Op het (bijna 4 km-lange) traject langs de Waddenzee heb je ruimte genoeg, lijkt me. Bovendien zijn daar doorgaans niet zo veel wandelaars. Dat is dan ook niet afgesloten. Of bedoel je wat anders?
Noordhollandsche Backroads
Was weer prima dagje ervoor, niet al te druk op de wegen.
Langs Amstelmeer illegaal het voetpad genomen en idd aan andere kant staat ook een bord.
Rond School weer paar wandelaar die echt zo keken van wat doe jij hier op dit pad, maar gewoon vriendelijk goedemorgen gezegd dan durven ze ook niet meer te mopperen
Zuiderkwelweg onverhard deel maar rustig overheen gereden, volgende keer rij ik er omheen denk ik, gelukkig geen lek maar het is vragen om je banden te slopen met de hoeveelheid puin die er ligt.
Heb het rondje met racefiets gereden met 25mm (tubeless) bandjes.
Lusje bij Den Helder (Grasdijk) kan er helaas uit, is inmidels gewoon goed asfalt geworden.
Langs Amstelmeer illegaal het voetpad genomen en idd aan andere kant staat ook een bord.
Rond School weer paar wandelaar die echt zo keken van wat doe jij hier op dit pad, maar gewoon vriendelijk goedemorgen gezegd dan durven ze ook niet meer te mopperen
Zuiderkwelweg onverhard deel maar rustig overheen gereden, volgende keer rij ik er omheen denk ik, gelukkig geen lek maar het is vragen om je banden te slopen met de hoeveelheid puin die er ligt.
Heb het rondje met racefiets gereden met 25mm (tubeless) bandjes.
Lusje bij Den Helder (Grasdijk) kan er helaas uit, is inmidels gewoon goed asfalt geworden.
Die vreemd kijkende wandelaars in Schoorl kwam je op het smalle Achterpad tegen, vermoed ik? Het is daar in ieder geval niet verboden om te fietsen. Paar jaar geleden stonden er weliswaar opeens voetpadborden aan weerszijden van 't Achterpad, maar die werden binnen no-time weer verwijderd. Vermoedelijk na protest van omwonenden, die immers ook vaak over dat pad fietsen.
Da's wel jammer dan dat de Grasdijk (bij Den Helder) inmiddels voorzien is van een asfaltlaag. Vond het altijd een mooi weggetje, daar vlakbij de vuurrode Lange Jaap. Nou ja, zonder de Grasdijk-lus worden de betreffende drie routes — waarschijnlijk vanavond — weer 3 km korter, waarvan 1100m gravel...
Da's wel jammer dan dat de Grasdijk (bij Den Helder) inmiddels voorzien is van een asfaltlaag. Vond het altijd een mooi weggetje, daar vlakbij de vuurrode Lange Jaap. Nou ja, zonder de Grasdijk-lus worden de betreffende drie routes — waarschijnlijk vanavond — weer 3 km korter, waarvan 1100m gravel...
Ter info... Zojuist is bij onderstaande Strade Bianche-routes het traject rond Huisduinen gewijzigd. De fraaie Grasdijk is helaas voorzien van een 1100m lang asfalttapijtje en daarom uit het Huisduinen-traject verwijderd. De totale afstand van de routes is met zo'n 3 km afgenomen...
Weer eens een aantrekkelijk rondje (115 km) naar het zuidoosten gereden. O.a. via Hobrede, Middelie, Edam, Volendam, Katwoude, Purmerend en De Rijp. Zo her en der uiteraard ook wat graveltrajecten meegepikt. Met name de trajecten in Kwadijk, Volendam en het Purmerbos lagen er weer mooi bij. Nog smakelijke 'take away'-koffie gedronken in Edam, op het anders zo sfeervolle terras van 't Damhotel. Op de terugweg stond de wind flink tegen. Dan is het toch altijd lekker om er met 't ligstuurtje doorheen te snijden.
O ja, en onderweg nog een paar sfeerplaten geschoten...
O ja, en onderweg nog een paar sfeerplaten geschoten...
Dat klinkt als een mooi rondje en goed te doen vanuit Castricum. Zou je je rit willen delen?
@buzz; ik zag dat je 2 mooie routes had gemaakt
Maar wat is precies het verhaal van dat pad bij Hobrede, niet helemaal officieel toegankelijk oid ?
Trampaadje bij Edam is trouwens al enige tijd een voetpad, staan volgens mij al zeker een jaar borden bij.
Maar wat is precies het verhaal van dat pad bij Hobrede, niet helemaal officieel toegankelijk oid ?
Trampaadje bij Edam is trouwens al enige tijd een voetpad, staan volgens mij al zeker een jaar borden bij.