Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

sebas82
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:59

sebas82 13 jun 2013 13:27

Ook de afgelopen 2 dagen in de eifel wezen fietsen, eerste dag een 80 km variant op de monschau route gedaan, volgende dag een 125 km variant, erg mooi fietsen daar, over het algemeen goede wegen, en heel rustig, buzz thanx voor de route! Heb overigens wel geconcludeerd dat er nog heel wat moet gebeuren wil ik volgend jaar de marmotte gaan doen.

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 05 aug 2013 23:28

Topic even doorgespit. Erg mooi zo te zien. Ik ga met gezin naar verschillende campings in en rond de Eifel, eerst Girod bij Montabaur, dan Waxweiler en als laatste nog in de buurt van Idar-Oberstein. Ik ga wel even kijken wat ik doe op verschillende sites die ik hier genoemd heb zien worden. De fiets mag mee, maar ik kan het niet maken halve of hele dagen weg te blijven. Het zullen dus veelal kortere rondjes worden tot ca. 50km. Ik kan hier na afloop proberen er wat over te zeggen en routes te uploaden.

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 09 aug 2013 19:18

Voor de mensen welke binnenkort de rursee runde van Buzz gaan narijden; het laatste stukje voorbij klooster mariawald in het bos (de K26) wordt van begin tot de L15 voorzien van een nieuwe asfalt laag.Redelijk makkelijk op te lossen door bij het klooster rechtdoor ipv rechtsaf te gaan en daar de L15 te pakken.
Vorige week de ronde al weer voor de 4e keer gereden; Het blijft geweldig fietsen in de Eifel, met zeer goed asfalt.
Helaas wel een paar stevige onweersbuien, wat het afdalen toch wel een beetje lastig maakte.
Nogmaals dank Buzz.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 12 aug 2013 12:48

rene-koga schreef:...Vorige week de ronde al weer voor de 4e keer gereden; Het blijft geweldig fietsen in de Eifel, met zeer goed asfalt.
Helaas wel een paar stevige onweersbuien, wat het afdalen toch wel een beetje lastig maakte.
Nogmaals dank Buzz.
Ja, daar rond de Rursee blijft een mooie omgeving, hè. Ondertussen al eens gedacht aan andere routes in die contreien, bijvoorbeeld deze twee in het Monschau-topic, of de XL-variant van de Rursee-route hier op pagina 15? Volgens mij zijn dat ook best aantrekkelijke ritjes. ;)

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 12 aug 2013 13:31

Super hoor Buzz, ik heb er weer heel wat opgeslagen.Enige nadeel; voor mij als West Fries ligt de Eifel niet echt in de buurt.Heb jij altijd een vaste uitval basis als je er gaat fietsen in de Rur Eifel?
Aan je andere berichten te lezen kom je denk ik ook uit Noord Holland.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 aug 2013 00:50

rene-koga schreef:Super hoor Buzz, ik heb er weer heel wat opgeslagen.Enige nadeel; voor mij als West Fries ligt de Eifel niet echt in de buurt.Heb jij altijd een vaste uitval basis als je er gaat fietsen in de Rur Eifel?
Aan je andere berichten te lezen kom je denk ik ook uit Noord Holland.
Voor mij is het nog geen 300km (inderdaad ook vanuit Noord-Holland). Best een eindje rijden, maar toch wel prima te doen, vind ik. En nee, geen vaste uitvalsbasis. Tot op heden... Rott, Roetgen, Mützenich, Heimbach en Rurberg.

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 14 aug 2013 09:00

Deze zomer 2 weken in de Eifel op vakantie met gezin (Kronenburg) dus geen lange tochten gemaakt, `smorgens vroeg 2 uur fietsen en dan aanschuiven an het ontbijt :) .
Schitterend fietsgebied met voor mij (gewend aan het platte Groningen) genoeg serieuze klimmetjes. eigenlijk gaat alles op of af voor het gevoel geen vlak stukje weg gezien.
Op een rit van 58 km ca 1100 hm (volgens nav en Gpsies) Mooie wegen vriendelijke mensen en erg rustig.
Klimmetjes die ik nog niet heb horen noemen maar waarvan ik toch op de nav percentages zag tussen de 15 en 20 % waren (voorzover ik nog kon kijken gedurende het klimmen ;) )
-van Kronenburg door het bos ri Ormont 2km 6,8%
-stadtkyl ri Kersenbach ca 1 km 8,6 % (voor mij de moeilijkste,moest zelfs even zigzaggen)
-en natuurlijk de Schlausenbachkiller, klimmen naar de Schwarzen Mann, de klim is zelf mooi en voor mij best wel zwaar, maar bovengekomen is er niet veel te zien van het feit dat je op de 3 na hoogste heuvel van de Eifel staat, de top is geheel bebost, wel mooie rustige overzichtelijke afdaling naar Ormont
-vanaf doorgaande weg naar het stadje Kronenburg (venijnige klim) maar ook de andere route ri vakantiepark Kronenburg en dan na het eerste steile stuk gewoon rechtdoor (volgens Gpsies zo`n 10% ca 900m).
Moest wel even slikken toen ik mijn gem. zag, soms lag de snelheid maar net boven dat van een wandelaar :oops:
Enfin. zoals door anderen ook al aangegeven, Het is mooi fietsen daar en het smaakt naar meer.

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 14 aug 2013 20:39

Het is hier prachtig, helaas heb ik niet veel tijd om te fietsen en tot overmaat van ramp blijk ik mijn 34 te hebben thuisgelaten, maar op de vorige camping nog wel een tochtje van 65km gemaakt. Nu in Waxweiler, nog even kijken of het lukt, maar ik heb toch een tip, kwam gisteren met de auto over een prachtig weggetje van Niederpierscheid naar Waxweiler, bordje gaf 16% aan. Andersom lijkt me leuk met de fiets.

Ik ga zeker nog wel een keer terug met alleen de fiets en misschien een fietsmaat.

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 18 aug 2013 15:29

Gisteren de "buzz Rursee 2.0" route gereden. Deze stond al een tijdje in de Edge, maar het kwam er steeds niet van.
Vertrekpunt was voor mij de parkeerplaats aan de L12 even ten noorden van Mulartshütte. Even afdalen en ik zat op de route. Zoals beschreven gaat de route overwegend over mooie rustige wegen met goed wegdek en goed lopende klimmen. De Müllenberg is een mooie klim die je anders echt niet vindt. Het hele eerste stuk tot de Rursee vond ik denk ik het mooiste.
Normaal ben ik niet zo van het stoppen voor foto's, maar bij de Rursee aangekomen speciaal even gestopt voor een foto voor dit topic:
Afbeelding
In Rurberg even een colaatje naar binnen, de bidons vullen en weer verder. Vanaf hier kende ik delen van de route van de Grenslandklassieker die ik een paar keer gereden heb.
Nu kwamen de beide muren. De Hammer Mauer viel me eigenlijk wel mee. Supersnelle afdaling via de Grünnentalstrasse en dan direct de Widdauer Mauer omhoog. Het eerste stuk is steil, dan denk je dat je er bent maar dan volgt nog een vrij steil stuk. In die hele steile bocht (zie foto op pagina 1) moest ik ook nog helemaal via de binnenkant omdat er een auto me precies daar wilde inhalen.
Daarna heb je het meeste klimwerk gehad en is het lekker toeren tot het einde. Onderweg toch wel enkele andere wielrenners en mtb'ers gezien. Ook de metershoge heggen gespot (bij Mützenich of Lammersdorf?), die stonden er weer keurig bij :)
Heerlijk gefietst, 156km / 2765hm. Schitterende route buzz!
Laatst gewijzigd door bianco op 18 aug 2013 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 18 aug 2013 17:39

Toch aan het einde van de vakantie nog even een rit gemaakt vandaag, weet niet of het helemaal Eifel is, maar hier op de Hunsruck is het ook erg mooi. Ik had snel even een route van gpsies gepakt http://www.gpsies.com/map.do?fileId=pud ... =trackListwat voor de racefiets geschikt was en redelijk dichtbij onze camping lag. Al met al toch aardig wat kilometers, met het stuk van en naar de camping erbij. Redelijk veel regen gehad, maar niet echt koud en goed te doen. Laatste stuk vanaf Kirn was flink veel omhoog wat niet meeviel met mijn huidige fietsconditie en de 38-27 als kleinste verzet.
http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=4040639 wel een klein stukje verkeerd gereden omdat routering op de gps er soms een meter of 10 naast zat. Hoewel ook wel redelijk wat stukken 100km weg vond ik dit geen probleem, het was niet zo druk en de Duitse automobilisten houden goed rekening met je.
Het is lekker fietsen hier en het smaakt naar meer.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 aug 2013 11:43

@Bianco: “Mooie rustige wegen, goed lopende klimmen, even een colaatje, supersnelle afdaling, hele steile bocht, lekker toeren, 156km / 2765hm, schitterende route...” klinkt als een welbestede Samstag. Altijd leuk om te horen/lezen! ;)

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1829
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 okt 2013 16:15

Hoi buzz, Eiffel/ Ardenner kenner bij uitstek.
Na een paar jaar een weekend weg te zijn geweest in de Ardennen, waar we telkens drie kortere zeer pittige routes hebben gefietst, willen we misschien volgend jaar eens een keer naar de Eiffel gaan voor een weekend.
Natuurlijk diverse topics doorgespit en op dit topic wel hele "leuke" dingen gezien.
Iets wat ons trekt is dat we ook graag over verkeersluwe wegen fietsen.
In een vakantie 2 jaar geleden fietste ik eens vanuit Zuid Limburg richting Rue Tesny over een drukke B-weg, nou de auto's razen rakelings langs je af met een veel te hoge snelheid.
Het ging zo gek dat ik dacht: "Mag ik hier wel fietsen".
Maar we wijken af, ik ben dus op zoek naar 2 a 3 routes in de Eifel.
Natuurlijk mogen de Widdauer mauer en Hammer mauer niet ontbreken als klim :D
Ook dat stuk kasseistrook omhoog (ik geloof Monschau) dat overgaat in goed asfalt (Bergstraße)
lijkt me heel mooi.
Ook de Grünentalstraße als klim mag er in zitten, dat zeer steil stukje Bergstraße (200m) lijkt me gaaf.
De volgende drie zijn ook welkom: Steinchen Mauer, Kirschberg-Steckenborn en Lönsberg.
Dat mooie "vriendelijke" stuk: Mühlenberg geloof ik is ook welkom.
Kortom in de fotoreeks die je hebt geplaatst op 20 maart in het topic:"Omgeving Monschau" zitten hele mooie bij die hierboven ook bij staan.
De rit Monschau- Widdau- Monschau, komt volgens mij al in de buurt.
Dat nieuwe pareltje; Vennbahnradweg is ook welkom evenals de doodloper: Meuchelberg.
Kortom zou jij eens als je tijd hebt eens 2 of 3 ritten samen willen stellen die een beetje in de richting komen van mijn nogal wat "wensen"? Het heeft geen haast en zoals al eerder geschreven die
Monschau- Widdau- Monschau rit komt al in de richting, misschien nog her en der wat aanpassingen doen.
Ook belangrijk is natuurlijk vanwaar uit we vertrekken.
Mochten we al naar de Eifel gaan, dan is dat natuurlijk nu nog niet bekend, maar dat zal wel ergens in de buurt van Monschau of rond de Ruhrsee zijn.
Mijn vriend heeft een GPS en zelf heb ik nog de nostalgische routerol op het stuur :oops:
dus dat komt goed.
Bikers are not alone

Plaats reactie