Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT GPS

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mar 2017 18:11

DDX schreef:En binnen :)

Besteld bij i-Mobile.nl, erg goede service werd gisteren gebeld dat hij er aantal had binnen gehad en dat hij dus voor mijn vakantie nog bij mij kon zijn.
Naar analogie met Garmin, waar elk toestel in de Edge reeks ook een eigen topic heeft, hopelijk komen er voor de Bolt dan Evenveel gebruikers als de Garmin 800 - 810 - 1000 en ik vergeet er nog enkele :)

Hier een link naar het Elemnt Bolt topic op dit forum
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 23 mar 2017 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 23 mar 2017 18:16

Wahoo werkt probleemloos met alle sensoren ant+ en bluetooth van derden.

deblaauwesigaar
Forum-lid

deblaauwesigaar 23 mar 2017 21:56

Heeft iemand al de e-mail notificaties werkend op een iPhone, en live tracking ?
Vanmiddag gefietst diverse e-mails ontvangen geen notificatie gezien.
Live tracking was een lege pagina. Er was geen map waarop aangeven waar ik op dat moment was. Er werd wel een e-mail gestuurd bij de start met in de email een link naar de live tracking.

Marcelcanyon
Forum-lid

Marcelcanyon 23 mar 2017 23:55

mantel alweer uitverkocht

Italia_david
Forum-lid

Gebruikersavatar Italia_david 24 mar 2017 11:31

Vanmiddag halen bij Futurumshop... levering dus eerder dan verwacht..
#passioneceleste #ridebianchi

Marcelcanyon
Forum-lid

Marcelcanyon 26 mar 2017 11:05

weet iemand waar je de batterij indicator kan vinden?

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 26 mar 2017 13:10

Bij ingeschakeld apparaat 1x op de linker knop drukken. Of op de telefoonapp instellingen tabblad.

hanefiets
Forum-lid

hanefiets 26 mar 2017 17:11

Ik moet een nwe fietscomputer met goede navigatie voor The Ride.
Iemand ervaring met de Wahoo Bolt?
Ik hoor graag voor en tegens of eventueel betere suggesties.
Veel dank, Mark
Specialized tarmac

knolan82
Forum-lid

knolan82 26 mar 2017 17:13

Ik ga hem dinsdag ophalen bij de lokale FM. Hij ligt klaar voor mij! Ben benieuwd. Na 1 jaar gefrustreerd met een Mio 505 rond gereden te hebben.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 26 mar 2017 18:01

hanefiets schreef:Ik moet een nwe fietscomputer met goede navigatie voor The Ride.
Iemand ervaring met de Wahoo Bolt?
Ik hoor graag voor en tegens of eventueel betere suggesties.
Veel dank, Mark
Er is nog niet veel gebruikers ervaring met de Bolt, daar deze nog bijna niet te leveren is in Nederland, maar lees het Bolt topic http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=82581 en volg de links daarin en je kan al een schat aan buitenlandse info vinden.

Steven184
Forum-lid

Steven184 26 mar 2017 18:42

Contact gehad met Wahoo, shipping date staat nog steeds op 1/4 voor miin bestelling.

Italia_david
Forum-lid

Gebruikersavatar Italia_david 27 mar 2017 08:08

Hierbij een eerste ervaring met de Elemnt Bolt na 2 ritten dit weekend van +120 en 50 km,

het instellen van de wahoo bolt is het een fluitje van een cent:
je download eerst de App op je smartphone en vervolgens koppel je de wahoo bolt.
als deze gekoppeld is kun eventueel via de app eerst je persoonlijke gegevens invoeren zoals gewicht, lengte etc etc.
het koppelen van de ant+ sensoren verliep ook zonder problemen: alle Garmin sensoren (+ stages vermogensmeter) werden direct gevonden.

na het koppelen van de ANT+ sensoren heb ik LED's ingesteld; vanwege de vermogensmeter heb ik deze ingesteld op het aantal watts. tijdens het fietsen in de zon zijn de blauwe LED's (die van blauw naar rood oplichten) redelijk (tot wazig) zichtbaar. wanneer deze van Groen/ Oranje naar Rood oplichten worden deze steeds beter (tot goed) zichtbaar. de Elemnt geeft de rode leds weer wanneer de waarde boven de FTP waarde komt.

v.w.b.. het navigeren werkt deze volledige met een zichtbare kaart, met plaatsnamen (volgens mij) alleen wanneer de telefoon is gekoppeld met bluetooth maar zonder is het ook goed te doen. je kan met de knoppen goed door de pagina's scrollen (welke ook via de app ingesteld kunnen worden).
in en uitzoomen gaat via de knoppen aan de rechterkant.
even goed opletten... Cadans wordt aangegeven als "ritme" ;)

na de rit gaat het uploaden snel via de app (en ook direct naar strava als deze via app is gekoppeld).

de eerste ervaringen zijn wat mij betreft echt enorm goed.
de fietscomputer is eigenlijk best of both worlds waarvan 2 fietscomputers 1 is gemaakt (de edge 500 en 800 serie) alleen nog een tikje beter en gebruiksvriendelijker omdat alles ingesteld kan worden via de app.

of we nog wat missen:

* onder andere mis ik een stekker om de bolt via netsnoer op te laden (is nu alleen mogelijk via USB).
naast de App online platform zoals bijv. garmin connect (heb deze zo snel nog niet kunnen vinden)..
#passioneceleste #ridebianchi

Plaats reactie