Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De bel

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 14 apr 2014 23:08

afrit13 schreef:
SebastiaanHorn schreef:herhaaldelijk en geïrriteerd
Misschien zit daar het probleem dan....

Als iedereen nou eens zou stopen met zich aan anderen te ergeren.... :(
+10
Met in het achterhoofd dat we ook in het verkeer allemaal wel eens "fouten" maken.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

zipp
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 okt 2007 12:30

zipp 14 apr 2014 23:20

[quote="simen"]Uit het onderzoek van de ANWB naar ergernissen op de fiets staan racefietsers zonder bel bovenaan.
Niet verwonderlijk helaas.

Volgens mij is dit een typisch Nederlands probleem, dit is ook het enige land waar ik tot nu toe een bel nodig heb gehad.
Als iedereen zich normaal gedraagt heb je geen bel nodig , verbaas me ook nog altijd dat ik op een weg waar twee auto`s elkaar moeiteloos kunnen passeren ik nog geen twee fietsers op een normale manier kan passeren , de een fietst redelijk rechts en de ander fietst helemaal links.

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 14 apr 2014 23:50

Er ontwikkelt zich een sterke neiging tot linksrijden, ik ben nog aan het uitvogelen hoe dat komt en of het permanent linksrijden op 2 strooks (dus niet 2 baans) autosnelwegen daar iets mee te maken heeft.
Mogelijk heeft paus Bonifacius in de 13e eeuw ons de ferkeerde kant op gestuurd en is de mens een geboren Engelsman.

Als de ANWB eens wat nuttigers wil doen dan al die flauwekul kunnen ze beter aan E-bikers vragen waarom ze altijd uiterst links rijden.
Cheap light strong, choose two

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 15 apr 2014 07:04

knutmo schreef:Daarnaast bel-gebruikers die vertellen dat ze hun snelheid aanpassen, voorzichtig rijden langs bejaarden en andere kwetsbare medeweggebruikers, en hun bel soms met en soms zonder succes gebruiken.

Ik vrees eigenlijk dat er een basaal verschil in verkeersgedrag tussen deze twee groepen zit, en het waarschijnlijk ook weinig zal uitmaken of je op elke fiets van de eerste groep een bel monteert.
Dit dit topic heeft er voor gezorgd dat ik tegenwoodig heel anders tegen belweigeraars aankijk. Voorheen vond ik ze quirky, nu is dat negatiever.

Gebruikersavatar
fietseric
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 12 feb 2014 13:00

Gebruikersavatar fietseric 15 apr 2014 08:16

Ik rij iedere ochtend de eerste 18km over boeren wegen, en dan de laatste 5km over een stuk waar alleen maar scholieren mij tegemoet rijden.. dat zijn de ergste! Vanochtend weer 2x de berm in moeten sturen om een frontale botsing te voorkomen.. de eerste zat naar een regenboog te kijken en wijzen, de volgende leek wel de spaken in zijn voorwiel aan het tellen en keek gewoon niet voor zich! geef ik een schreeuw (iets van.. Hé) tegen die laatste gaat ie eerst achter zich kijken! en dit is iedere ochtend hetzelfde liedje

Ik ben het ondertussen zat en roep niet eens altijd meer, op de stukken waar ik de berm na zoveel keer beter ken dan het fietspad ga ik eigenlijk liever even de berm in dan dat ik van mijn gas af moet.. voor mij minder "ergernis".

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 15 apr 2014 09:07

Misschien moet je eens een bel kopen.
Cheap light strong, choose two

BMCSLX01
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2014 12:01
Locatie: Amersfoort

BMCSLX01 15 apr 2014 09:11

kees0251 schreef:Misschien moet je eens een bel kopen.
Kees, fijne troll van me :mrgreen:

Dat onderzoek van je ben ik wel benieuwd naar trouwens, want dat links rijden overal en nergens hangt me volledig de keel uit en ik wil het graag begrijpen :roll:

Angst?
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 15 apr 2014 10:14

Over chronische linksrijders in de auto heb ik wel een theorie: mensen hebben door het moderne leven een vreselijk slecht ruimtelijk inzicht: geen flauw idee waar dat rechter voorwiel zich bevindt. Je ziet mensen ook te vaak steken voor parkeervakken terwijl ze ruimte zat hebben. Hieruit afgeleid vermoed ik dat mensen graag zo links mogelijk rijden omdat ze de wegrand vrezen: geen flauw idee waar dat ding zou kunnen zijn als je vooruit kijkt.
Overigens vind ik dat je niet al te makkelijk mensen een troll mag noemen.

BMCSLX01
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2014 12:01
Locatie: Amersfoort

BMCSLX01 15 apr 2014 10:30

sloeren schreef:Over chronische linksrijders in de auto heb ik wel een theorie: mensen hebben door het moderne leven een vreselijk slecht ruimtelijk inzicht: geen flauw idee waar dat rechter voorwiel zich bevindt. Je ziet mensen ook te vaak steken voor parkeervakken terwijl ze ruimte zat hebben. Hieruit afgeleid vermoed ik dat mensen graag zo links mogelijk rijden omdat ze de wegrand vrezen: geen flauw idee waar dat ding zou kunnen zijn als je vooruit kijkt.
Angst en een gebrek aan kunde dus.
Overigens vind ik dat je niet al te makkelijk mensen een troll mag noemen.
Ik bedoelde niet de trollen uit Scandinavië mocht je dat bedoelen.. Dat lijkt me een belediging die niet op zijn plaats is nee.
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 15 apr 2014 11:07

off topic:waarom men in engeland LINKS(aangepast 8-) ) rijdt(al eeuwen).

De meeste mensen zijn rechts.Er waren in vroegere tijden alleen maar looppaden door de natuur.(of paden waar men op het paard langs trok).Het waren altijd gevaarlijke tijden met berovingen, burgerconflicten e.d. Dus de mensen waren allert op gevaar.
Omdat de rechterhand de hand was waar het wapen werd vastgehouden, dat men veelal meedroeg.....ging men aan de linkerkant lopen.Zodat de tegenligger aan de goede kant(rechter hand) kon passeren.



De fietspaden zijn nu eenmaal niet helemaal "open gelegd" zodat wij daar dan zonder 100% oponthoud over heen kunnen fietsen.
Wij "eisen" min of meer dat de fietspaden voor ons helemaal leeg worden gehouden.

Kortom lekker fietsen en het oponthoud er maar bij nemen.
Laatst gewijzigd door codex op 15 apr 2014 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

BMCSLX01
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2014 12:01
Locatie: Amersfoort

BMCSLX01 15 apr 2014 11:15

off topic:waarom men in engeland rechts rijdt(al eeuwen).
Dus rijden ze nou links of rechts in Engeland? :mrgreen:
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 15 apr 2014 11:17

codex schreef:off topic:waarom men in engeland rechts rijdt(al eeuwen).
links toch?

Dit is overigens 4 september 1967, de eerste ochtend na Dagen H, de dag dat in Zweden links rijden werd vervangen door rechts rijden:

Afbeelding

Plaats reactie