Pagina 16 van 19

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 07 jan 2015 19:37
door timo2.0
Dat worden Challenge Grifo XS banden, verder is de opbouw eigenlijk helemaal identiek aan mijn Merlin waarvan het losse frame vooral erg donkerrrood was en dat viel na opbouwen nog best mee ;) Dat is de geometrie trouwens ook, dus m'n Merlin met dikkere banden en een enkel voorblad

Afbeelding

Crankstel: Chorus carbon UT met een enkel 42t TA Specialité voorblad
Chainguard: Problem Solvers Chainspy

Achterderailleur: Chorus 10sp, short cage
Ketting: KMC 10SL

Stuurpen: Syntace F99 (zwart) Syntace titanium boutjes
Stuur: Scott Drop LF (dat is de Drop-in zonder de extensies)

Remgrepen: Record Ergopower 10sp (rechts) Record TT (links)
Stuurlint: Brooks leer, zwart

Balhoofdstel: Campagnolo Record threadless
Remmen: Campagnolo CX cantilevers, zilver

Kabelstopper: Tektro met Syntace titanium bout
Kabels: Campagnolo, zwart

Bidonhouders: Elité Ciussi Inox met Syntace titanium boutjes
Zadel: Brooks Cambium C17

Afbeelding
Afbeelding

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 07 jan 2015 20:35
door DeletedUser01
Mooi, zeg!

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 07 jan 2015 20:45
door benzebub
even off topic:

wat zijn je bevindingen van het brooks C17 zadel? niet te breed aan de neus?

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 07 jan 2015 21:11
door timo2.0
Ik twijfel nog steeds tussen Brooks C17 en Selle San Marco Regal titanio. De Brooks heb ik op mijn Merlin, afgelopen zomer in Frankrijk zo'n 500 km mee afgelegd en dat ging probleemloos. Op mijn dagelijkse forensracer heb ik een Regal en dat bevalt ook prima, hoewel de Brooks duidelijk breder is.

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 23 jan 2015 22:38
door timo2.0
Rustig in een hoekje van de kamer wachten tot de Campa cantiremmen en wat kleinere onderdelen arriveren. Ik vond een Scott Drop LF op ebay, waardoor ik nog preciezer mijn positie op mijn Merlin kan benaderen (de FL is de Drop-in maar dan zonder de extensies). Het middendeel van het bovenstuk 15 minuten in de gootsteenontstopper gedompeld om de anodisatielaag te verwijderen en daarna met wat polijstpasta zitten poetsen om het stuur beter bij de rest van de fiets te laten passen.

Afbeelding

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 24 jan 2015 08:34
door .jeroen.
Mooi hoor! Is dit nu toch het Regal titanio zadel?

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 24 jan 2015 11:37
door timo2.0
Klopt, Brooks zit nog op m'n Merlin en die staat in Frankrijk dus alvorens ik een tweede C17 of Regal koop ga ik eerst nog een tijdje met de Regal van mijn commuter op de crosser rijden en nog een paar weken in Frankrijk op die C17 toeren voordat ik een beslis welke mij het beste bevalt.

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 24 jan 2015 15:44
door .jeroen.
Als ik me niet vergis reed je vroeger op de Merlin ook wel met een Selle Italia Flite. Is dat geen mooie optie voor de Vetta?

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 14 feb 2015 10:35
door timo2.0
De voortgang is traag. Ik zoek een setje bladboutjes voor Campa UT carbon 10sp cranks en die zijn blijkbaar steeds zeldzamer in het oerwoud van verschillende Campagnolo boutjes voor de wirwar aan cranktypen en modeljaren...

Afbeelding
Afbeelding

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 14 feb 2015 10:53
door timo2.0
Ik had zo gehoopt dat je met een linkje kwam naar boutjes waarbij vermeld staat dat ze voor 10sp UT carbon zijn.

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 14 feb 2015 10:58
door timo2.0
Ah, okay, ik googlede op Token AL-K086 maar vond nergens dat ze specifiek voor die cranks zijn (al zien ze er wel het zelfde uit als de oude boutjes). Thanks!

Re: Vetta Topic

Geplaatst: 05 mar 2015 10:55
door timo2.0
Nog even geen cassette, De Pedaleur stuurt mij een Marchisio spacer omdat het grootste tandwiel anders tegen de spaken loopt. Ook heb ik een chain keeper van Paul Components besteld. Maar de banden zijn binnen dus verder is hij klaar...

Frame: custom Vetta CX ; silver brazed Dedacciai Zero-Uno tubing

Fork: Vetta CX ; Ø 1”

Headset: Campagnolo aheadset ; Ø 1”

Handlebars: Scott Drop LF ; 44cm

Stem: Syntace F99 ; 105mm w/Syntace titanium bolts

Cableguide: Tektro 1277A fork crown hanger

Levers: Campagnolo Record TT (left) ; Campagnolo Record Ergopower 10sp (right)

Bar tape: Brooks leather

Brakes: Campagnolo CX cantilever

Bottom bracket: Campagnolo UT

Cranks: Campagnolo Chorus UT carbon ; 172.5mm

Chainring: Campagnolo Record ; 39t ; 135 BCD w/Gebhardt spacer

Pedals: Speedplay X2 stainless

Seatpost: Campagnolo Centaur ; Ø 27.2mm

Saddle: Selle San Marco Regal titanium

Chain: KMC X10-93

Derailleur: Campagnolo Chorus 10 speed ; short cage

Bottle holders: Elité Ciussi ; black w/ Syntace titanium bolts

Cassette: Marchisio Junior ; 13-26

Hubs: Shimano Dura-Ace ; 32h

Spokes: DT Competition

Rims: Mavic SUP CD ceramic ; 32h

Tires: Challenge Grifo XS ; 700 x 33c

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding