Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2017

dc
Forum-lid

dc 05 jul 2017 19:40

Dat kan, maar het is tegen de verwachting. Hij moest er gewoon af op de eerste beste serieuze aankomst en dat is voor Nairo echt code rood. In de tijdrit wordt hij weer minuten aangesmeerd.

Dus, ja het kan, maar het strookt niet met wat we nu zien.

drpaul
Forum-lid

drpaul 05 jul 2017 19:53

Altijd een aversie tegen Aru gehad (doordat hih Dumoulin van de Vuelta-zege hield en zijn rare bekkentrekkerij), maar vandaag veel respect voor hem gekregen. Hij durft wel aan te vallen als enige van de klassementsrenners. Alle credits voor hem! De rest was redelijk gelijk. Porte en Froome lijken even sterk, Martin kan dit wel op zo'n korte klim, maar is minder op lange klimmen. Contador is helaas over zijn hoogtepunt heen. En Quintana is te vermoeid. Zoveel conclusies, en dat na 6 kilometer klimmen..... 2 daagjes rustig, daarna weer interessant. Of waaiers overmorgen??

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 05 jul 2017 19:57

Ik volg het tot nu toe wel, maar meer uit een veertigjarige gewoonte. Wat een saaie bedoening.

dc
Forum-lid

dc 05 jul 2017 20:53

Ach, vroegah was de TdF ook saai. We zijn verwend geraakt in de intermezzo tussen Hinault en Indurain... en dat kwam doordat de gebruikelijke superster maar niet wou (kon) opstaan.

1. Fignon zijn achillespees verknalde
2. Lemond zichzelf liet neerknallen.

Had een van die twee heel gebleven hadden Roche en Delgado zwaai-zwaai kunnen doen naar hun TdF overwinning en was het net zo saai als altijd geweest. Met name Fignon was zo absurd veel sterker dan de rest.... Zowel Lemond als Fignon kwamen nog wel terug, maar het beste was er al af.

De TdF is altijd een superman die een jaar of 5-6 regeert en dan een paar jaar rommelen tot de volgende superster de boel dicht timmert.

Aantal echt spannende TdFs die ik heb gezien (dus meerdere dagen oorlog), volgens mij 4?

1983 (al was dat vooral omdat we Fignon nog niet kenden)
1987
1989
2011

Dan hebben we nog een paar aardig TdF's die ik toch niet echt spannend vond (beetje anticlimax ontknopingen, vaak beslist in 1-2 dagen).

1986 Rare ronde.. Hinault die met een straatlengte voorsprong hara-kiri pleegt en daarna onder leiding van Lemond met de rest van de ploeg alles en iedereen tot moes rijdt (over superteams gesproken...).
1990 Lemond op zijn leepst, eigenlijk zwakker dan Erik en misschien zelfs zwakker dan Claudio
1998 De hongerklop van der Jan.
2006 Toch wel memorabel staaltje van Floyd
2010 Maar geloofde iemand echt in Schleck? Ik niet

Het wordt misschien leuk als Froome nokt/tegen het asfalt kwakt. Maar als je pech hebt staat dan de volgende ster op die iedereen naar huis fietst (Tom? Tom??? Tom????).

Dat maakt de andere grote rondes tegenwoordig zo leuk. Er zijn geen toppers meer die twee grote rondes achter elkaar kunnen overheersen, dus het wordt een vrolijke janboel tussen de restjes.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 05 jul 2017 21:06

Dit keer vooralsnog geen Nederlander voor het algemeen klassement. Dat maakt voor mij anders om te volgen. Anders vond ik het leuk om te volgen of ze mee konden komen. Kijkt wel relaxt na de intensieve Giro.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 05 jul 2017 21:12

EmPeHa schreef: 05 jul 2017 21:06 Dit keer vooralsnog geen Nederlander voor het algemeen klassement. Dat maakt voor mij anders om te volgen. Anders vond ik het leuk om te volgen of ze mee konden komen. Kijkt wel relaxt na de intensieve Giro.
Had er nog niet eens zo bij stil gestaan, maar kijkt inderdaad wel relaxed zo 'zonder druk'. Na de valpartijen van Mollema in de Tour en Kruijswijk in de Giro vorig jaar was de lol er snel af. Alsof je een kind z'n speelgoed voor z'n ogen kapot trapt en daarna gewoon rustig doorloopt.

Tom z'n overwinning was voor mij ook tegen de verwachting in dat het altijd net-niet moet zijn voor de Nederlanders (om over voetbal maar niet te beginnen).

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 05 jul 2017 21:53

'tja, vandaag ga ik wel de mist in met mijn pronostiek! : :cry: Pas zondag kun je zeggen hoe sterk iedereen is. Dit is voor mij de koninginnnerit van de tour.
Toch wel een rariteit dat de BMC gans de rit op kop reed. Waar was dat nou goed voor. Ik had de indruk dat Sky toch een pak minder sterk voor de dag komt dan anders. En met toch nog altijd een paar gevaarlijke tegenstanders die de handen in elkaar kunnen slaan: Contador en Quintana zijn geen renners die enkel voor een ereplaats gaan rijden, Porte kan zich na al zijn verklaringen ook al niet neerleggen bij een tweede plek of ereplaats en aru zit in supervorm. 't wordt nog spannend denk ik.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

SupaX
Forum-lid

SupaX 05 jul 2017 22:17

Dit geeft toch een beetje hoop voor een spannende tour.
Ik hoop wel dat BMC het zware werk aan team sky over gaat laten...

dc
Forum-lid

dc 05 jul 2017 22:35

Ik heb sterk het gevoel dat Porte vooral tegen AC en NQ aan het rijden was. Tempo hoog, zodat er niet teveel wordt gejojo-ed (houdt hij niet van) en nu lekker zijn podiumplek veilig stellen.

Als er muziek komt, dan komt ie van Aru. Porte is niet in staat om weg te rijden bij Froome en wordt in de tijdrit net als iedereen verpletterd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 jul 2017 23:28

Hmmmm......moet toch nog even bedenken wat ik hier nu van vind.
Froome wint niet: das goed nieuws!
Maar Aru? Bleeegh
Less is bore

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 05 jul 2017 23:36

drpaul schreef: 05 jul 2017 19:53 Altijd een aversie tegen Aru gehad , maar vandaag veel respect voor hem gekregen. Alle credits voor hem!
Ik ook maar dan vooral omdat hij het interview direct na afloop in het Italiaans deed en niet zoals veel anderen in het afschuwelijke Engels

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 05 jul 2017 23:44

Dus je bent eigenlijk een taalarmoedige....een van de weinige ongeletterden die totaal afhankelijk is van ondertitels.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie