Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Agressie in het verkeer

hans905
Forum-lid

hans905 29 jul 2012 07:19

In het AD stond een paar dagen geleden ook zo'n soort column, deze was van Vincent Bijlo. Blijkbaar is hij eens door een wielrenner uitgescholden en dus zijn we allemaal horken. En een ingezonden brief met de strekking "wielrenners kunnen er niets aan doen want ze kunnen niet op tijd remmen".

Klasse reactie van Niels. Er zullen ongetwijfeld heel wat onbeschofte horken onder de wielrenners zitten, net zoals er onder de andere weggebruikers mensen met een kort lontje zitten, of mensen die zonder rekening te houden met eventueel overig verkeer opeens rare dingen doen (met kind op de arm zonder te kijken druk 2-richtings fietspad oplopen, kon er niet omheen want tegeliggers, dus vol in de remmen maar weer)

Beetje meer verdraagzaamheid bij iedereen zou al heel wat verbetering brengen. Vooralsnog houd ik de eer aan mezelf... Iedereen groeten buiten de bebouwde kom, snelheid aanpassen als dat nodig is, netjes bellen/vragen of ik er langs mag en ook daarvoor bedanken.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 29 jul 2012 09:09

Denk dat je inderdaad beter maar zelf maar verdraagzaamheid kunt tonen (en een flinke dosis vooruit zien). Wielrenners zijn net mensen en mensen vertonen nu eenmaal claimgedrag (ben zelf zelden degene die iemand uitscheld maar zelf ben ik voor vanalles uitgemaakt ondanks het bezit van een bel, voldoende afstand houden en veel geduld (zal de grote stad wel zijn).
Ik ken voordoende eigenaren van een racefiets met teveel adrenaline in hun bloed maar die worden moeilteloos overschaduwd door de aantallen verzuurde bejaarden en invaliden met een scootmobiel en allochtone pizzabezorgers met het verstand van een pinda die stuk voor stuk het woord verdraagzaamheid niet eens kennen, dus kun je beter zelf de wijste zijn.....

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2012 15:48

Vandaag zou ik bijna agressief zijn geworden. Een peloton semi-bejaarden die al waaierend de weg claimden. Het (even chargerend) bekende bierbuikje-55+er-overgesoigneerde groepje ging pas na herhaaldelijk toeteren aan de kant. Dit zijn overduidelijk de "heren" die voor een groot deel van de frustratie onder de niet-fietsers zorgen. Zelfs voor mij als fietser was dit bij verre niet meer acceptabel.
Less is bore

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 01 aug 2012 18:33

daniel1975 schreef:Vandaag zou ik bijna agressief zijn geworden. Een peloton semi-bejaarden die al waaierend de weg claimden. Het (even chargerend) bekende bierbuikje-55+er-overgesoigneerde groepje ging pas na herhaaldelijk toeteren aan de kant. Dit zijn overduidelijk de "heren" die voor een groot deel van de frustratie onder de niet-fietsers zorgen. Zelfs voor mij als fietser was dit bij verre niet meer acceptabel.
Deze groepjes frustreren mij zelfs wanneer ik op de fiets zit. Snijden wegen af terwijl er tegenliggers aankomen en hebben weinig respect voor het andere verkeer of andere fietsers.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 01 aug 2012 18:42

rondje schreef:
daniel1975 schreef:Vandaag zou ik bijna agressief zijn geworden. Een peloton semi-bejaarden die al waaierend de weg claimden. Het (even chargerend) bekende bierbuikje-55+er-overgesoigneerde groepje ging pas na herhaaldelijk toeteren aan de kant. Dit zijn overduidelijk de "heren" die voor een groot deel van de frustratie onder de niet-fietsers zorgen. Zelfs voor mij als fietser was dit bij verre niet meer acceptabel.
Deze groepjes frustreren mij zelfs wanneer ik op de fiets zit. Snijden wegen af terwijl er tegenliggers aankomen en hebben weinig respect voor het andere verkeer of andere fietsers.
Ook ik erger mij hieraan maar ik moet er bij vertellen dat het niet altijd de 55+ bierbuiken zijn.
Ook de afgetrainde club/wedstrijdfietsers hier in de buurt kunnen er wat van.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 01 aug 2012 18:45

Ik ben vandaag de berm ingereden door 2 fietsers op een smal fietspad. Net breed genoeg voor 2 en ik kwam ze tegemoet. Ze keken nog niets eens vooriut,..... zucht,....

Ik moest uitwijken naar de berm om ongelukken te voorkomen. En in mijn schrik heb ik een verzameling scheldwoorden richting de 2 fietsers geslingerd. Nu zal ik het als lompe renner wel weer gedaan hebben
Live fast; die young. mijn blog

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 aug 2012 18:53

theov schreef:
rondje schreef:
Ook ik erger mij hieraan maar ik moet er bij vertellen dat het niet altijd de 55+ bierbuiken zijn.
Ook de afgetrainde club/wedstrijdfietsers hier in de buurt kunnen er wat van.
+1 vorig week in een toertocht in Drenthe nam iedereen behalve Bottecchia en ik de rotonde in tegenovergestelde richting om weer "aan te haken". Niet over het fietspad maar over het auto deel :roll:
Allemaal jongen gasten (en meiden), geen buikjes en ieder vond het heel normaal :?: Gelukkig ging die groep de 100 (wij de 150) anders zit je de hele dag met plaatsvervangende schaamte op de fiets.

pinarello
Forum-lid

pinarello 01 aug 2012 19:59

Wel eens een peleton semi profesionals tegengekomen die al waaierend de weg claimden?
Kom op Daan wel even objectief blijven :D

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2012 20:58

Voel je je aangesproken overgesoigneerde 55+er? ;-)

(grapje henk)
Less is bore

pinarello
Forum-lid

pinarello 01 aug 2012 22:13

daniel1975 schreef:Voel je je aangesproken overgesoigneerde 55+er? ;-)

(grapje henk)

Nee hoor want ik behoor niet tot welke hierboven genoemde groep dan ook 8-)

Met hardlopen heb je dit soort problemen nooit trouwens :lol:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2012 08:26

LOL, daar is hier het eeuwige probleem "loop je links of loop je rechts". ;-)
Less is bore

Karl66
Forum-lid

Karl66 02 aug 2012 20:07

Als je eens wilt liezen hoe andere buitensporters over wielrenners denken, dan is dit een redelijk ontluisterend topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 36&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; Nou is de TS een behoorlijk puberende egoist, die niet wil zien dat het vooral haar eigen fout is, maar de hele teneur is dat wielrenners schreeuwende en scheldende aso's zijn, die de hele weg voor zichzelf claimen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie