Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2012

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 29 aug 2012 21:31

Ziegler schreef:
uninvitedguest schreef: Daarbij vind ik dat er met twee maten wordt gemeten. Wanneer een renner als Maaskant of Langeveld incidenteel een goede prestatie neerzet, is het gelijk hosanna in de hoogte. Gesink presteert al langer op een goed niveau, maar het lijkt wel of Gesink afzeiken nationale sport nr 1 is .
Ik krijg veel meer de indruk dat het al hyperventilerend in de verdedigingsreflex schieten een sport is die door een aantal graag wordt beoefend.
Jan Raas is nu eenmaal al een tijdje gestopt met fietsen dus geniet toch eens wat meer van de huidige generatie.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 aug 2012 21:36

Ziegler, heb jij toevallig nog nooit eerder gehoord dat je soms een ietwat vervelende manier van discussieren hebt?

Paul, weet je zeker dat Raas is gestopt met fietsen? ;)
Afbeelding
Less is bore

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 aug 2012 22:07

Als het glas halfleeg is, dan kan je constateren dat hij op dezelfde manier boven zich uit heeft kunnen stijgen als Valverde en Rodriquez. Als het glas halfvol is, dan kan je constateren dat hij maar drie seconden toegeeft op de zilveren medaillewinnaar tijdrijden van de OS. Het resultaat in beide gevallen is dat hij op dit moment op een solide vijfde plaats staat in de Vuelta, die dit jaar dan ook nog eens een keer stevig bezet is qua kanshebbers (al is dat natuurlijk weer een "het glas is halfvol" constatering :D )
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

eelcoz

eelcoz 29 aug 2012 22:50

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 29 aug 2012 23:13

Ik als Gesink fan heb inderdaad moeite met de kritiek op hem.
Naar mijn mening is hij de beste ronderenner welke wij sinds Breukink hebben gehad en ik vind het nog een leuke aardige kerel ook. Dus ja ik ben fan.

Als mensen hem niet leuk/aardig vinden kan dat, de ene persoon houd nou eenmaal meer van een macho als Thomas Dekker/ Boogerd en de andere ziet liever een nuchtere plattelands jongen als Erik Dekker of Gesink. Kwesite van smaak.... Geen discussie waard denk ik.

Ik heb wel moeite met de kritiek waarin lijkt alsof hij niks goeds kan doen en alsof hij als een krant rijdt. Dat snap ik gewoon niet.
Zijn resultaten als ronde renner zijn de beste welke wij in pakweg 20 jaar hebben gezien. En als wij als Nederland deze uitslagen al zo lang niet hebben gehad dan zal het toch wel niet zo slecht zijn? Anders hadden we tenslotte veel vaker boven in het klassement meegedaan.

En deze tijdrit.... Ja als FAN valt deze mij tegen. Ik had gedacht en gehoopt dat hij een pak tijd zou winnen op de Spanjaarden.
Slecht vond ik het niet maar ik had beter van hem verwacht.
Nu op naar de volgende bergritten, ik ben benieuwd of hij wat "bashers" kan laten zwijgen... Ik zit i.i.g. weer vol hoop voor de tv.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 aug 2012 06:50

Mijn post heeft weer wat los gemaakt, begrijp ik. En ik krijg niet eens de shit over mezelf heen.

Ik ben geen Gesink fan.Nooit geweest ook niet. Ik ben van niemand fan; ook niet ooit geweest. Ik heb 'fan zijn' namelijk nooit begrepen. Mijn humeur laten afhangen van wat andere presteren, ontgaat me. En in deze ronde vind ik Gesink tegenvallen. Het is het allemaal net niet. Wel leuk meerijden in de top 10 maar voor de prijzen rijden, zit er niet in. En sport gaat in mijn optiek niet over 'leuk meerijden' en het 'goed doen'. Sport gaat over winnen. Ik vind dat hij nu al heel vaak een grote ronde heeft gereden en nog niet een keer podium heeft gehaald. Of hij valt, of hij presteert onder de maat, of hij valt en breekt wat. Ik snap niet dat je als fan in Gesink blijft geloven in deze ronde. Hij wordt nu al anderhalve week lang op waarde geklopt en je kunt er donder opzeggen dat dat nog anderhalve week zo doorgaat. Mensen die hoopvol dit weekend voor de buis gaan zitten in de hoop dat Gesink nu wel gaat winnen,......die verdienen een lintje voor trouwheid. Zelfs mijn hond is minder trouw.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 30 aug 2012 09:14

rob74 schreef:...... Wel leuk meerijden in de top 10 maar voor de prijzen rijden, zit er niet in. En sport gaat in mijn optiek niet over 'leuk meerijden' en het 'goed doen'. Sport gaat over winnen......
Dus kijkend naar deze Vuelta kan iedereen achter plek 4 naar huis?
Want kans op de eindoverwinning is er voor die andere 190 rijders toch niet. :twisted:
Maar nu even zonder gekheid, ik begrijp je wel maar helaas zit je dan als een Gesink in een soort niemandsland, te dicht bij de top van het klassement om het eens met een ontsnapping te proberen en met de toppers meerijden betekend zowiezo verlies.
En dan komen we weer in de discussie over wat nu beter is, een top tien notering in een grote ronde of een ritoverwinning.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 30 aug 2012 09:17

rob74 schreef:Mijn post heeft weer wat los gemaakt, begrijp ik. En ik krijg niet eens de shit over mezelf heen.

