Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2012

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 sep 2012 21:18

@boswielrenner. Je zou ook je vooroordelen even opzij kunnen zetten en naar de feiten kunnen kijken.

Heb je enig idee hoeveel en hoe hard iemand als Gesink traint? Die laat in een koers echt niet lopen, omdat hij liever 's avonds de kroeg in gaat. En met al je gezeik over Rabobank, welke ploegen hebben 't beter gedaan in de grote rondes de afgelopen 5 jaar? Je hebt een wel erg selectief geheugen, als je alle overwinningen van Menchov vergeten bent. Freire won ook zo nu en dan eens een klassieker en ook andere renners kwamen toch regelmatig als 1e over de streep. San Sebastian werd 2 maanden geleden nog door Rabobank gewonnen... Maar nee ze presteren echt helemaal niets volgens jouw.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 24 sep 2012 21:18

Ik zeg niet dat het zo is, maar ik draag suggesties aan. Dit is toch een forum waar je discussiert over zaken. Niet elkaar proberen te betrappen op onwaarheden. Ik geef mijn mening en als mensen binnen het wielrennen van mening zijn dat het aan hardheid ligt en mentaliteit, dan zal dat wel ergens waar zijn. Ik deel die mening wel. Vraag me af hoe dat dan komt en doe een suggestie. Als jij denkt dat het Nederlandse wielrennen heel goed is momenteel, dan zie jij blijkbaar andere dingen dan ik. Dat kan best hoor. Om op je vraag terug te komen; Zijn Teejay en Nicky T niet weggegaan bij Rabo of niet goed genoeg bevonden destijds?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 sep 2012 21:22

Van Garderen kon tonnen gaan verdienen bij HTC en daar wilde Rabobank niet aan voor een 1e jaars prof, dus toen was hij weg. Waarom Nicky ergens anders rijdt weet ik niet, maar sommige renners willen nu eenmaal wel eens van ploeg veranderen waar andere het liefst gewoon op de oude stek blijven zitten.

Ik zeg niet dat 't Nederlandse wielrennen heel goed is op dit moment. Maar heel slecht is het zeker niet, dat bewijzen alle cijfers wel. We hebben het alleen te stellen zonder een super kampioen van 't kaliber, Boonen, Cancellera, Cavendish, Contador.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 24 sep 2012 21:22

AAmclassic: Ik heb het over Nederlandse renners en niet over de Rabo ploeg. De buitenlanders binnen Rabo hebben het goed gedaan. De hele discussie hier gaat over de Nederlanders. Als je vindt dat ik zeik waarom ben je dan moderator van een forum waar meningen uitgewisseld worden. Wellicht moet je als moderator zelf niet zo je mening pushen.
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 24 sep 2012 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 sep 2012 21:26

boswielrenner schreef:Zijn Teejay en Nicky T niet weggegaan bij Rabo of niet goed genoeg bevonden destijds?
Je bent lekker suggestief bezig zo. Wanneer reed Terpstra dan voor Rabo en wanneer is hij weggegaan en/of wanneer is hij door Raboniet goed genoeg bevonden? En wat was volgens jou dan de reden voor de overstap die Van Garderen maakte van Rabo Continental naar HTC Highroad, kreeg hij van Rabo geen contract of deed HTC hem gewoon een goede aanbieding?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

stelvio82
Forum-lid

stelvio82 24 sep 2012 21:27

Ik wil niet meer dat hier zo gemeen wordt gedaan over Nederlandse renners en de Rabobank. Ik kan er niet meer tegen. Snik snik.

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 24 sep 2012 21:29

boswielrenner schreef:De Nederlandse talenten zijn wellicht wat gemakzuchtig en heben niet de absolute killers mentaliteit die nodig is om wereldtop te worden. Wat ik ook interessant vind is de opkomst van de Rabo ploeg met alle talenten daarin en de ontwikkeling van deze talenten. Is een onderzoek waard. Is het zo dat deze jongens achter zijn gaan lopen bij de talenten en leeftijdsgenoten die destijds net niet goed genoeg waren voor Rabobank en wellicht nu beter presteren in andere ploegen?
Helaas heb je hierin helemaal gelijk, de Nederlanders welke bij de jeugd/junioren wereldtop zijn lijken bij de Raboprofs stil te staan. Net als toppers uit het buitenland, deze rijden vaak beter bij hun nieuwe ploeg dan dat ze bij Rabo hebben gedaan... Kohl, Kolobnev, Hayman,van Garderen, Flecha, Leipheimer. Het zal zeker een deel met de manier van trainen en begeleiden te maken hebben.
Maar ik denk dat we ook allemaal wel weten dat de Rabo toch stiekem het braafste jongetje van het Peleton was/is qua medische begeleiding...

Ja er is natuurlijk ook wel het een en ander gerommeld bij Rabo. Maar ik durf te beweren dat dat niet zo groot is/was als in Spanje, Italië, Amerika en België. Hoe kan het dat we bij de dames waar er minder gerommeld word (minder geld = minder rommel) betere prestaties halen? Hoe kan het dat we in de jaren dat er gerommeld mocht worden (70's en 80's) wij betere renners hadden?

Sinds doping echt wordt aangepakt met betere controles zijn de prestaties van de Nederlanders afgenomen.. En zeker bij de Rabo waar doping als extreem negatieve reclame bekend staat (onze bank moet immers betrouwbaar zijn)
Zet Mollema,Boom of Gesink eens in een buitenlandse ploeg (of Vacansoleil) en ik durf te wedden dat de prestaties beter worden...

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 24 sep 2012 21:32

Ik vind dat echt heel kort door de bocht Timo. Of je geen kritiek mag hebben op de Nederlanders in de Rabo ploeg. Je kan het namelijk ook anders uitleggen. Boom werd vijfde, maar heeft zitten slapen want er zat veel meer in. Gesink zat in een ontsnapping, maar vergat opnieuw aan te vallen toe hij de kans had (durf te verliezen als je wilt winnen). Mollema was echt teleurstellend. Nicky was gewoon niet goed die dag.
Nog iets anders; welk belang zou Van Vliet hebben om de rabo jongens af te zeiken. Van Vliet was mild voor Gesink en terecht want hij was nog één van de beterte kopmannen zondag.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 24 sep 2012 21:38

@Timo: ik wil zeker niet suggestief zijn, maar ik meen in de media te hebben gehoord en gelezen dat veel toppers uit de juniorentijd bij Rabo hebben gereden en vervolgens zijn weggegaan (om wat voor reden dan ook), en vervolgens nu soms beter presteren dan hun generatiegenoten die bij Rabo zijn gebleven (of mochten blijven). Ik probeer alleen maar een idee te krijgen waarom de nederlandse renners steeds minder toonaangevende koersen zijn gaan winnen de laatste jaren. Is het mentaliteit, is het verboden middelen, is het geld, of een combinatie van al deze zaken.
Ik hoop dat Rabo, door nu te reorganiseren, anders zal gaan koersen en dat er weer eens een Nederlandse renner de Ronde van Vlaanderen weet te winnen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 sep 2012 21:41

boswielrenner schreef:Ik vind dat echt heel kort door de bocht Timo. Of je geen kritiek mag hebben op de Nederlanders in de Rabo ploeg.
Lees je überhaupt wat ik schrijf, "boswielrenner", of zit je in een soort monoloog je mening te spuien? Je geeft de insteek van mijn argumenten namelijk verkeerd weer: ik stel voortdurend dat de Nederlandse raborenners niet tot de absolute top behoren. Ik koppel dat wel aan het gegeven dat zij daarmee nog altijd beter presteren dan de Nederlanders die voor andere ploegen rijden.
boswielrenner schreef:Nicky was gewoon niet goed die dag.
Hiermee vat je feitelijk mooi samen wat zo storend is aan jouw zienswijze: de raborenners waren allemaal fout: Boom zat te slapen, Gesink vergat aan te vallen, Mollema was "zwaar teleurstellend", allemaal schandalig, maar de enige niet-rabo kopman...ach, die was gewoon niet zo goed die dag en dat moet kunnen :roll:

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 sep 2012 21:44

boswielrenner schreef:@Timo: ik wil zeker niet suggestief zijn, maar ik meen in de media te hebben gehoord en gelezen dat veel toppers uit de juniorentijd bij Rabo hebben gereden en vervolgens zijn weggegaan (om wat voor reden dan ook), en vervolgens nu soms beter presteren dan hun generatiegenoten die bij Rabo zijn gebleven (of mochten blijven).
Maar geef dan eens namen die die suggestie met feiten onderbouwt, want door renners te noemen die sowieso nooit bij rabo hebben gereden of die voor een topsalaris zijn weggekocht kom je er niet.

pinarello
Forum-lid

pinarello 24 sep 2012 21:45

timo2.0 schreef:
stelvio82 schreef:Rabo is oke, ole ole!!!
Wie zegt dat? Volgens mij is de strekking juist dat raborenners niet tot de absolute top behoren maar dat dat helaas voor alle Nederlanders opgaat, ongeacht de ploeg waarvoor zij rijden. Rabo wint weinig, de Nederlanders in andere ploegen winnen zo nodig nog minder. De raborenners die aan het WK deelnamen worden door een aantal forumleden in navolging van de bondscoach de grond in geboord, maar per saldo was raborenner Boom nog het dichtst bij de winst, zat Gesink mee in een ontsnapping en reed Terpstra vanwege "een slechte dag" achter de feiten aan. Maar Terpstra mag dat, hij rijdt niet voor de raboploeg dus hij krijgt geen bakken schijt over zich heen.
Mss omdat Terpstra eerder ALLEEN de volledige Rabo Bank ploeg in de luren heeft gelegd?

Plaats reactie