Hierbij een eerste ervaring met de Elemnt Bolt na 2 ritten dit weekend van +120 en 50 km,
het instellen van de wahoo bolt is het een fluitje van een cent:
je download eerst de App op je smartphone en vervolgens koppel je de wahoo bolt.
als deze gekoppeld is kun eventueel via de app eerst je persoonlijke gegevens invoeren zoals gewicht, lengte etc etc.
het koppelen van de ant+ sensoren verliep ook zonder problemen: alle Garmin sensoren (+ stages vermogensmeter) werden direct gevonden.
na het koppelen van de ANT+ sensoren heb ik LED's ingesteld; vanwege de vermogensmeter heb ik deze ingesteld op het aantal watts. tijdens het fietsen in de zon zijn de blauwe LED's (die van blauw naar rood oplichten) redelijk (tot wazig) zichtbaar. wanneer deze van Groen/ Oranje naar Rood oplichten worden deze steeds beter (tot goed) zichtbaar. de Elemnt geeft de rode leds weer wanneer de waarde boven de FTP waarde komt.
v.w.b.. het navigeren werkt deze volledige met een zichtbare kaart, met plaatsnamen (volgens mij) alleen wanneer de telefoon is gekoppeld met bluetooth maar zonder is het ook goed te doen. je kan met de knoppen goed door de pagina's scrollen (welke ook via de app ingesteld kunnen worden).
in en uitzoomen gaat via de knoppen aan de rechterkant.
even goed opletten... Cadans wordt aangegeven als "ritme"
na de rit gaat het uploaden snel via de app (en ook direct naar strava als deze via app is gekoppeld).
de eerste ervaringen zijn wat mij betreft echt enorm goed.
de fietscomputer is eigenlijk best of both worlds waarvan 2 fietscomputers 1 is gemaakt (de edge 500 en 800 serie) alleen nog een tikje beter en gebruiksvriendelijker omdat alles ingesteld kan worden via de app.
of we nog wat missen:
* onder andere mis ik een stekker om de bolt via netsnoer op te laden (is nu alleen mogelijk via USB).
naast de App online platform zoals bijv. garmin connect (heb deze zo snel nog niet kunnen vinden)..