Alles over vakanties op én met de fiets

Wat zijn je fietsplannen voor 2016?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 23 mar 2016 09:53

i-mac schreef:dat valt best mee hoor. Over het algemeen wordt de weg een goeie 5 à 10 minuten voor de koers passeert afgezet. Bij de koers van vandaag ga je niet de grote volksverhuizing hebben zoals met de RVV, dus kan je eveneens veilig weer verder rijden.
Ben gisteren al gegaan. Ben behoorlijk kapot gegaan na een flinke griep en alle heuveltjes en de wind. Veel plezier vandaag.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

i-mac

i-mac 25 mar 2016 20:54

JoostG schreef:
i-mac schreef:dat valt best mee hoor. Over het algemeen wordt de weg een goeie 5 à 10 minuten voor de koers passeert afgezet. Bij de koers van vandaag ga je niet de grote volksverhuizing hebben zoals met de RVV, dus kan je eveneens veilig weer verder rijden.
Ben gisteren al gegaan. Ben behoorlijk kapot gegaan na een flinke griep en alle heuveltjes en de wind. Veel plezier vandaag.
Merci, het was leuk. Al moet ik eerlijk bekennen dat sommige hellingen weer serieus pijn deden. Aan de voet van de Hotond even moeten halt houden voor de doortocht van de dames. Eentje daarvan (Ingvild Brattekleiv) had het blijkbaar heel erg moeilijk. In zoverre zelfs dat de wagen met de groene vlag haar uiteindelijk voorbij ging. Mijn maat en mezelf hebben haar behoorlijk vlot ingehaald. En dan hebben we haar een paar kilometer op sleeptouw genomen tot ze aan de top van de Oude Kwaremont werd opgehaald door iemand van haar team. Nog kort wat staan keuvelen met haar en dan onze weg vervolgd. 's Avonds nog een bericht gestuurd via smoelenboek. Ze had blijkbaar een off-day. Kan gebeuren ...


Morgen rij ik de E3 prijs te Harelbeke. 139km en 11 hellingen die vandaag ook in de wedstrijd zaten.

jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1780
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 05 jul 2016 11:34

Zo, jaarlijkse fietsdoel gehaald. Parijs-Roubaix over 268km.
Zie het 'vandaag gefietst topic' voor een beschrijving en wat foto's.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 12 jul 2016 12:04

J.Edge87 schreef:ik ga als beginner proberen wat grenzen te verleggen dit seizoen. vorig jaar last gehad van blessure dus kon pas in april echt beginnen met opbouwen. nu wil ik proberen wat af te vallen, 3000 km te fietsen en wat leuke tourtochten in de buurt meedoen. verder ga ik proberen mijn langste tocht van 120 km te verhogen naar 130 - 150 km. En natuurlijk wat dagjes naar limburg met vrienden. Ik wil ook proberen het seizoen wat langer te houden en in tot eind september wat tourtochtjes rijden om zo voldoende trainingsmotivatie te houden.

lang niet zo hoog als veel anderen, maar als dit me gaat lukken, is het alweer een flinke stap vooruit.
Even terugkoppelen naar mijn vooraf gestelde doel:
- een paar kg afgevallen :lol:
- langste tocht: 135 km :lol:
- nu zit ik op zelfde aantal km als heel vorig jaar :lol:
- nog niet naar limburg geweest :cry:
- nog maar twee tourtochten kunnen rijden :cry:
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 12 jul 2016 22:54

Mijn doel was geloof ik " fietsen". Dat is tot nu toe nog wel gelukt.

Mijn lijstje dat ik even schaamteloos van de poster hierboven kopiëer
- ben idd wel wat winterkilo;s kwijt en conditie is veel beter (had een heftige luchtweginfectie aan het begin van het jaar)
- langste tocht: 225 km
- zit denk ik ongeveer op hetzelfde aantal kms als vorig jaar nu
- gefietst op Mallorca! en mijn allereerste col gedaan.
- volgens mij heb ik ook nog maar twee toertochten gedaan; Zwijndrecht-Zwijndrecht en de Jan Bakelant classic met Gerard
- met Louise meegedaan aan de Ronde van Katendrecht funkoers en een wedstrijdje van Vrouwenwielrennen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 04 aug 2016 14:27

hop. een nieuw plan voor dit jaar. ik ga voor het eerst klimmen! heb dus nul ervaring, maar ervaring krijg je door het te doen denk ik dan maar. eind september ga ik voor een weekje naar de vogezen. geen fiets vakantie, maar de fiets gaat wel mee. dus ik wil wat ervaring gaan opdoen met klimmen en een paar niet zo steile cols gaan proberen. yes! zin in ;-). het zal wel afzien worden en wie weet moet ik af en toe met de voet aan de grond, maar dat zien we dan wel! nu lekker inlezen via klimtijd.nl mocht iemand nog andere goede sites weten..... :?:
is het fietsen aan het her-ontdekken

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 06 aug 2016 22:14

http://www.fiets.nl/forum/

;-) Succes en veel plezier alvast!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 aug 2016 13:01

Mijn 2016 doel is een beetje mislukt. Mijn plan was om de Vaujany te fietsen en dat dan onder de 7 uur. Beide doelen zijn mislukt. Een kleine val gooide roet in het eten. De gevolgen waren een pijnlijke kaak dat nu al een paar weken duurt. Het trekt namelijk maar heel langzaam weg.

Om toch nog een cyclo uit te rijden dit jaar, heb ik besloten om de Velomediane eind augustus te gaan fietsen. De tijd waar ik me op moet gaan richten, weet ik nog niet zo zeker. Wellicht gouijden of mijn tijd uit 2010 (5h51) verbeteren. Maar bovenal heb ik één doel: "Niet weer op mijn plaat gaan deze keer :? "
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39533
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2016 13:57

Overeind blijven is wel beste doel!
Bij de Criq heb ik helaas voor altijd een zure bijsmaak nadat een fietsmaatje uit de groep waar we mee reden via Wielertoerist daar bij een val verlamd is geraakt op borsthoogte.
Wel een van de mooist cyclos in de benelux imho.
Less is bore

twingens
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mar 2016 13:44

twingens 09 aug 2016 14:27

Mogelijk begin september naar de Franse alpen om Brevet des 7 Cols d’Ubaye te behalen. Gaat behoorlijk zwaar worden, ben pas 2 jaar aan t fietsen a 150km in de week in het Rijk van Nijmegen. Is dit te doen denken jullie?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 aug 2016 14:41

Hoeveel tijd heb je? Het zijn stuk voor stuk lange beklimmingen, maar lang steil is het nooit (behalve St Anne, die is wel steil). Voor ons is het niet in te schatten hoe jij berg op gaat rijden, scheelt nogal of je 60 kg weegt of 100.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

twingens
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mar 2016 13:44

twingens 09 aug 2016 15:03

7 dagen naar Frankrijk waarvan we 6 dagen gaan fietsen. Ik weeg op dit moment 75kg en mn fiets ong 7,8. Ik zou zeggen dat het nog te hoog gegrepen is maar een uitdaging is het zeker. We gaan dan met een clubje van 20 man, waarbij er een A en B groep is. De B groep fiets in totaal een stuk minder kilometers en hoogtemeters maar pakt wel de 7 cols.

Plaats reactie