Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het E-Bike topic

Marco71
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2014 18:46

Marco71 14 sep 2014 18:10

Ernie C. schreef:Interessant trouwens dat de gebruikers van dit vervoersmiddel waar we voor vreesden zich nu hier beginnen te melden. Eerst waren het nog redelijke verantwoordelijke bestuurders maar nu zie ik toch de trend meer richting te hard (want het is een snorfiets) en onverzekerd rondrijden gaan.

En dan zullen er nog heel wat zijn die zich hier niet melden. Ik denk dat het een kwestie van wachten is op de eerste ernstige ongevallen...
Waar lees jij dat ze onverzekerd zijn?
Ook met een auto kan dat hoor, ieder zijn verantwoordelijkheid!
Ik rij er mee door de polder naar mijn werk.
De tegenstanders beginnen zich ook te melden....

Marco71
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2014 18:46

Marco71 14 sep 2014 18:13

scepticus schreef:
Ernie C. schreef: Iedereen aanraden om onverzekerd rond te rijden :?: :shock: :?
Ik hoop dat hier eens serieus op gehandhaafd gaat worden.

Inderdaad!
Net als de onverzekerde auto's, motors en bromfietsen!
En ik ben gewoon verzekerd! Heb alleen de blauwe plaat er af gelaten.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 sep 2014 19:41

Dat valt dan weer mee. Maar je begaat wel snelheidsovertredingen en voert geen kentekenplaat.

Voor de duidelijkheid: Ik ben geen tegenstander van deze fietsen maar ga er dan wel verstandig mee om. Dat houdt ook in dat je niet op fora gaat lopen opscheppen over lekker in de turbostand knallen over de fietspaden, er zijn altijd idioten die jou gaan nadoen zonder dat ze het inschattingsvermogen of de controle hebben die jij hebt (of denkt te hebben).
Campagnolo Ultra Dork

Marco71
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2014 18:46

Marco71 14 sep 2014 21:15

Waar lees jij dat ik loop te knallen over de fietspaden??? Meestal zijn het polderwegen en als ik op een fietspad rij is het met verstand... Trouwens, er zijn wielrenners die de 40 ook halen. Die bellen meestal niet en schreeuwen dat je aan de kant moet..... Zo gaat dat toch meestal? Op mijn fiets zit gewoon een bel en ik pas de snelheid aan...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 sep 2014 22:54

Uit jouw vorige posts en die van geleuken14 valt in ieder geval niet op te maken dat jullie het niet doen. Of jij het wel of niet doet interesseert mij verder ook niet zoveel, als er dadelijk 10.000 anderen het wel doen wel.

Voor fietsers geldt geen maximum snelheid gerelateerd aan het voertuig, voor snorfietsers wel :D .
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 14 sep 2014 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 14 sep 2014 22:57

Ach, zolang er mensen een extra accu meenemen omdat ze anders misschien wel 3km zelf moeten fietsen, "stel je voor de horror van maar liefst drie kilometer zelf fietsen", neem ik ze helemaal maar niet meer serieus. En ik vraag me nu nog sterker af wat ze op een forum met de naam Fiets te zoeken hebben.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

RichardT
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2014 20:41

RichardT 15 sep 2014 21:16

Sinds 2 maanden in het bezit van een high speed ebike, de Kalkhoff Endeavour S11.
Gebruik 'm voor woon-werk verkeer. Fantastische ervaring. De afgelopen 25 jaar met de auto naar het werk gegaan (regio Utrecht, heel veel files) en nu op de fiets ! Op een gewone fiets duurt de enkele reis ruim 1 uur, met een gewone ebike 3 kwartier en op mijn high speed ebike iets meer dan 30 minuten (hoogste ondersteuningsstand).
Tips: de HS ebike is niet geschikt voor de (grote) stad, draag een fietshelm en een fietsbril, verzeker je ebike goed, anticipeer goed op het overige verkeer en reis buiten de scholierenochtendspits.

Opvallend zijn de zure reacties op dit forum. Het lijkt de Telegraaf wel ! En ook op de weg heb ik af en toe te maken met een fietser die zich raar gaat gedragen als ik hem (altijd een 'hem') inhaal.
Degene raakt geïrriteerd of begint zich uitsloverig te gedragen (bijv. plots heel hard gaan fietsen om mij weer in te halen). Ik kan mij dat eerlijk gezegd ook wel voorstellen... Train je elk weekend op je mountainbike of racefiets het apezuur en dan word je op maandagochtend ingehaald door zo'n oude grijze duif als ik. Dat is een flinke deuk in het ego en dat lijkt me behoorlijk frustrerend. Ik heb daar alle begrip voor.
Maar het weerhoudt mij er niet van om - na 25 jaar fileleed - fluitend en snel op mijn high speed ebike naar mijn werk te gaan. http://www.fiets.nl/forum/posting.php?m ... 24&t=56436#

Graziano
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:13

Graziano 15 sep 2014 21:23

Waarom dan niet gewoon een snorfiets of (elektrische) scooter?

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 15 sep 2014 21:38

Pinacast schreef:Waarom dan niet gewoon een snorfiets of (elektrische) scooter?
Waarom wel een snorfiets of scooter?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 sep 2014 21:49

opperhoofd schreef:
Pinacast schreef:Waarom dan niet gewoon een snorfiets of (elektrische) scooter?
Waarom wel een snorfiets of scooter?
Meer beschutting, over het algmeen ook nog wat opbergruimte (zeker met koffertje erop). eventueel handvatverwarming erbij. En als je de electrische scooter pakt is het lekker stil.

Ik zou t zelf niet zo snel doen, maar had een tijd terug een leenscooter (voor een motor die bij de garage stond), en kon me toen wel voorstellen dat er een groep mensen is die op die manier vlot, stil, makkelijk woon-werk verkeer wil doen. Zeker als het auto alternatief traag en met veel files is. (Argument geldt natuurlijk net zo goed voor die snelle e-bikes)

Denk echter dat 98% van deze forumbezoekers liever zelf trappen :D
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 15 sep 2014 22:44

RichardT schreef:Train je elk weekend op je mountainbike of racefiets het apezuur en dan word je op maandagochtend ingehaald door zo'n oude grijze duif als ik. Dat is een flinke deuk in het ego en dat lijkt me behoorlijk frustrerend. Ik heb daar alle begrip voor.
Nou neuh hoor... ik vind dat ongeveer netzo frustrerend als ingehaald worden door andere gemotoriseerde voertuigen. Een brommer en een vrachtwagen gaan ook harder, nou en?
Dus geniet lekker van je e-bike, maar ik trap inderdaad liever zelf (zolang het nog kan).
Veni. Vidi. Fietsie.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 15 sep 2014 22:55

MarkVeenstra schreef:En als je de electrische scooter pakt is het lekker stil.
Levensgevaarlijk ja. Toen ik nog via een andere weg naar het werk reed scheurde er regelmatig me eentje voorbij, je schrikt je rot.

Plaats reactie