Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 17 mar 2013 18:50

Je verwacht natuurlijk niet dat Ciolek er in de finale nog bij gaat zitten, maar als dat dan eenmaal zo blijkt te zijn, dan is een overwinning geen verrassing meer. Van nature is hij een van de beste sprinters van het peloton. Alleen kwam dat er de laatste jaren niet uit.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 17 mar 2013 19:16

trannel schreef:FInale was reclame voor de wielersport.
timo2.0 schreef:Mijn vrees is dat er een tweedeling ontstaat: aan de ene kant ploegen waar het, onder druk van sponsors en media, allemaal zo schoon mogelijk gebeurt, aan de andere kant ploegen waar, onder impuls van "the usual suspects", dopinggebruik juist nog verder geprofessionaliseerd wordt. In die tweede categorie plaats in zonder aarzelen de teams van Sky, Katusha, Astana en Quickstep, plus een aantal renners van Cannondale en BMC, al zullen er ongetwijfeld meer zijn. Ploegen waarbinnen geen enkel moreel besef heerst.
1 Gerald Ciolek (Ger) MTN - Qhubeka 5:37:20
2 Peter Sagan (Svk) Cannondale
3 Fabian Cancellara (Swi) RadioShack Leopard
4 Sylvain Chavanel (Fra) Omega Pharma Quick Step
5 Luca Paolini (Ita) Team Katusha
6 Ian Stannard (GBr) Sky Pro Cycling
7 Taylor Phinney (USA) BMC Racing
8 Alexander Kristoff (Nor) Team Katusha 0:00:14
9 Mark Cavendish (GBr) Omega Pharma Quick Step
10 Bernhard Eisel (Aut) Sky Pro Cycling

Ciolek inderdaad wel een onverwachte naam (al was hij tot vorig jaar bij Quickstep en heeft hij ook T-Mobile/Highroad roots).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bve
Forum-lid

bve 17 mar 2013 19:25

de zwarten schreef:Cancellara kon gewoon niet beter. Mocht hij nog iets in de benen hebben, dan had hij nog een aanval geplaatst in de laatste vlakke kilometers, of de sprint niet zittend in het zadel gereden. Mij lijkt het dat hij totaal in de kramp op zijn fiets zat. Sagan heeft eigenlijk iets teveel naar Cancellara gekeken, maar verder heeft hij haast alles goed gedaan. Wie verwacht ook dat Ciolek nog zo sterk voor de dag zou komen?
Grappig, ik had het idee dat Sagan op het punt stond te breken toen Cancellara weg reed op de top van de Poggio.
Mooie koers, alleen de lente ontbreekt nog.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 17 mar 2013 19:38

Lieve Timo 2.0

dat je over een goed stel hersens beschikt, en een lieve jongen bent, daaraan twijfel ik niet. Je formuleert je zinnen prima, hebt je duidelijk in de wielersport verdiept, denkt erover na, en gebruikt argumenten en tegenargumenten. Tot zo ver niets dan lof.
Maar, wat ik me al enige tijd werkelijk afvraag: Wat vind je eigenlijk nog leuk aan de wielersport? Als ik het zo inschat, geniet je er het meeste van als je, geholpen door je academische bagage, prestaties van renners in twijfel trekt of relativeert.
Uit niets blijkt dat je met plezier naar een wedstrijd hebt zitten kijken. Toch neem ik wel aan dat je wedstrijden kijkt, want je hebt er meestal erg snel weer je mening (natuurlijk onderbouwd!!) over geformuleerd.
Maar plezier? Als dat er niet is, waarom ga je dan niet iets leukers doen?

