Ja de City Navigator, heb er verschillende gedownload maar geen enkele is leesbaar op de Edge.havana schreef:Het gaat om City Navigator? is het toevallig een gekopieerde?
Garmin Edge 800 topic deel 2
Kant-en-klare ritten schreef ik, geen routes . Term routes is in deze een beetje onhandig.
Tracks nafietsen is idiot-proof en werkt altijd. Zelfs zonder kaart.
Voor wat betreft City Navigator: probeer deze eens.
Tracks nafietsen is idiot-proof en werkt altijd. Zelfs zonder kaart.
Voor wat betreft City Navigator: probeer deze eens.
Zijn getekende of gereden route's staat er meestal ook bij.Cronimet schreef:Oh ok sorry ik dacht dat je zei dat er op gpsies kant en klare routes gedownload kon worden.havana schreef:Nogmaals: NEE. Het kan wel maar het is zeer onverstandig.Cronimet schreef:Dus als ik een route op Gpsies vind kan ik deze gewoon downloaden en narijden met aanwijzingen?
Direct nafietsen alleen doen ZONDER AANWIJZINGEN (formaat TCX kiezen).
Wil je aanwijzingen, dan downloaden (formaat maakt niet veel uit), openen in Mapsource of Basecamp, overtrekken c.q. natekenen en opslaan als GPX.
Dan ga ik proberen tracks na te rijden, overtrekken en natekenen dat gaat allemaal niet goedkomen met mijn beperkte kennis
Zoek bij gpsies op nijkie en zie mijn route's al of niet al gereden.
Dus gewoon downloaden in tcx of gpx bestand.inladen in je Garmin bij koersen moet die dan staan.
eventueel bij de koers instellen aanwijzing aan of uit en rijden maar.
veel suc6 we horen het wel.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ah ok dan zal ik eens zoeken en dit weekend eens uittesten. Voor een nieuweling als ik, iemand die geen fietspaden kent, zijn deze routes en tracks ideaal en ook de voornaamste reden dat ik een Edge gekocht heb.
Thanks allemaal voor de uitleg!
Zo ben ik ook begonnen en heel veel aan dit forum gehad.Cronimet schreef:Ah ok dan zal ik eens zoeken en dit weekend eens uittesten. Voor een nieuweling als ik, iemand die geen fietspaden kent, zijn deze routes en tracks ideaal en ook de voornaamste reden dat ik een Edge gekocht heb.
Enne ik kom regelmatig een zandpad tegen...
suc6
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- scubadiver
- Forum-lid
Ik ben niet zo heel handig met mijn Edge 800 en heb dat hoogte profiel nog nooit gebruikt.IkBenSpecialized schreef:
Maar even on-topic. GPSies is echt aan te raden. Eenvoudig routes tekenen, exporteren als TCX naar je Garmin en gewoon het lijntje volgen. Niets geen geouwehoer met Basecamp oid en je hebt ook mooi direct het hoogteprofiel bij je track (bijvoorbeeld bij de komende Amstel Gold Race wel weer interessant).
Het volgen van het lijntje van de track gaat echter prima. Nou lijkt dat hoogte profiel mij ook wel handig voor de Maratona dles Dolomites die ik in het vooruitzicht heb.
Is het een kwestie van het hoogte profiel scherm aanzetten en de track op altijd zichtbaar zetten en dan fietsen? Of moet je er nog meer voor doen?
Het is lastig om het hier thuis te proberen want het is nogal vlak hier dus vandaar de vraag.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
1) Zorg er voor dat in de track hoogte-informatie is opgenomen. Bijvoorbeeld door tracks van Gpsies naar de Garmin te exporteren, dan zit het hoogteprofiel er al in.
2) Start de track: "Menu" -> "Koersen" -> selecteer de betreffende koers/track -> "Ga". De track wordt dan niet meer weergegeven in de kleur die je zelf hebt geselecteerd, maar als een roze lijn. Vanaf het moment dat je op Ga hebt geduwd, wordt het hoogteprofiel weergegeven.
2) Start de track: "Menu" -> "Koersen" -> selecteer de betreffende koers/track -> "Ga". De track wordt dan niet meer weergegeven in de kleur die je zelf hebt geselecteerd, maar als een roze lijn. Vanaf het moment dat je op Ga hebt geduwd, wordt het hoogteprofiel weergegeven.
- scubadiver
- Forum-lid
Mooi ga ik over een paar weken eens in Limburg proberen dan. Alleen jammer van die roze lijn. Ik ben kleurenblind en dat maakt het voor mij niet heel eenvoudig om hem te volgen. Daarom laat ik de track altijd in het zwart zien. Ik heb al gelezen dat daar bij het volgen niks aan te wijzigen valt. Mijn dank is groot!QQleQ schreef:1) Zorg er voor dat in de track hoogte-informatie is opgenomen. Bijvoorbeeld door tracks van Gpsies naar de Garmin te exporteren, dan zit het hoogteprofiel er al in.
Edit (9-4 / 19:40): Net een testje gedaan met een rondje thuis (wel 6 meter hoogte verschil) en dit werkt i.d.d. prima. Nu nog een cue sheet proberen en ik ben helemaal tevreden. Heb ook de auto modus geprobeerd maar daar moet ik wel een beetje aan wennen. Bedankt voor de tips!
Laatst gewijzigd door scubadiver op 09 apr 2014 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
-
- Forum-lid
- Contact
Het is magenta en geen roze, meer paars, maar als kleurenblinde kan dat lastig zijn om te bepalen.
Aan de andere kant behoor je tot een hele kleine groep kleurenblinden, want de meesten zie deze kleur namelijk wel goed en is de gekozen Magenta de kleur die juist door de meesten kleurenblinden wel goed gezien word, in tegenstelling tot rood of groen.
Er zijn maar weinig sport en outdoor gps leveranciers waar de kleur van de route/track aanpasbaar is.
Aan de andere kant behoor je tot een hele kleine groep kleurenblinden, want de meesten zie deze kleur namelijk wel goed en is de gekozen Magenta de kleur die juist door de meesten kleurenblinden wel goed gezien word, in tegenstelling tot rood of groen.
Er zijn maar weinig sport en outdoor gps leveranciers waar de kleur van de route/track aanpasbaar is.
Marco
Je kunt de lijn beter zichtbaar maken door bij de kaart-instellingen te kiezen voor de optie: (instellingen-systeem-kaart-orientatie) modus auto. Dan krijg je een iets andere blik op de kaart. Maar belangrijker, de te volgen track is dan wit, met zwarte dunne lijntjes aan de zijkant. Deze is m.i. veel beter te zien. Overigens, ik ben ook kleurenblind, en heb moeite met al die gekleurde lijntjes, maar op deze manier kan ik aardig uit de voeten.
Dit werkt overigens qua zichtbaarheid beter bij City Navigator dan bij de OFM kaarten, omdat hierin ook weer wit gekleurde wegen zitten.....
Dit werkt overigens qua zichtbaarheid beter bij City Navigator dan bij de OFM kaarten, omdat hierin ook weer wit gekleurde wegen zitten.....
-
- Forum-lid
- Contact
Wat ook kan helpen is de gps in nachtstand te zetten, dan is het contrast anders, met een donkere achtergrond.
Marco
ericpeters schreef:Kun je met Garmin Training center maar sinds kort ook met bikeroutetoaster doen.wouterf schreef:Heren,
Ik zou tijdens geplande tochten (zelf uitgezet en toertochten) graag wat meer inzicht krijgen in wanneer een beklimming begint en hoeveel meters die bijvoorbeeld nog loopt. Door bijvoorbeeld de rit van te voren al in te laden en middels iets van waypoints (misschien niet de juiste term) dat te kunnen duiden.
Het mooiste is als ik kan zien hoeveel km de klim nog duurt, of een tekening van het hoogteprofiel.
Zitten dan de hoogtemeters in de káárt of in de route/course/track?
Welke kaart kan ik dan het beste gebruiken?
Welke software voor het maken van de rit en het toevoegen van de beklimmingen?
Met welke mogelijkheid schrijf ik de beklimmingen weg? Waypoints/viapoints oid?
Wat zijn jullie ervaringen?
Je kunt dan symbolen op punten zetten die belangrijk zijn.
Ik zet meestal een category teken (1e, 2e, 3e, of HC) met naam van de klim aan de voet en een Summit (top) teken op de top. Als je dan distance to next in beeld zet dan zie je exact de afstand tot de top in beeld.
Vertical to top zit helaas niet meer in de garmins.
Heren, bedankt voor jullie antwoorden.havana schreef:Tekening van hoogteprofiel (inclusief stip die jezelf bent) kun je vooraf inbakken, zit niet in de kaart. Kan ook met Bikeroutetoaster of Gpsies.
Begrijp ik het goed dat ik voor het inbakken van het hoogteprofiel, eigenlijk het voordeel (turn by turn navigatie) van het gebruik van routes verlies? Redenatie: Routes maak je het best in Mapsource/Basecamp maar die geven geen hoogteprofiel mee?
Dat Distance to Next, is dat alleen Distance to next Course Point?
Is de combinatie van ingebakken hoogteprofiel, symbool op de top en turnbyturn navigatie enigszins mogelijk?