Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2013

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 14 mei 2013 10:36

Tjonge, ik dacht dat de Tre Cime het lastigste stuk van de Giro vormden, maar dat was dus eventjes buiten die (mij onbekende) Montasio gerekend: dat wordt afzien... De digicorder staat alvast geprogrammeerd! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16761
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mei 2013 14:33

Net terug uit Bonaire dus nog geen meter van de Giro gezien dit jaar maar ik heb het idee dat ik met deze etappe gelijk met mijn neus in de boter val. Nu maar hopen dat ik de oogjes open kan houden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
dinictus
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 okt 2010 14:22

Gebruikersavatar dinictus 14 mei 2013 17:21

Kan het maar lastig volgen op dit moment maar ik geloof dat gesink 14de is geworden vandaag en wat tijd verliest op nibali en evans...
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16761
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mei 2013 17:48

Tjonge, dat valt tegen. Toen ik inschakelde reden er 3 Nederlanders voorop, stond er een op een podiumplaats en reed er eentje in het wit.
Nu moet Gesink nog blij zijn als hij top 10 rijdt en kunnen we nog hopen dat er een Nederlander per ongeluk een etappe wint.
Verder wel een hele mooie etappe gezien overigens.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27917
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mei 2013 17:54

Gesink rijdt prima, meer zit er gewoon niet in. Het is ook geen schande hoor, hij hoort gewoon bij de beste 5 in de koers.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16761
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mei 2013 18:59

Op zich is er niet veel mis met het presteren van Gesink, hij staat ongeveer op de plek waar hij meestal uitkomt in een grote ronde. Heel erg veel bedreiging op die positie is er niet.

Het is meer dat ik door het weinige nieuws dat ik tijdens de vakantie gevolgd heb de indruk had gekregen dat Blanco fantastisch aan het rijden was. Ik was er vandaag dus eens lekker voor gaan zitten om dit te aanschouwen. Helaas pindakaas viel dat dus nogal tegen. :cry:

Het was dus niet de schuld van Robert en Wilco dat het tegenviel, wel een beetje van Steven:http://www.fiets.nl/2013/05/14/kruijswi ... ortrekken/
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 mei 2013 22:38

Jammie, al zullen de renners dat niet zo zien, aangezien er nogal wat sneeuw ligt op de Galibier en voor Zondag lichte sneeuwval wordt voorspeld

Niet te hopen dat ze de etappe inkorten/omleiden teneinde de Galibier te omzeilen. Beetje Gavia 1988 mag wel. Niet dat je renners de dood in moet sturen maar een biljard laken is ook niet nodig.

Mocht het doorgaan ondanks sneeuw dan zal Wiggo nu al zijn billen samen knijpen.

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 mei 2013 08:28

Prachtige rit gisteren: mooi decor, boeiend koersverloop - méér van dat!
Nibali weet nu wie van Sky hij in de gaten moet houden; ik betwijfel of Uran nog braaf in het gelid zal lopen.
Renaat Schotte, wiens commentaren verder vaak oliedom zijn (hoe hij tot twee keer toe de rit van gisteren in het uiterste noordwesten van Italië situeerde :roll: ), vond ik na afloop wel goed, bij het aankomstinterview van Uran, die zei dat het een heel goede dag was voor Sky: (Schotte) "Ik ben benieuwd of Wiggins dat ook vindt, José" :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 15 mei 2013 08:54

dario schreef:Prachtige rit gisteren: mooi decor, boeiend koersverloop - méér van dat!
Nibali weet nu wie van Sky hij in de gaten moet houden; ik betwijfel of Uran nog braaf in het gelid zal lopen.
Renaat Schotte, wiens commentaren verder vaak oliedom zijn (hoe hij tot twee keer toe de rit van gisteren in het uiterste noordwesten van Italië situeerde :roll: ), vond ik na afloop wel goed, bij het aankomstinterview van Uran, die zei dat het een heel goede dag was voor Sky: (Schotte) "Ik ben benieuwd of Wiggins dat ook vindt, José" :mrgreen:
Ik had de etappe opgenomen en was er 's avonds maar eens goed voor gaan zitten en het was meer dan boeiend.
Toegegeven, ik was niet heel blij toen ik Gesink op de eerste beklimming zag bungelen en als laatste de afdaling zag ingaan. Gelukkig voor hem (en voor Wiggins) werden er geen risico's genomen. Er sloot best nog veel gelost volk aan waaronder voor Blanco Kelderman en Kruijswijk. Tjallingii was al opgepikt van de vroege ontsnapping en opeens zat Gesink met 3 man.

