Veiliger wielrennen
Mijn god.... Trauma teams op motoren... afdalen in groepjes geneutraliseerd.
Ik ga niet meer posten on deze draad want ieder normaal mens snapt dat deze ideeen idioot zijn. Ik neem aan dat jullie ook beter weten en zitten te lachen en gieren achter je pc. Ok, jullie hebben me beet gehad...
Doei ^^
Ik ga niet meer posten on deze draad want ieder normaal mens snapt dat deze ideeen idioot zijn. Ik neem aan dat jullie ook beter weten en zitten te lachen en gieren achter je pc. Ok, jullie hebben me beet gehad...
Doei ^^
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Als ik me niet vergis rijden er ook artsen mee op de motor. iig ehbo, bij diverse valpartijen zie je meteen iemand met helm staan.
Het idee met geneutralizeerde afdaling is natuurlijk onzin. Jij heb zeker nog nooit een neutralisatie gereden? Omdat het zo rustig gaat wil en kan iedereen vooraan rijden. Je kan je wel voorstellen wat dat voor gevolgen heeft! Dan moeten ze ook pitstops gaan houden om remblokjes te wisselen![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Het idee met geneutralizeerde afdaling is natuurlijk onzin. Jij heb zeker nog nooit een neutralisatie gereden? Omdat het zo rustig gaat wil en kan iedereen vooraan rijden. Je kan je wel voorstellen wat dat voor gevolgen heeft! Dan moeten ze ook pitstops gaan houden om remblokjes te wisselen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- chassepatate
- Forum-lid
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55
Amclassic-fan schreef:Chasse Patate schreef:Villian schreef:Laat ik dan een stap verder denken,
waarom niet aan beginnen van afdalingen of andere risicovolle plekken een standplaats? Op deze manier hoeven ze niet de hele karavaan voorbij. Met de huidige communicatietechniek zou je zeggen dat overal wel binnen 10 minuten een ambulance aanwezig kan zijn?
@arm classic, klopt, bij Weylandt had het niet veel uitgemaakt. Bij toekomstige gevallen wellicht wel.
Dat is een heel goed idee, goed meegedacht. De eerste minuten zijn cruciaal.
Wat ook zou kunnen is dat er medisch personeel op de motor meerijdt, eventueel met AED-kit. Met een motor manoeuvreer je overal makkelijk langs, ondanks dat de renner niet meteen naar het ziekenhuis vervoerd kan worden, kan er wel meteen medische aandacht worden geschonken aan de desbetreffende renner...
Wat is dit nu weer voor drama gedoe? Waar hebben we 't over? Ik kan geen renner verzinnen die tijdens de koers een hartaanval kreeg. Hoeveel geld denk je dat het kost om even een motor met arts met AED in iedere koers mee te laten rijden? Alleen bij de profs zoiets doen is namelijk een beetje hypocriet, de kans dat een amateur een hartaanval krijgt is niet significant anders.
Er is altijd al een ronde arts aanwezig die normaal direct achter het peleton rijdt. En dat is gewoon genoeg. Miljoenen uitgeven en er waarschijnlijk niets mee opschieten is wel een beetje doelloos.
Je moet niet alles naar 1 kant proberen te trekken. Ik geef aan, eventueel met AED-kit en jij begint meteen door te hameren over dat er nog nooit een renner is geweest die tijdens een koers een hartaanval heeft gekregen en alle mogelijke financiele consequenties die daaraan verbonden zijn.
Feit blijft dat medisch personeel op een motor sneller ter plaatse zou kunnen zijn dan een ambulance...
Misschien is het ook wel leuk als je ook wat nuttige input in dit topic stopt en niet net zoals Daniel 1975 en DC alleen met opmerkingen komt zodra er wat af te kraken valt.
Chasse Patate schreef:.....Misschien is het ook wel leuk als je ook wat nuttige input in dit topic stopt en niet net zoals Daniel 1975 en DC alleen met opmerkingen komt zodra er wat af te kraken valt.
HOHO,..Ik kraak ook domme ideeen af. Gaarne niet alle eer aan Daniel en DC.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40960
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
CP: er staat zo enorm veel onzin in dit topic dat ik uberhaupt geen zin meer heb om er over na te denken. De intentie van jou om dit topic te starten was absoluut goed, maar m.n. de absolute bull shit van m.n. Auke die kant noch wal raakt, heeft het niveau naar een allerbelabberst niveau gehaald.
Overigens leuk dat je m.n. DC en mij noemt, maar als je goed leest zie je dat wij slechts het topje van de ijsberg zijn en vrijwel iedereen het onzin vindt.
En wat het idee van de medische motards (EHBO) betreft: die zijn er al! Was dus blijkbaar een goed idee
.
Edit: *Daniel trekt Rob mee op het podium*![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Overigens leuk dat je m.n. DC en mij noemt, maar als je goed leest zie je dat wij slechts het topje van de ijsberg zijn en vrijwel iedereen het onzin vindt.
En wat het idee van de medische motards (EHBO) betreft: die zijn er al! Was dus blijkbaar een goed idee
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Edit: *Daniel trekt Rob mee op het podium*
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Less is bore
- chassepatate
- Forum-lid
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55
rob74 schreef:Chasse Patate schreef:.....Misschien is het ook wel leuk als je ook wat nuttige input in dit topic stopt en niet net zoals Daniel 1975 en DC alleen met opmerkingen komt zodra er wat af te kraken valt.
HOHO,..Ik kraak ook domme ideeen af. Gaarne niet alle eer aan Daniel en DC.
Iemand die zijn eerste post in het topic begint met "kansloos topic dit" en waarna er vervolgens 186 reacties op volgen, kan je toch niet al te serieus nemen...
Ik denk dat de kand dat in topic mensen tot overeenstemming komen heel erg klein is.
Ik denk ook dat de kans dat uit dit topic een goed idee naar voren komt nog veel kleiner is.
Ik denk ook dat de kans dat uit dit topic een goed idee naar voren komt nog veel kleiner is.
Live fast; die young. mijn blog
- chassepatate
- Forum-lid
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55
rob74 schreef:Ik denk dat de kand dat in topic mensen tot overeenstemming komen heel erg klein is.
Ik denk ook dat de kans dat uit dit topic een goed idee naar voren komt nog veel kleiner is.
Dat is een mening. Er hoeft helemaal geen overeenstemming te komen.
Mensen die ideeen hebben over hoe het veiliger zou kunnen, kunnen in dit topic hun ideeen uiten. Dat zullen doorgaans de meer creatieve mensen zijn.
Het kost echt niet heel erg veel moeite om over bepaalde zaken, in dit geval het veiliger maken van wielrennen, na te denken. Je moet het alleen willen en open staan voor veranderingen...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Maar ik heb hier nog niets geopperd zien worden wat de veiligheid echt verhoogt. Probleem zit 'm gewoon bij de mentaliteit van de renners. Zolang die bepaalde risico's willen nemen gebeurd dat gewoon en gaat dat zo nu en dan mis. De meeste valpartijen komen overigens niet door het nemen van risico's, maar door niet op letten.
Tja, wat verhoogt veiligheid nu werkelijk? "Veiligheid verhogen" is wat mij betreft niet iets dat met het nemen van risico's of mentaliteit van de renner te maken heeft. Een geval als Weylandt voorkom je er echt niet mee, simpelweg omdat een risico op een valpartij nu eenmaal altijd zal bestaan en je niet alles 100% "indammen" kunt. Zelfs niet met motoren ervoor die voor snelheidsvermindering v/h razende, afdalende peloton moet zorgen. Als je verbetering van mentaliteit of regels ter voorkoming van het nemen van onnodige risico's (ik vraag me werkelijk af op welke manier?) "indirecte" veiligheid wilt noemen, prima, maar splits dit dan aub op. Dat geldt ook voor materiaal en overige zaken. Dus heb het specifiek over bandbreedte, schijfremmen, of veiligheidseisen t.a.v. van valhelmen en niet alles tegelijk en vooral niet door elkaar.
@Alp d'Huez, als je goed gelezen hebt, dan heb ik het specifiek over de problematiek m.b.t. de ontwikkeling van een degelijke valhelm. Mijn bericht gaat per definitie niet over het wel/niet dragen van een valhelm; daar is al een ander topic aan gewijd.
Voorts heb ik indirect aandacht besteed aan een aantal reacties van medeforummers die min of meer de suggestie doen wekken dat als een helm maar tegen 20 km/h bestand is, het dragen tijdens een koers - laat staan een afdaling - geen zin heeft. Ik lees het met gemak trouwens overal, en kan mij daar geweldig aan storen. Echt opvallend hoe weinig ergens in verdiept en nagedacht wordt alvorens iets te roepen.
Bedenk me nu overigens wel dat, met het tragisch ongeval van Weylandt nog in het achterhoofd, het nu misschien (nog) niet het juiste moment is om een discussie te voeren over mogelijke suggesties t.a.v. de verbetering van de veiligheid van een renner in koersverband.
@Alp d'Huez, als je goed gelezen hebt, dan heb ik het specifiek over de problematiek m.b.t. de ontwikkeling van een degelijke valhelm. Mijn bericht gaat per definitie niet over het wel/niet dragen van een valhelm; daar is al een ander topic aan gewijd.
Voorts heb ik indirect aandacht besteed aan een aantal reacties van medeforummers die min of meer de suggestie doen wekken dat als een helm maar tegen 20 km/h bestand is, het dragen tijdens een koers - laat staan een afdaling - geen zin heeft. Ik lees het met gemak trouwens overal, en kan mij daar geweldig aan storen. Echt opvallend hoe weinig ergens in verdiept en nagedacht wordt alvorens iets te roepen.
Bedenk me nu overigens wel dat, met het tragisch ongeval van Weylandt nog in het achterhoofd, het nu misschien (nog) niet het juiste moment is om een discussie te voeren over mogelijke suggesties t.a.v. de verbetering van de veiligheid van een renner in koersverband.
Auke schreef:En wat als je in de bergetappes het verschil in finishtijden van de top van de cols laat meetellen in het eindklassement...
Tot zover best een aardig idee dat ik in een ander topic op WT of Fiets al eerder heb gezien. Door deze 'tussensprint' belangrijker te maken voor het klassement komt er (iets) minder de nadruk op een extreem harde finish omdat er eerder in koers hard ge(st)reden moet worden en het relatieve belang van de afdalingen wordt (iets) kleiner.
Hier stond ook al zoiets (punten 1 en 3): http://hetiskoers.nl/2010/hoe-maken-we- ... kiezingen/
Maar ja... als ik heel eerlijk ben zijn de spectaculaire etappes het leukst om naar te kijken...zolang je niet over de gevolgen van een (klein) fout(je) na gaat denken.
Lastige discussie!
Overigens is in de bergsport een beetje een vergelijkbare discussie gevoerd over sponsorbelangen, (zeer) risicovolle beklimmingen en ernstige ongelukken. Uiteindelijk gaat het om geld versus (je eigen) gezond verstand. Die keuze is toch zeer individueel. Het verschil in het wielrennen zit met name in de groepsdruk van team, peloton etc. Hier is iets minder ruimte voor eigen keuzes.
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!