Re: Bora Ultra 50
Geplaatst: 06 apr 2015 20:13
Campagnolo binnenkort ook voorzien van een stickertje "designed in Italy"
Het zou jammer zijn.
Het zou jammer zijn.
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
Ik heb om dezelfde reden een set Vision metron 40 mm gekocht (wilde eigenlijk de 35 mm Bora's hebben). Het leven is te kort om overal op te moeten wachten. Ben er tot nu toe erg tevreden mee.Campa schreef:Mijn fietsenmaker zegt er het volgende over:
"Vandaag contact gehad met zowel de importeur van Campa en Campa zelf.
Niemand kan een datum zeggen voor de Bora One wielen, ze durven er zelfs geen termijn op kleven.
Volgens mij gaan ze dit seizoen niet meer komen."
Ik denk toch meer en meer om voor de Vision metron 55 clinchers te gaan...
Klopt, de fabriek ligt plat dat wist de fm ook te vertellen.Stuntman Mike schreef:Het schijnt dat het te wijten is aan stakende medewerkers in de Campagnolo fabriek. Campa is bezig met het verplaatsen van de productie naar het buitenland om goedkoper te kunnen leveren en beter te concurreren. De medewerkers zijn het hier niet mee eens en daarom aan het staken.
Het volledige artikelcolnagofreak schreef: http://www.bike-eu.com/Home/General/201 ... -1694684W/
VICENZA, Italy – The announced reorganization of the Campagnolo factory in Italy affecting 68 jobs, including the relocation of a part of the production to Romania, has caused a lot of turmoil in Italy.
Campagnolo
Campagnolo in happier times; at the 80th anniversary of the company in 2013. – Photo Bike Europe
case. Around 2005 the company, founded in Vicenza in 1933 by Tullio Campagnolo, opened its first Romanian plant. The second facility followed four years ago. Part of the production was relocated to low labour cost Romania.
Relocation to Romania
Until now the relocation hadn't affected the Campagnolo plant and headquarter in Italy. The news on the reorganization spread through the social media first, it was picked-up by the Italian media and finally confirmed by a brief note from Campagnolo early this week: 68 out of 399 workers of the Vicenza plant will be laid-off, mainly in the manufacturing areas.
Campagnolo management announcement
Trade unions also issued a press release stating that, "In a meeting which was held Wednesday, January 21, 2015, Campagnolo management announced to employees' representatives and trade unions (FIM CISL and the regional FIOM CGIL) their intention to proceed with a substantial reorganization. This will affect the company's main facility in Vicenza."
The management decision to lay-off 68 people caused a real turmoil and two days ago, Campagnolo workers marched on to strike, starting from the company's plants towards the Vicenza trade fair.
Statement Campagnolo
According to Campagnolo's statement, the reorganization is inevitable to ensure production continuity on the Vicenza site, which also houses the Group's R&D and all activities related to the development of new products and the implementation of new technologies. "The plan aims to recover market shares and margins that have eroded in recent years, due to the declined competitiveness of our Italian facilities. For the future the company wants to focus on innovation and product development. Thanks to future investments Campagnolo firmly declares the continuation of some production departments like for high-end components, in Vicenza."
Facing new challenges
The trade union objected to the plan, not only for the loss of jobs and partial demolition of the historical site of Campagnolo, but also because, "It does not include any real intention to invest to make the Vicenza plants more efficient and increase its competitiveness, in order to face the new challenges of the global market," as the press release of the Italian trade union stated.
When asked, Campagnolo Press Manager Joshua Riddle confirmed the news on the reorganization and stated that the company did not want to comment further.
by CLAUDIA VIANINO 29 Jan 2015 last update:30 Jan 2015
Eens geïnformeerd, hij heeft inderdaad nog 1 setje (toen ik belde), maar enkel de Bora Ultra's (+-2700€). Ik wacht nog altijd "geduldig" op de bora one's... Nog iemand nieuws gehoord hierover of nog altijd afwachten zonder te weten wanneer ze terug leverbaar zullen zijn? De vision metron 55 nog altijd een alternatief voor mij indien ik de komende weken niets concreet van deadline levering hoor...zaaf schreef:Vriend van mij heeft de Bora 50 afgelopen vrijdag geleverd gekregen via Piet de Wit in Wormer. Nochtans een grote maar gewone dealer dus nu zouden er inmiddels toch wel meer beschikbaar moeten zijn.
€2800 zelfs (prijs aan telefoon)... dit is me toch wel net iets te veel voor wielen, maar dat is voornamelijk een mentale grens veronderstel ikCampa schreef:Eens geïnformeerd, hij heeft inderdaad nog 1 setje (toen ik belde), maar enkel de Bora Ultra's (+-2700€). Ik wacht nog altijd "geduldig" op de bora one's... Nog iemand nieuws gehoord hierover of nog altijd afwachten zonder te weten wanneer ze terug leverbaar zullen zijn? De vision metron 55 nog altijd een alternatief voor mij indien ik de komende weken niets concreet van deadline levering hoor...zaaf schreef:Vriend van mij heeft de Bora 50 afgelopen vrijdag geleverd gekregen via Piet de Wit in Wormer. Nochtans een grote maar gewone dealer dus nu zouden er inmiddels toch wel meer beschikbaar moeten zijn.
Waar dan, alleen tubelar!Wolfhound32 schreef:Bij Wiggle zijn zowel de tubular als clincher gewoon op voorraad.