Garmin Edge 520
Goeie! Hoeveel ruimte moet je ongeveer vrij houden?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Jawel, 10 x 0.1MB = 1MBHartox schreef:The back of the napkin calculation for activity file space is .1MB per hour of riding (with GPS & ANT+ sensors). So 10 hours = just 1MB
Volgens DCR
Ligt er wel aan op welke log interval je de 520 zet, weet niet of DC hem op 1sec of op 'Smart' heeft gezet
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Maar hoe dan ook, met 10 MB vrij zit je goed lijkt het. Heeft de 520 de optie om eenmaal geuploade (is dat een woord?) ritten automatisch te verwijderen, of moet je dit handmatig doen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Hier hetzelfde, gooi ze ook handmatig weg zodra ze gesynced zijn (met Garmin/Strava). Automatisch niet kunnen vindenberen040 schreef:ik doe het handmatig ben nog geen automatische instelling tegengekomen
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier, zit met een twijfel geval.
Ben van plan om een edge 520 of een edge 810 te kopen. Allebij worden ze aangeboden met sensoren bundel voor rond de 320 euro.
Heel veel gelezen over de 520, lijkt mij een top apparaat. Alleen de kleine opslag zit ik mee.
Ik heb geen zin om elke keer de edge aan de c omputer te hangen als je weer een tocht gaat fietsen. De edge 810 kan ik alles op de sd kaart kwijt.
Ik heb vernomen dat er een update voor de 810 komt die kan updaten met strava.
Waar zouden jullie voor kiezen als je deze 2 aangeboden krijgt voor de zelfde prijs?
Ben van plan om een edge 520 of een edge 810 te kopen. Allebij worden ze aangeboden met sensoren bundel voor rond de 320 euro.
Heel veel gelezen over de 520, lijkt mij een top apparaat. Alleen de kleine opslag zit ik mee.
Ik heb geen zin om elke keer de edge aan de c omputer te hangen als je weer een tocht gaat fietsen. De edge 810 kan ik alles op de sd kaart kwijt.
Waar zouden jullie voor kiezen als je deze 2 aangeboden krijgt voor de zelfde prijs?
-
- Forum-lid HC
Ik heb de afgelopen weken over precies hetzelfde getwijfeld (of eigenlijk tussen de 510 en 810 en dan 2e hands).JimWarmerdam schreef:Hallo allemaal,
De 510 en 810 hebben een software update gekregen waardoor ze dezelfde functionaliteit hebben op het gebied van Strava als de 520 en 1000. Je kunt dus wireless je routes uploaden naar Strava zodra je klaar bent, je kunt racen met de 'live segmenten' etc.
Mijn keuze is op de 810 gevallen omdat ik hem graag ook mee zou willen op fiets/kampeer vakantie 1 of 2x per jaar. Dan is het makkelijk om wat kaarten bij de hand te hebben en vooraf uitgestippelde routes (kan de 520 ook, maar dan minder uitgebreid) na te rijden. Het voordeel is dat je op de 810 heel Europa kwijt kunt en op de 520 (niet de 510) slechts een paar provincies. Voor het opslaan van 10-20 routes zou het geheugen van de 520 ook ruim voldoende moeten zijn (ca. 1mb per stuk en in totaal 100mb opslagruimte).
Mocht ik hem alleen voor het wielrennen en in Nederland gebruiken, dan was ik voor de 510 gegaan en de mapfuncties gelaten voor wat het is. Ik wacht overigens nog een maandje op 2 tot ik op vakantie ga. De Edge 820 staat op het punt van aankondigen en ik verwacht dat er dan ook een pricedrop komt voor de 810 of meer 2e hands aangeboden gaat worden. Ze vliegen op dit moment (tijd van het jaar) als warme broodjes van Marktplaats.
-
- Forum-lid
Bedankt Ypuh.
Zonet de 810 aangeschaft.
Kan ik wat grotere kaarten op kwijt, hoef ik ook niet elke week met een tocht de kaart te updaten.
Gr, Jim
Zonet de 810 aangeschaft.
Kan ik wat grotere kaarten op kwijt, hoef ik ook niet elke week met een tocht de kaart te updaten.
Gr, Jim
Sinds zaterdag weigert mijn Edge 520 om te synchroniseren met Garmin Connect ( via Garmin Express) ...een belletje met de servicedesk maakte geen verschil ..na express opnieuw geinstalleert te hebben nog steeds niks ..zou aan Internet Explorer Edge kunnen liggen volgens helpdesk ..iemand met dezelfde problemen ?