Dit topic gaat over het wielerseizoen 2013. Natuurlijk weten alle volgers (en liefhebbers) van deze sport inmiddels wel dat je vaak niet kunt geloven wat je ziet, maar toch hoop ik dat er ergens op dit forum een plaatsje kan zijn, waar mensen zoals ik nog eens lekker naïef kunnen napraten over het verloop van een wedstrijd, waar we lekker kunnen nagenieten van een spannend verlopen en heroïsch gevecht tussen goed getrainde (want dat zijn ze ondanks alle verdachtmakingen toch) atleten. Één plaatsje, meer vraag ik niet. Dan kun jij, samen met een aantal andere fanatieke sceptici, lekker de rest van dit forum gebruiken om met jullie goed onderbouwde en beargumenteerde stukjes tekst alle lol uit de sport te zuigen.

Met vriendelijke groet,

Robbebopper

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 17 mar 2013 19:44

Waarom deden er geen Nederlanders mee in MSR?
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mar 2013 19:47

timo2.0 schreef:
timo2.0 schreef:Mijn vrees is dat er een tweedeling ontstaat: aan de ene kant ploegen waar het, onder druk van sponsors en media, allemaal zo schoon mogelijk gebeurt, aan de andere kant ploegen waar, onder impuls van "the usual suspects", dopinggebruik juist nog verder geprofessionaliseerd wordt. In die tweede categorie plaats in zonder aarzelen de teams van Sky, Katusha, Astana en Quickstep, plus een aantal renners van Cannondale en BMC, al zullen er ongetwijfeld meer zijn. Ploegen waarbinnen geen enkel moreel besef heerst.

Ciolek inderdaad wel een onverwachte naam (al was hij tot vorig jaar bij Quickstep en heeft hij ook T-Mobile/Highroad roots).
Grappig (of eigenlijk helemaal niet), ik moest precies aan die post van jou denken toen ze de Poggio opreden.

De Nederlander/Nederlandse ploegen kwamen weer helemaal niet in het stuk voor in ieder geval. Een schamele oogst met een 18e plaats voor Degenkolb.
Blanco en Vacansoleil heb ik vanaf halverwege de Cipressa niet meer gezien. Ik hoop niet dat het wielerseizoen zo blijft doorgaan want ik vrees dat ik dan echt af ga haken...
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mar 2013 19:49

ericpeters schreef:Waarom deden er geen Nederlanders mee in MSR?
Zie post Timo2.0...
Campagnolo Ultra Dork

skimons
Forum-lid

skimons 17 mar 2013 20:03

ericpeters schreef:Waarom deden er geen Nederlanders mee in MSR?
te weinig vet, als je voelt niets te winnen te hebben maar toch doorrijden als het k%$-weer is, is weinigen gegeven

bve
Forum-lid

bve 17 mar 2013 20:15

Ernie C. schreef:
timo2.0 schreef:

Grappig (of eigenlijk helemaal niet), ik moest precies aan die post van jou denken toen ze de Poggio opreden.

De Nederlander/Nederlandse ploegen kwamen weer helemaal niet in het stuk voor in ieder geval. Een schamele oogst met een 18e plaats voor Degenkolb.
Blanco en Vacansoleil heb ik vanaf halverwege de Cipressa niet meer gezien. Ik hoop niet dat het wielerseizoen zo blijft doorgaan want ik vrees dat ik dan echt af ga haken...
Ik beleef het echt heel anders, laatste 15 km ben ik uit mn luie zetel gekropen en heb ik op de tafel voor de tv gezeten. In spanning genieten van de koers. De nationaliteit van een renner is voor mij van geen belang, een leuk start/finish interview wel, maar helemaal de manier van koersen wint mijn sympathie.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 17 mar 2013 20:17

de zwarten schreef:Cancellara kon gewoon niet beter. Mocht hij nog iets in de benen hebben, dan had hij nog een aanval geplaatst in de laatste vlakke kilometers, of de sprint niet zittend in het zadel gereden. Mij lijkt het dat hij totaal in de kramp op zijn fiets zat. Sagan heeft eigenlijk iets teveel naar Cancellara gekeken, maar verder heeft hij haast alles goed gedaan. Wie verwacht ook dat Ciolek nog zo sterk voor de dag zou komen?
+1

Hoewel, in de kramp vind ik wat overdreven. Hij reed een heel nette sprint en kwam nog heel dichtbij. Iemand die wel in de kramp op z'n fiets zat, was Stannard die op een km of 3 van het einde probeerde te demarreren met een trapfrequentie van 60... (met alle respect voor zijn heel mooie prestatie overigens...)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mar 2013 20:37

bve schreef:Ik beleef het echt heel anders, laatste 15 km ben ik uit mn luie zetel gekropen en heb ik op de tafel voor de tv gezeten. In spanning genieten van de koers. De nationaliteit van een renner is voor mij van geen belang, een leuk start/finish interview wel, maar helemaal de manier van koersen wint mijn sympathie.
Daar kan ik alleen maar jaloers op zijn. Het koersverloop was zeker spannend en daar heb ik nog wel van kunnen genieten. De winnaar vond ik ook leuk, als ik daar 100 euro op had gezet kon ik nu een hele leuke nieuwe fiets kopen.
Maar helaas blijft de bittere nasmaak van de door Timo aangehaalde tweedeling langer hangen.
Het hoeft voor mij ook niet perse een Nederlander te zijn die wint maar het is toch wel lekker als je tenminste de illusie hebt dat er eentje kans maakt op de overwinning.
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 17 mar 2013 21:30

robbebopper schreef:Maar, wat ik me al enige tijd werkelijk afvraag: Wat vind je eigenlijk nog leuk aan de wielersport? Als ik het zo inschat, geniet je er het meeste van als je, geholpen door je academische bagage, prestaties van renners in twijfel trekt of relativeert.
Uit niets blijkt dat je met plezier naar een wedstrijd hebt zitten kijken. Toch neem ik wel aan dat je wedstrijden kijkt, want je hebt er meestal erg snel weer je mening (natuurlijk onderbouwd!!) over geformuleerd. Maar plezier? Als dat er niet is, waarom ga je dan niet iets leukers doen?
Ik kijk niet meer naar de wedstrijden. Heb het tot vorige week geprobeerd maar nadat Porte als knecht van en invaller voor Wiggins iedereen op een hoop reed in Parijs-Nice vond ik het mooi geweest, en toen ik Froome en zijn Sky trein vervolgens iedereen zag verpletteren in de Tirreno zapte ik vlak voor de finish weg. De uitslag van Milaan-San Remo heb ik van Cycling News geplukt terwijl ik een dvd'tje van Waking the Dead zat te kijken.
robbebopper schreef:Dit topic gaat over het wielerseizoen 2013. Natuurlijk weten alle volgers (en liefhebbers) van deze sport inmiddels wel dat je vaak niet kunt geloven wat je ziet, maar toch hoop ik dat er ergens op dit forum een plaatsje kan zijn, waar mensen zoals ik nog eens lekker naïef kunnen napraten over het verloop van een wedstrijd, waar we lekker kunnen nagenieten van een spannend verlopen en heroïsch gevecht tussen goed getrainde (want dat zijn ze ondanks alle verdachtmakingen toch) atleten. Één plaatsje, meer vraag ik niet. Dan kun jij, samen met een aantal andere fanatieke sceptici, lekker de rest van dit forum gebruiken om met jullie goed onderbouwde en beargumenteerde stukjes tekst alle lol uit de sport te zuigen.
Je kan het ook positief zien, als we het er nu vast over hebben zijn we realistisch bezig en dan hoeven we het over tien jaar als de renners uit het seizoen 2013 gaan bekennen niet als volslagen verrassing te beschouwen. Bovendien hou ik niet van naïef gedoe, dus een topic waarin iedereen net doet alsof het allemaal mooi, heroïsch en vooral eerlijk gaat werkt op mij als een magneet c.q. rode lap.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie