JoostG schreef:Wat ik begrijp wordt van 12 tot 6 toegekend aan de driveside/rechts en dan is de rest dus links. Niet helemaal zuiver omdat je niet alleen duwt, maar in bepaalde mate ook trekt aan een pedaal. Het zal bij benadering wel redelijk overeenkomen met de werkelijkheid.
Met hetgeen havana schrijft geld dit dus voor elke crank.
het is dus eigenlijk meer dan een stages meet ND x 2, maar ook weer geen links en rechts onafhankelijk.
Waarom ik het zou willen weten, ik heb met vlagen last van mijn rug (wat uiteindelijk uit een scheve heup komt) Ik wil graag weten of als dit erger wordt ik wellicht aan een kant meer vermogen lever dan de andere kant, of doordat het al gaat afwijken ik later last krijg.
Voordeel van pedalen vind ik dat ik die ook op de MTB kan zetten, ik heb altijd het idee dat ik daar meer vermogen op kan leveren omdat het het snelheidverschil racer/mtb bij mij heel klein vind.
Ik vind de quarq een leuke en redelijk betaalbare optie voor € 850 de nieuwe red 22. staat persoonlijk wel mooier op je fiets dan pedalen. Als er nog betere aanbiedingen zijn houd ik me aanbevolen.