Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 08 apr 2014 00:17

En jouw verkeersattitude is de verkeerde attitude (als dit een serieuze reactie is).
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 08 apr 2014 00:18

kees0251 schreef: Ik heb geen bel om de volgende redenen:
-Er wordt zo traag gereageerd dat mijn passagetijd van breeduitrijders niet beter wordt.
-Ik EIS 0,5 meter ruimte op links zonder bellen, dat is een principe.
Mensen die wegen en paden volledig blokkeren verdienen geen bel.
Ik ros erlangs zonder communicatie , bevalt me nog het best, mochten er mensen schrikken, des te beter, dan wordt men zich bewust van het feit dat driekwart van de wereld zich achter de rug bevindt.
Tja, met zo'n houding zullen wielertoeristen nog wel vaker negatief in het nieuws komen. Ondertussen hoop ik maar dat je geen slachtoffers maakt met je gedrag.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 08 apr 2014 00:44

knutmo schreef:
kees0251 schreef: Ik heb geen bel om de volgende redenen:
-Er wordt zo traag gereageerd dat mijn passagetijd van breeduitrijders niet beter wordt.
-Ik EIS 0,5 meter ruimte op links zonder bellen, dat is een principe.
Mensen die wegen en paden volledig blokkeren verdienen geen bel.
Ik ros erlangs zonder communicatie , bevalt me nog het best, mochten er mensen schrikken, des te beter, dan wordt men zich bewust van het feit dat driekwart van de wereld zich achter de rug bevindt.
Tja, met zo'n houding zullen wielertoeristen nog wel vaker negatief in het nieuws komen. Ondertussen hoop ik maar dat je geen slachtoffers maakt met je gedrag.
Helaas:
kees0251 schreef:
Zweef schreef:
Dan ben je helaas geen haar beter dan al die anderen die op de meest idiote manieren menen hun "recht" te mogen doen gelden. Het grote verschil is dat voorrang en vrije doorgang verlenen "vroeger" een plicht was, en dat iedereen nu meent er gewoon recht op te hebben. Helaas werkt dit systeem steeds slechter naarmate het aantal "gevers" vermindert, en de "nemers" explosief groeien.

Het is kortom gewoon een kwestie van teveel egocentrisme in een klein k*tlandje.


Ik hinder niemand, maar wordt wel regelmatig gehinderd....

Een vervolg hierop:
Afgelopen zondag reed ik op een fietspad (met bordjes als zodanig aangegeven) bij Beverwijk door een bosje bij een begraafplaats en zag, voor mij rechts , een paar voetgangers naderen.
Ik ga uiterst links rijden en ter hoogte van de wandelaars springt er een jochie van zo 10/11 jaar achter de voorop lopende man in mijn weg .
Ik raakte hem vol met mijn rechterschouder en bleef ternauwernood op de fiets, zonder mijn in de koersjaren opgedane stuurvastheid was ik zeker ook op mijn muil gegaan, maar de jongen was kansloos, keek gewoon niet uit zijn doppen.
Achteromkijkend zie ik het knulletje plat op de grond liggen en in een flits besluit ik door te rijden en zodoende de confrontatie met de familie uit de weg te gaan.
Behalve dat ik er flink de sokken inhad (plm. 35) deed ik niets verkeerds , maar ik had absoluut geen zin mijn dag te laten verpesten door zinloze discussies met boze lieden, bovendien was er toch niets meer aan te doen en was het 100% zijn eigen schuld.

Verder nog een fijne rit gehad.
Hoe denken wij daarover?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 08 apr 2014 01:04

Slecht en selectief gelezen, ik heb geen slachoffer gemaakt door mijn rijgedrag, as stated jaren geleden.
Het enige dat je me kan verwijten is dat ik doorreed, zoals destijds uitgekauwd.
Cheap light strong, choose two

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 08 apr 2014 01:07

r.hilferink schreef:En jouw verkeersattitude is de verkeerde attitude (als dit een serieuze reactie is).
Ik respecteer een mening, ook van moraalridders, maar ik denk er anders over.
Cheap light strong, choose two

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 08 apr 2014 01:14

Jij vindt dat de weg van jou is en dat de rest van de wereld zich bij jou aan dient te passen. En dus is het wel een slachtoffer van jouw gedrag... Zoals jij jezelf hier toont, ben jij gewoon één van de rotte appels op de weg die de rest een slechte naam bezorgt en zou je in ieder geval mij een groot plezier doen als je je fietsen aan de wilgen hangt. Want jouw gedrag bezorgt mij een slechte naam...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 08 apr 2014 06:20

@ Kees 0251: gedraag je je ook zo als je per auto rijdt?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39541
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 apr 2014 06:31

dario schreef:@ Kees 0251: gedraag je je ook zo als je per auto rijdt?
Lol, dan zou ik hem niet graag trgenkomen als ik op de fiets zit....

Verder eens met de rest: dit soort renners maken onze reputatie allern maar slechter. Vooral als ze ook nog eens gezamenlijk in een groep gaan rijden.
Less is bore

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 08 apr 2014 06:44

Ik krijg de indruk dat je het rijgedrag van de individuele fietser kan afleiden uit manier van communiceren op het forum.
:winkthumb:

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 08 apr 2014 07:35

Ik hoop dat 0251 staat voor het kengetal van het leefgebied van kees0251, dan loop ik of mijn naasten weinig risico om hem tegen te komen.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 08 apr 2014 07:50

Kees, Je gaat er met 35km langs. Je bent niet gestopt, Heb je geprobeerd te achterhalen hoe het met het jongetje gaat?
Waarom vertel je dit verhaal?

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 08 apr 2014 07:58

materialist schreef:Kees, Je gaat er met 35km langs. Je bent niet gestopt, Heb je geprobeerd te achterhalen hoe het met het jongetje gaat?
Waarom vertel je dit verhaal?
Die discussie is uitgebreid hier gevoerd: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... rt=72#wrap

Plaats reactie