Vandaag gefietst in 2012
-
- Forum-lid
Vanochtend naar het werk 20 km mee wind. Ging geweldig.
Zal vanavond minder zijn denk ik.
marc
Zal vanavond minder zijn denk ik.
marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Iemand tips voor de vingers? Lukt altijd wel om mijn tenen hoofd en de rest van mijn lichaam warm te houden alleen mijn vingers zijn altijd de sjaak.
Binnen fietsenRerainmaker schreef:Iemand tips voor de vingers? Lukt altijd wel om mijn tenen hoofd en de rest van mijn lichaam warm te houden alleen mijn vingers zijn altijd de sjaak.
Als ik buiten fiets met dit soort temperaturen doe ik twee paar handschoenen aan. Dat werkt bij mij bij ritjes tot 2 a 3 uur, daarna verlies ik het ook altijd van de kou.
Ik heb vandaag een rondje van 40 km gedaan, maar met de temperatuur icm de wind was het mij te koud. Het ijs stond in mn bidon
Ik ga morgen stukje fietsen en hoop dat deze handschoenen mijn handen warm gaan houden!
-
- Forum-lid
Thermo bidons gebruiken. Je moet niet denken dat je dan na 40km nog warme thee hebt maar mijn ervaring is dat het in ieder geval niet bevriest. Als ik het me goed herinner was het vorig jaar ongeveer zo:Snuf schreef:Binnen fietsenRerainmaker schreef:Iemand tips voor de vingers? Lukt altijd wel om mijn tenen hoofd en de rest van mijn lichaam warm te houden alleen mijn vingers zijn altijd de sjaak.
Als ik buiten fiets met dit soort temperaturen doe ik twee paar handschoenen aan. Dat werkt bij mij bij ritjes tot 2 a 3 uur, daarna verlies ik het ook altijd van de kou.
Ik heb vandaag een rondje van 40 km gedaan, maar met de temperatuur icm de wind was het mij te koud. Het ijs stond in mn bidon
Beginnen met warme thee, na 20 minuten is dat lauwe thee, na 30/40 minuten is het koude thee en na 50 tot 60 minuten is het ijsthee. Maar bevriezen gebeurde niet. En dan heb ik het toch over ritjes van een uur of drie.
-
- Forum-lid
Dat is waar... en soms na een uur komt er helemaal niets meer uitbottecchia schreef:Thermo bidons gebruiken. Je moet niet denken dat je dan na 40km nog warme thee hebt maar mijn ervaring is dat het in ieder geval niet bevriest. Als ik het me goed herinner was het vorig jaar ongeveer zo:Snuf schreef:Binnen fietsenRerainmaker schreef:Iemand tips voor de vingers? Lukt altijd wel om mijn tenen hoofd en de rest van mijn lichaam warm te houden alleen mijn vingers zijn altijd de sjaak.
Beginnen met warme thee, na 20 minuten is dat lauwe thee, na 30/40 minuten is het koude thee en na 50 tot 60 minuten is het ijsthee. Maar bevriezen gebeurde niet. En dan heb ik het toch over ritjes van een uur of drie.
Veel gebruikte fout is om handschoenen aan te trekken ipv. moffen/wanten. Doordat de 4 vingers bij elkaar zitten heb je meer ruimte om je vingers te bewegen en warm te houden. Het punt wat men voelt dat het gaat tintelen van de koude is dat de bloeddoorstroming automatisch bij kou door je lichaam word gereguleerd. Gewoon "knijpen" in je stuur is een optie, af en toe slaan op je stuur.
Je kunt ook een bidon onder je winterjack stoppen, blijft deze een beetje op temperatuur.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Plastic handschoentjes (tankstation) onder je handschoenenRerainmaker schreef:Iemand tips voor de vingers? Lukt altijd wel om mijn tenen hoofd en de rest van mijn lichaam warm te houden alleen mijn vingers zijn altijd de sjaak.
Na 5 of 10 km zijn de handen zo warm dat ze gaan zweten (bij mij) hierna deze verwijderen en de rest van de tocht lekker warme handen en vingers.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
-
- Forum-lid
Ga is naar de Hema om skihandschoenen. Werken bij mij prima, al enkele winters. Zijn helemaal niet duur en denk dat ze beter zijn dan de speciale winterhandschoenen van de bekende fiets-kledingmerken. Neem vooral die met Thinsulate.
Ze hielden mij vandaag met windkracht 6 en -4 (gevoelstemperatuur -13) goed warm.
marc
Ze hielden mij vandaag met windkracht 6 en -4 (gevoelstemperatuur -13) goed warm.
marc
people are strange when you\'re a stranger
Mooie plaatjes Jeroen!!
Ik vandaag ook bijna 2 uurtjes maar dan op de racer! Moest van mijzelf mijn nieuwe kleding en de manier van route rijden testen! Geen klachten, bleef lekker warm en manier van route maken/rijden bevalt ook!
Mijn ritje van vandaag!
Ik vandaag ook bijna 2 uurtjes maar dan op de racer! Moest van mijzelf mijn nieuwe kleding en de manier van route rijden testen! Geen klachten, bleef lekker warm en manier van route maken/rijden bevalt ook!
Mijn ritje van vandaag!
De ene dag is kennelijk de andere niet. Gisteren in de namiddag dik 2u langs de kust getraind, onder een strakblauwe lucht en -4°C op de teller...
Bunkerharde paden in de polder...
Alsook in de duinen...
Na afloop worden de appelkoek en zopie goedkeurend naar binnen gewerkt. Met uitzicht op een muisstille Noordzee...
Nog een kwartiertje uitbollen terug naar huis, voordat de zon koppie-onder gaat...
Vanmorgen met z'n tweeën op pad. Mooie route over allerlei grasdijken, gravelweggetjes en duinpaden. En ja, toen zag de wereld er toch iets anders uit. Het eerste halfuur kurkdroog, geen zon te bekennen en -7°C op de teller...
Vervolgens verkleurde de lucht van asgrauw naar sneeuwwit...
Genieten geblazen dus...
Bunkerharde paden in de polder...
Alsook in de duinen...
Na afloop worden de appelkoek en zopie goedkeurend naar binnen gewerkt. Met uitzicht op een muisstille Noordzee...
Nog een kwartiertje uitbollen terug naar huis, voordat de zon koppie-onder gaat...
Vanmorgen met z'n tweeën op pad. Mooie route over allerlei grasdijken, gravelweggetjes en duinpaden. En ja, toen zag de wereld er toch iets anders uit. Het eerste halfuur kurkdroog, geen zon te bekennen en -7°C op de teller...
Vervolgens verkleurde de lucht van asgrauw naar sneeuwwit...
Genieten geblazen dus...