Ik ben geen Gesink fan.Nooit geweest ook niet. Ik ben van niemand fan; ook niet ooit geweest. Ik heb 'fan zijn' namelijk nooit begrepen. Mijn humeur laten afhangen van wat andere presteren, ontgaat me. En in deze ronde vind ik Gesink tegenvallen. Het is het allemaal net niet. Wel leuk meerijden in de top 10 maar voor de prijzen rijden, zit er niet in. En sport gaat in mijn optiek niet over 'leuk meerijden' en het 'goed doen'. Sport gaat over winnen. Ik vind dat hij nu al heel vaak een grote ronde heeft gereden en nog niet een keer podium heeft gehaald. Of hij valt, of hij presteert onder de maat, of hij valt en breekt wat. Ik snap niet dat je als fan in Gesink blijft geloven in deze ronde. Hij wordt nu al anderhalve week lang op waarde geklopt en je kunt er donder opzeggen dat dat nog anderhalve week zo doorgaat. Mensen die hoopvol dit weekend voor de buis gaan zitten in de hoop dat Gesink nu wel gaat winnen,......die verdienen een lintje voor trouwheid. Zelfs mijn hond is minder trouw.
Ik ben het inzoverre met je eens dat leuk meerijden niet het hoogste doel is in de wielersport. De keuze die rabobank keer op keer maakt om nl voor een top 10 klassering te rijden ipv ritzeges of een klassementstrui is jammer . Maar wat jij en anderen er ook van vinden: het huidige systeem van punten voor de UCI ranking werkt dit in de hand. Het loont nl om een top 10 klassering te halen en veilig mee te rijden ipv alles eens te riskeren en met je krachten te smijten.

Over Robert Gesink: een veelwinnaar is het niet, tactisch niet de sterkste en misschien komt hij net te kort voor de absolute top. Om deze jongen (van 26 jaar, zijn beste tijden moeten nog komen!) nou af te schrijven als een sneue loser gaat toch echt te ver. Ik ben geen Gesink fan, ik hou van wielrennen maar vind het wel leuk als een Nederlander weer eens een rol van betekenis kan spelen. Als een ander NL team/renner van dan Rabo dit zou doen zou het gelijk fantastisch zijn en nu is het Gesink (niet te vergeten Mollema en Ten Dam spelen meer dan hun partijtje mee!) en dan is het droevig en valt het allemaal tegen. Dat is wel heel opportunistische scorebord journalistiek.

Deze Vuelta lijkt vooralsnog tussen 4 renners te gaan die het met elkaar moeten gaan uitmaken. Ik denk dat het nog interessant en spannend genoeg gaat worden en wellicht pikken WE nog een etappetje mee om maar eens een Smeetsiaanse uitdrukking erin te gooien. En wie weet wat er verder nog gebeurd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 aug 2012 09:26

rob74 schreef:Ik vind dat hij nu al heel vaak een grote ronde heeft gereden en nog niet een keer podium heeft gehaald. Of hij valt, of hij presteert onder de maat, of hij valt en breekt wat.
Hoe vaak dan? Dat is niet eens zo vaak. En dan ook nog knechtend voor bv Menchov. Toen werd hij 5e overigens. Knechtend. Gesink heeft sinds hij begonnen is volgens mij meestal volgens verwachting of boven verwachting gepresteerd waar hij startte (1-dags wedstrijden, kleine rondes en grote rondes). Afgezien van valpartijen dan weliswaar. In welke grote ronde waarin hij niet viel heeft hij bv naar jouw idee onder de maat gepresteerd? Ben erg benieuwd.

95% van alle kopmannen van de afgelopen jaren in alle grote rondes kunnen beter stoppen, begrijp ik? Die hebben ook nog nooit podium gereden in een grote ronde...

Dat fan zijn begrijp ik ook niet zo. Ik vind het enkel jammer en gun het hem van harte. Meer ook niet en ik zal er geen seconde minder van slapen. Als alles op z'n plek valt, dan kan hij zeker podium rijden, maar dan moet hij boven verwachting presteren. En had hij gisteren naar mijn gevoel dus bv tijd goed moeten maken.
eelcoz schreef: Het is simpelweg een kwestie van wie de grootste bek heeft. En dat is Litespeed momenteel.
:D Er zit weer een naadje in je broek dwars...?

Kritiek? Daar ben jij in al die jaren nooit toe in staat gebleken. Jij komt niet verder dan borrelpraat met ridicule argumenten om de Rabobank af te blaffen en Gesink in het bijzonder. Heel veel mensen hier hebben jou daar op gewezen. Neem alleen al alle reacties van Amclassic-fan op jouw postings. Sinds vorig jaar de Tour ben jij gewoon vermaak en niet serieus te nemen. Maar goed, ik wil best jouw krabpaal zijn hoor. Als je dan met wat minder frustratie zit, ga je gang. :lol:

Kritiek op de Rabobank is prima mogelijk naar mijn idee. Je kan twisten over het starten met drie kopmannen in de Tour. Of over de slechte positionering aan de voet van dat klimmetje vorige week, terwijl er voldoende knechten in de buurt waren. Het mindere vormpeil van Mollema. Etc...

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 aug 2012 09:55

Slotklim van vandaag:

Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 aug 2012 09:57

ik zeg Rodriguez!

lekker makkelijke gok
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 30 aug 2012 10:00

rob74 schreef:ik zeg Rodriguez!

lekker makkelijke gok
Check out the big brains on Rob! Ja, deze is gemaakt voor Rodriguez. Als er niet een groepje vroeg weggaat gaat hij hier zeker extra seconden pakken voor het GC.

Lekker stukje met 29% .... :shock:
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 30 aug 2012 10:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie