Welk smeermiddel gebruik jij ?
- Wolfhound32
- Forum-lid
Kan mijn ketting van 2 tientjes denk ik mooi een maandje of 2 langer mee. Tel uit je winst!
- Forum-lid HC
meerdere mensen de ervaring dat als je een ketting echt helemaal gereinigd hebt met lampolie (dus echt even erin laten liggen) je ketting met Boeshield T9 na 50 km gaat piepen als een oud omaatje?
Nee, herken ik niet
Na zo'n reiniging deed ik er wel extra Boeshield op.
Hield het dan 150-200km vol. Daarna elke 1-2 ritten 1 druppeltje op ieder rolletje.
Nu een tijdje Neoval in gebruik. Loopt langer mooier maar doordat het meer plakt wordt de ketting wel sneller vies.
Over een tijdje de conclusie of het mij beter bevalt dan Boeshield of niet.
Na zo'n reiniging deed ik er wel extra Boeshield op.
Hield het dan 150-200km vol. Daarna elke 1-2 ritten 1 druppeltje op ieder rolletje.
Nu een tijdje Neoval in gebruik. Loopt langer mooier maar doordat het meer plakt wordt de ketting wel sneller vies.
Over een tijdje de conclusie of het mij beter bevalt dan Boeshield of niet.
Laatst gewijzigd door ric op 24 mar 2016 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Nee, ik heb die ervaring niet. Reinig de ketting door hem een tijdje in bionet ontvetter te laten liggen. Daarna goed droog maken natuurlijk en dan twee keer iedere schakel een druppel T9. Dat levert bij mij een soepel lopende ketting op.
Hier precies hetzelfde, pas na een paar keer met T9 is het weggegaan, blijkbaar zo erg ontvet dat er paar keer T9 nodib is om het weer voldoende gesmeert te krijgenmonsieurpinot schreef:meerdere mensen de ervaring dat als je een ketting echt helemaal gereinigd hebt met lampolie (dus echt even erin laten liggen) je ketting met Boeshield T9 na 50 km gaat piepen als een oud omaatje?
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Dat geven ze volgens mij zelf ook aan? Bij een droge ketting twee keer smeren met 4 uur wachten daartussen?bigfloor schreef:Hier precies hetzelfde, pas na een paar keer met T9 is het weggegaan, blijkbaar zo erg ontvet dat er paar keer T9 nodib is om het weer voldoende gesmeert te krijgenmonsieurpinot schreef:meerdere mensen de ervaring dat als je een ketting echt helemaal gereinigd hebt met lampolie (dus echt even erin laten liggen) je ketting met Boeshield T9 na 50 km gaat piepen als een oud omaatje?
Ik heb de T9 vaarwel gezegd, smeerde voor mijn gebruik afdoende. Het werd echter een bende met die opgehoopte was overal. Nu Muc Off proberen , het kleurtje is in ieder geval al vrolijk
Ja dat herken ik, ook hier na grondig reinigen van de ketting na iets van 40km de ervaring dat het net lijkt of ik al 10 jaar de ketting niet gesmeerd heb.monsieurpinot schreef:meerdere mensen de ervaring dat als je een ketting echt helemaal gereinigd hebt met lampolie (dus echt even erin laten liggen) je ketting met Boeshield T9 na 50 km gaat piepen als een oud omaatje?
Gebruik overigens Muc-off bio dry lube (met droog weer) maar heb het idee dat het goedje, als je het BV een avond voor het fietsen aanbrengt, er een groot gedeelte al is "vervlogen", zou dat kunnen?
Hmmmm, dus toch, ik had al zo een vermoedenvitamineb schreef:Ik zie dat het hier vooral gaat over welke je wel moet kopen. Echter ben ik zelf laatst Muc-Off Dry Lube gaan gebruiken. Ik raad het iedereen aan om deze nooit te kopen. Wat een baggerspul is het. Als je in droog weer rijdt begint je ketting na zo'n 150 km te piepen. Heb je echter het geluk door een kleine bui o.i.d. te fietsen dan spoelt alles meteen uit de ketting en krijg je het gepiep al eerder.
Afgelopen winter Quick lube van Bike7 gebruikt. Erg fijn smeermiddel en gaat lang mee, en hij ruikt heerlijk; naar cola
Voor de mooiere weersomstandigheden heb ik nu Pedro's GO lube aangeschaft. Deze lijkt in eerste instantie wel wat meer vuil aan te trekken.
Voor de mooiere weersomstandigheden heb ik nu Pedro's GO lube aangeschaft. Deze lijkt in eerste instantie wel wat meer vuil aan te trekken.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Vandaag tussen 10:00 -12:00 uur als Koningsknaller bij Futurum: Boeshield T-9 2 halen, 1 betalen.