Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig
-
- Forum-lid
- Contact
We moeten nog even terugkomen op ons advies om vandaag iets anders te gaan doen en onze routes te vermijden.
Het weer voorspellen bleek moeilijker dan gedacht. Het scheelde maar een paar graden. Maar daardoor vroor het licht en was de ondergrond hard.
Zaterdag waren de condities echt heeel erg slecht. Zaterdagnacht en zondagochtend was het echter kouder dan verwacht. Hierdoor viel het vandaag gelukkig uiteindelijk mee met de modder. De voorspelde neerslag viel ook ergens anders.
We hopen dat jullie hier begrip voor hebben en onze verzoeken om de routes af en toe te sparen in de toekomst willen blijven opvolgen.
Het weer voorspellen bleek moeilijker dan gedacht. Het scheelde maar een paar graden. Maar daardoor vroor het licht en was de ondergrond hard.
Zaterdag waren de condities echt heeel erg slecht. Zaterdagnacht en zondagochtend was het echter kouder dan verwacht. Hierdoor viel het vandaag gelukkig uiteindelijk mee met de modder. De voorspelde neerslag viel ook ergens anders.
We hopen dat jullie hier begrip voor hebben en onze verzoeken om de routes af en toe te sparen in de toekomst willen blijven opvolgen.
link: Website
Geen probleem hoor. Schoorl is gelukkig ook leuk
Maar hebben jullie enig idee of jullie verzoeken enig effect sorteren? Blijven er daadwerkelijk meer mensen weg na een oproep?
Maar hebben jullie enig idee of jullie verzoeken enig effect sorteren? Blijven er daadwerkelijk meer mensen weg na een oproep?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Ik ben er in ieder geval vanwege die melding niet heen gegaan. Uurtje geblubberd in het Twiske, was eigenlijk ook geen doen.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Denk dat ik toch de (Schoorl)wekker maar eens moet gaan zetten binnenkort.53x11 schreef:Geen probleem hoor. Schoorl is gelukkig ook leuk
Gelukkig komende dagen droger en kouder op de UHR
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Zelfs op Schoorl lagen er een aantal flinke plassen in het stuk rond de (officiele) start op zaterdag, maar over het algemeen was er zeer goed te fietsen. Ik kwam iig in mijn tweede rondje op een rondje 40:00. Waarmee ik dus nog steeds niet die irritante 40-minutengrens doorbroken heb
(sorry, ff wat persoonlijke frustratie ventileren hier)
(sorry, ff wat persoonlijke frustratie ventileren hier)
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Contact
Aan de bandensporen te zien wel. Maar we kunnen niet in de hoofden van mensen kijken. De een blijft weg vanwege het weer. De ander vanwege onze oproep. Gisteren zag iedereen een blauwe hemel en een witbevroren ondergrond. Gelukkig hebben ze toen hun gezonde verstand gevolgd en zijn ze gaan fietsen.53x11 schreef:Blijven er daadwerkelijk meer mensen weg na een oproep?
We denken dat onze oproepen een bijdrage zijn. Het begrip #trailrespect wordt ook door andere routebeheerders overgenomen. Over 5 jaar kent iedereen het.
-
- Forum-lid
- Contact
We hebben de zevende route op ons netwerk aangesloten. Je mag vanaf nu de vernieuwde route Austerlitz 2.0 komen uitproberen. Austerlitz 2.0 is een serieuze upgrade van de oude route Austerlitz. De route is verbonden met de route Zeist. Er liggen flinke stukken nieuwe single track, o.a. naast de Woudenbergse weg tussen de Piramide en de KNVB. De bestaande route liep over bestaande wandelpaden (medegebruik). We hebben er meer afwisseling ingelegd: bestaande rechttoe - rechtaan paden zijn nu gecombineerd met afwisselende stukken slingerende singletrack.
Mede mogelijk gemaakt door een grote groep Actieve Vrijwilligers, Staatsbosbeheer, Utrechts Landschap, Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, Provincie Utrecht, Fa. Track & Trails en de vignethouders niet te vergeten.
Mede mogelijk gemaakt door een grote groep Actieve Vrijwilligers, Staatsbosbeheer, Utrechts Landschap, Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, Provincie Utrecht, Fa. Track & Trails en de vignethouders niet te vergeten.
-
- Forum-lid
Wat is eigenlijk de meest technische route op de heuvelrug?
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Contact
Dat ligt aan je vaardigheden. Als je geen ervaring hebt met mountainbiken, dan zijn ze allemaal behoorlijk uitdagend. We adviseren onervaren bikers eerst een clinic te doen.
-
- Forum-lid
Ik ben wel ervaren en ben nog nooit wat moeilijks tegengekomen in NL. Dus echt de moeilijkste
Maak joe woar
Kwintelooijen heeft de naam. Is vooral draaien en keren, maar echt moeilijk wordt het nergens.
Als je rustig fietst is niets lastig (IMHO). Persoonlijk vind ik de marmottenbak (Amerongen) en de oude crossbaan Ginkelduin (Leersum) lastig om echt hard te rijden.
Als je rustig fietst is niets lastig (IMHO). Persoonlijk vind ik de marmottenbak (Amerongen) en de oude crossbaan Ginkelduin (Leersum) lastig om echt hard te rijden.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Oke dankjewel!
Waar zitten de meeste afdalingen in dan?
Waar zitten de meeste afdalingen in dan?
Maak joe woar