En dan zie je snel het verschil want betrekkelijk snel zit Gesink in zijn eentje weer achterin te harken. Volgens mij moest hij er bij de bonisprint op het steilse stuk af, net als Wiggins en Scarponi trouwens.

Opvallend: Gesink geïsioleerd, Nibali sterk maar had alleen nog Agnoli bij zich., Evans die goed meekomt en het belachelijke goede rijden van AG2R (Pozzovivo en Betancur). En dan last but not least Sky tja...... belachelijk sterk in de breedte. Hoe Sivtsov daar aan kop liep te sleuren was echt niet normaal, ik had flashbacks naar US Postal.

Uran wint, wat mij betreft een beetje jammer want ik heb niets met deze renner sinds het wanvertoning van de olympics :) Nibali neemt tijd op de concurrentie, Wiggins verliest kostbare tijd en Gesink komt binnen als 14e op 1:16. Niet slecht maar het had beter gemogen. Jammer dat er geen steun voor hem was en Kelderman maar vooral kruijswijk al zo snel moesten afhaken. Je hoopt altijd op beter.

Duidelijk is weer dat Gesink steile beklimmingen en tempo wisselingen niet zo lekker verteerd. Misschien is dat het verschil tussen trainen en trainen met een wetenschappelijke benadering ;)

Zaterdag en zondag is er weer spektakel al denk ik dat de finish op de Galibier weleens op de Telegraphe kan komen te liggen :(
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 15 mei 2013 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 15 mei 2013 08:55

In de marges van de koers krijgt Campa [dacht eerst ten onrechte SRAM] het weer zwaar te verduren. Duidelijk in beeld was te zien hoe de voorderailleur van Nibali's Specialized [idem, dus geen Cannondale] niet wilde schakelen. Deels de schuld van het team, die vermoedelijk een combi hebben gemonteerd met een te groot verschil (ze willen nog wel eens 34-52 monteren, wat eigenlijk niet kan...). Nibali zei in ieder geval dat het aan het compact cranckstel lag. En dat na de sneer van Cavendish eerder in de Giro [dat ging dan weer wel over SRAM]. Ik geloof dat Andy Schleck ook nog wel een gevoel heeft bij misschakelen met voorderailleurs...

Gesink zit precies waar hij het hele jaar al zit. Goed, maar net te weinig kracht als het er op aankomt. Wellicht gaat hij het beter doen, naarmate zijn concurrenten meer kilometers in de benen hebben.

Kelderman en Kruiswijk waren wel een beetje tegenvallend ja...
Laatst gewijzigd door ponsteen op 16 mei 2013 09:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2013 08:58

Wat RG betreft: met Nibali, Evans, Uran en Wiggo voor je hoef je je in principe niet te schamen voor je 5e stek.
Alleen ging het de 1e week zo lekker, dat leek iets meer te beloven.
Als hij de 5e plek vast kan houden mag Blanco niet mopperen volgens mij.

Tsja......en Sky......medische wetenschap is ook wetenschap :roll:

En waarom problemen met SRAM: dit voorjaar heeft Wiggo ook zijn fiets weggegooid omdat Shimano niet schakelde zoals hij wilde.
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 15 mei 2013 09:15

ponsteen schreef:In de marges van de koers krijgt SRAM het weer zwaar te verduren. Duidelijk in beeld was te zien hoe de voorderailleur van Nibali's Cannondale niet wilde schakelen. Deels de schuld van het team, die vermoedelijk een combi hebben gemonteerd met een te groot verschil (ze willen nog wel eens 34-52 monteren, wat eigenlijk niet kan...). Nibali zei in ieder geval dat het aan het compact cranckstel lag. En dat na de sneer van Cavendish eerder in de Giro. Ik geloof dat Andy Schleck ook nog wel een gevoel heeft bij SRAM en voorderailleurs...
Ja inderdaad! Het was gisteren wat laat, maar ik vroeg mij nog af met welk materiaal Cannondale rijdt met het zo vaak misschakelen. Maar inderdaad SRAM, Dat was nou niet bepaald reclame.
Al heeft Wiggins ook aardig lopen zeueren op Shimano en ik kan mij uit de Tour van 2011/12? ook nog wel een Evans momentje herrineren met zijn haperende Di2

Ik hoorde José de cauwer iets mompelen over 36x28 voor Wiggins en 39x29 voor ...?

-edit:
Ah Nibali! Dus een beetje eigen schuld.
"I had a very low gear for the climb, I was using a 36 x52 chainset, that's a big change for the front mech to make. So my chain came off, but I put it on with my finger on the first climb. It wasn't a problem. When you take equipment choices, you have to take risks."
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 15 mei 2013 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie