Alles over vakanties op én met de fiets

Bikemotion 2010

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 25 okt 2010 21:25

Leuk om de verschillende manieren van beleven te lezen. Hierbij de mijne:
Het meest zelf hebben gehalte vond ik de Tacx Alpinista, een soort hardloopband voor de racefiets. Goede sensoren en software zorgen voor een veilige positie op de band. Echt mooi om in de demo te zien hoe de hellingshoek van de mt Ventoux nagebootst wordt. Afdalen gaat trouwens niet real life. Helaas op een prijsniveau voor de betere sportschool, zeg maar 3 dogma’s.
Verder ben ik natuurlijk vooral geinteresseerd in staal en retro, kleine merken en bijzondere constructies. Opvallend vond ik Id Workx, zeer eigenwijs duits merk. Vooral de mountainbike met German-A voorvork en Rohloff naaf vond ik prachtig. Ik denk niet dat ik m ooit echt zou (durven)kopen,(4000 e) maar mooie techniek is het zeker. Duell had (bij van Herwerden) een paar mooie stalen frames staan, waarom heb ik nou weer geen fotos gemaakt. Ook Scapin had zijn fraaie stalen retro frame mee, wel een beetje raar geexposeerd. Foto bij gva. Die van Faggin heb ik op een of andere manier gemist. Niet echt retro, maar wel staal bij Kona, maar de Kapu (gelugged) lijkt uit de collectie. Bij De Rosa stond de Neo Primato in een zeer onopvallende kleur, beetje vet gespoten ook, geen reclame. Bij Cinelli geen SupeCorsa op de stand, jammer, altijd goed voor wat twijfel en jeuk in de knip. Bij Zefal nog steeds toeclips van Christophe en riempjes in de verkoop, kan het nog retro-er?
Vind je dan niks moderns leuk, jawel, Felt beviel me wel, maar helaas alleen leverbaar als complete fietsen. Bij Principia is de aluminium REX terug, geen idee of ik moet geloven dat ie echt uit Denemarken komt zoals de vertegenwoordiger beweert, maar ik zou m best willen als weekly driver naast de stalen Gazelle en de carbon Trek. De nieuwe Madones vallen op door hun mooie kabelvoering, leuke kleuren ook op de Poject One wand, wel raar dat de zadelpen nu rond is in plaats van de aero-vorm. Ik ben bang dat ik bij Trek eigenlijk niet zou gaan kijken, als ik er zelf geen had, zo sla ik Pinarello, Scott, Specialized Colnago en vele andere ook moeiteloos over. Ook valt me op dat er nog weer meer merken met in mijn ogen dezelfde carbonnen frames als overal staan waar i nooit van gehoord heb, CBT, Fuji Blue, wat voegt dat nou toe aan een oververzadigde markt. De carbonnen Sihouette van Gazelle viel me wel weer op, hele wand vol met leuke zelf te kiezen kleurcombis. Voor die prijs niet verkeerd. Bij navraag hadden ze overigens geen plannen om terug te komen met een stalen frame, jammer, maar begrijpelijk.
Ook nederlands en leuk: Vittorio en Snel, beetje erg volle stands, veel mogelijkheden. Laatste leuke retro detail: de Concor zadels van Selle San Marco terug in rood, geel groen blauw en zwart.
Gemist: Storck, Magura, Tomassini.
O ja, een Lynski erbij zou ook niet verkeerd zijn. En een Passoni, en zo’n cranckstel van TA, dream-on.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 25 okt 2010 21:31

[quote="ciclista"]Het meest zelf hebben gehalte vond ik de Tacx Alpinista, een soort hardloopband voor de racefiets. Goede sensoren en software zorgen voor een veilige positie op de band. Echt mooi om in de demo te zien hoe de hellingshoek van de mt Ventoux nagebootst wordt. Afdalen gaat trouwens niet real life. Helaas op een prijsniveau voor de betere sportschool, zeg maar 3 dogma’s.
[/quote]

Dat zag er inderdaad wel gaaf uit. Vooral omdat je dan ook echt actief met je fiets om moet gaan. Maar voor die prijs kun je beter een paar keer met je fiets op reis gaan.

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 25 okt 2010 21:54

Ik vond het wederom gezellig en leuk. Lekker een dagje fietsen kijken en alles wat er mee te maken heeft.

2 grootheden uit het wielrennen gezien. Lekker aan een tafeltje een kopje koffie drinken.
Bij de stand van Jan Janssen fietsen zat de 1e NL Tourwinnaar zelf tegen over Joop Zoetemelk. Gewoon leuk om te zien!!!!

Zeker de moeite waren de de fietsen van Jan Janssen. Zelf ben ik opzoek naar een nieuwe fiets voor volgend jaar. De Vuelta vond ik er erg goed uit zien ! Evenals de Tour de France.

Ken aan mij gelegen hebben maar Red Bull.................??? Stond die er niet??

Kortom, volgend jaar ben ik weer!

davidjezior
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2010 16:54

davidjezior 25 okt 2010 23:54

[quote="joseph"]Even een vraagje, hoe lang duurt het ongeveer voordat de 2011 componenten beschikbaar zullen zijn op de markt?
Bij de Deda stand heb ik namelijk een stuur en stuurpen gespot die ik graag zou willen aangschaffen. Helaas heb ik ze op het net nog niet gevonden.[/quote]

Ik heb hierover ook een vraagje. Heb namelijk een heel mooi stuur gezien waarin ik evt. geïnteresseerd zou zijn, maar ik weet dus niet of dat artikel in kwestie van de 2011-lijn is of dat deze al bestaat. Ik heb wel even op de ritchey-site rondgekeken maar niet veel gevonden.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 26 okt 2010 00:02

Ritchey Classic is al leverbaar, van de Deda 2011 collectie ligt ook het meeste al op voorraad in Nederland.
"Try not. Do or do not......there is no try"

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 26 okt 2010 00:07

Is een leuke serie: Afbeelding

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5895
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 okt 2010 00:10

Krijg je die kettinkjes er ook bij?;)

Effe zonder gein, ziet er goed uit.

davidjezior
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2010 16:54

davidjezior 26 okt 2010 00:27

Mijn vraag is reeds beantwoord, allen vriendelijk bedankt voor de snelle hulp! :D

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 26 okt 2010 09:20

[quote="Remon@"]Ken aan mij gelegen hebben maar Red Bull.................??? Stond die er niet??[/quote]

Ik zag alleen Rose staan. Voeren ze de merknaam Red Bull niet meer?

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 26 okt 2010 10:00

Vanaf 2011 gaan de RedBull fietsen onder de naam Rose verder volgens mij. Ik vond RedBull fietsen voor een Duitser altijd wel okay uitzien. Aleen die naam he... Nu hebben ze een betere naam, maar waren de fietsen echt heel lelijk. Zelden zulke lelijke decals gezien (veel tekst, uitgebreide omschrijving van het gebruikte materiaal op de onderbuis (WHY?). En dan waren die onderbuizen ook nog eens van een maatje rioolpijp. Gigantisch.

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 26 okt 2010 11:50

Gisteren ook eens lekker op mijn gemakkie op de beurs rondgelopen, was om 9 uur binnen want het zou maar tot 3uur zijn.
Om 12 uur kwam ik eigenlijk al tot de conclusie dat ik het allemaal wel een beetje gezien had.

Verrassend lelijk vond ik de Rose fietsen en de Sensa fietsen
Verrassend mooi vond ik de nieuwe Colnago (met name de witte C59)

Mooiste fiets ? moeilijk...
Mooiste kleur ? De diepblauwe CUBE Litening HPC SL

Bovenstaande is uiteraard persoonlijke smaak !!

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 26 okt 2010 13:59

Kon helaas niet naar de bikemotion, maar was benieuwd of iemand nog bij de fietsen van Viner heeft gekeken en wat ze ervan vonden.

Heb wel op italiaanseracefietsen blog foto's gezien maar ben benieuwd naar reacties van mensen die ze live hebben gezien.

Plaats reactie