten van de fiets....

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 07 apr 2011 20:21

Ach, 'kritisch' zijn is ook een kunst ;-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 07 apr 2011 20:36

Daniel1975 schreef:Swoosh: er is hier maar 1 persoon die met een negatieve sfeer de discussie in knalde. En als H&H daar dan een cynische opmerking over maakt kan ik er niets aan doen dat er een glimlach van herkenning op mijn gezicht verschijnt.
Je hele (schrijf)houding is die van een alwetend iemand die nooit eens een keer in de spiegel kijkt en het zelf altijd goed doet. Dat blijkt ook weer uit de manier waarop je je eigen reactie nu weer goed probeert te praten. Prima dat je een negatieve mening hebt, maar met alleen maar schieten komt niemand ergens. Heb dan ook het fatsoen en de kunde om te onderbouwen wat iemand dan wel moet doen.


Wel Daniel en ook H&H het is gewoon treurig dat jullie je eigen negatieve gedrag niet willen erkennen. Het typeert jullie soort mens denk ik.
Ik kwam helemaal niet met een negatieve sfeer maar met negatieve feedback.
Dat is heeeeeeel wat anders. Klaarblijkelijk is het te moeilijk voor jullie om de discussie gewoon zuiver te houden. Moeilijk hé als iemand een visie heeft en die ook nog kan verwoorden. Jullie voelen je op je nummer gezet, dat kan ik wel begrijpen hoor. Maar besef dat ik niets verzin en een ieder met een onbevooroordeelde kijk zal zien dat ik niet verantwoordelijk ben voor de sfeer maar de negatieve manier hoe jullie met dingen omgaan de belangrijkste factor voor de toon is.

Ik probeer nergens mijn reactie goed te praten. Ik snap werkelijk niet waarom je dat zegt. Ik vind hier een topic met een bepaalde inhoud en ik geef gewoon mijn eerlijke mening niets meer niets minder. Ik verbloem helemaal niets. Ook jij geeft aan dat ik helemaal niets onderbouw. Ik snap niet waarom je dat schrijft ik geef toch duidelijk verschillende dingen aan. Ik denk dat jezelf je eruit tracht te praten dat je bijdrage met je smilies hier beter niet had kunen doen. Je hebt er wel vaker een houtje van om in topics dingen te posten die averechts zijn voor de sfeer en ik ben zeker niet de enige die daar al eens eerder iets over heeft gezegd.

Maar ik zal dit topic niet langer vervuilen met deze offtopic zaken. Het is jammer dat je hier niet gewoon kunt discussieren zonder persoonlijk aan gevallen te worden. Als men niet in jullie straatje praat dan heb je het gedaan. Hoe durf je mijn postings te bekritiseren als je werkelijk zelf geen moer hebt in te brengen dan alleen een posting die de sfeer negatief beinvloed. Jij kent werkelijk je veantwoordelijkheden niet.

Je zal in het echt best een aardige vent zijn hoor Daniel maar ik vind jouw houding en reactie een voorbeeld van hoe het nou net niet moet.


En voor de rest ben ik geen betweter maar weet ik meer dan de gemiddelde mens heb ik meer inzichten en kan ik meer dan de gemiddelde mens. Klinkt arrogant maar je zou ook gewoon kunnen zeggen dat ik mezelf goed ken.
Ik heb hier trachten te verwoorden wat ik niet goed vind wat en hoe het dan wel zou moeten zou een enigzins slim iemand zou uit mijn tekst kunnen oppakken. Echter even uitleggen wat Paul dan wel zou moeten doen is niet zomaar te vatten in wat simpele woorden. Het begint nl met het feit dat Paul (IMO) niet genoeg feeling heeft voor deze business, dat is nu juist net nodig om succesvol te worden in de business waar die in duikt. Te weinig eigen ideeen niet creatief genoeg, geen meerwaarde niet onderscheidend genoeg daarom geen concurrerende positie en geen succesvolle verkoop. Ik zie geen potentie.
Ik heb wel wat ideeen hoe ik het zou aanpakken. Maar aangezien ik misschien ergens in de toekomst zelf nog die ideeen wil gaan gebruiken zou ik wel gek zijn om die nu uitvoerig te benoemen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 07 apr 2011 20:37

tis nog geen vrijdagmiddag maar ik haal vast de chips en cola uit de kast....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 07 apr 2011 20:49

@Swoosh dank voor je mening, over een paar jaar kijken we terug.
Genieten van de fiets....

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 07 apr 2011 20:55

@paul

misschien kunnen wat forummers een paar proefmodellen testen?
krijg je gelijk weer wat meer input dan commentaren over hoe het er lijkt uit te zien.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie