Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische spelen 2016

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 08 aug 2016 12:57

ik vind die waarde van de 2e en 3e plaats op de OS wel mooi, onmogelijk natuurlijk maar zou in meer koersen zo moeten zijn

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 08 aug 2016 13:52

De krant schreef over 'zeer glad asfalt, gladder dan wij hier gewend zijn' en 'zeer steile bochten'. Voeg daar aan toe dat de luchtvochtigheid hoog zal zijn (gok) en het vettig kan zijn (gok).
Er horen dan ook nog strobalen te liggen. Ze remt trouwens met haar achterrem en dan blokkeert haar achterwiel. Omdat alle massa plus zwaartekracht op het voorwiel drukt, blokkeert dat 'gewichtloze' wiel direct.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 08 aug 2016 13:59

@Nee_Nee

Vlak ook de warmte niet uit, dat kan asfalt ook glibberig maken als de toplaag heel zacht word.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 08 aug 2016 14:18

amclassic-fan schreef:Fuglsang en Borghini reden duidelijk voor een medaille en niet voor de overwinning.
Klopt, de vraag is of Fuglsang even hard zou meegewerkt hebben met Greg als daar een ploegmaat pakweg Nibali of Aru op kop reden. Wat bij Borghini wel het geval was.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 aug 2016 14:33

De renners van Astana waren ruim vertegenwoordigd in de kopgroep, maar reden lekker achter elkaar aan. Het is mij niet echt opgevallen dat er rekening gehouden werd met ploeggenoten in de WT ploegen.

Overigens verbaasde ik me er wel over hoe blij zowel Fuglsang als Majka waren met de podium plaatsen, terwijl Majka het goud toch ook door z'n vingers weg zag glippen. De medaille telt duidelijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 aug 2016 14:37

Keezx schreef:Van Vleuten verwachtte een flauwe bocht en sneed hem aan de binnenkant aan.
Dat heeft ze jou verteld? Gisteren voor de wedstrijd zei ze toch echt dat ze het parcours heel goed verkend hadden.
Misschien de spanning van het moment?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 08 aug 2016 15:07

Was ze afgeleid door de motor die plots achter haar reed? Nog geen 3 seconden nadat de TV camera achter haar zit gaat ze onderuit!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 08 aug 2016 15:17

las ik ook ergens inderdaad, van die motor. Maar renners zijn natuurlijk wel gewend aan wat motorgeweld.
moet een oorverdovend lawaai zijn trouwens tijdens zo'n koers. Al die motoren, auto's met piepende banden, helikopter boven je pet. Ik zou helemaal gek worden.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 08 aug 2016 15:25

Gewoon een inschattingsfout, is menselijk. Je hoeft daar perse niet meer achter te zoeken.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 08 aug 2016 15:26

Persoonlijk zou ik die bocht hoger hebben aangesneden, maar ja, dan moet je op een gegeven moment wel over de middenstreep, dat is ook gevaarlijk. Ze maakte een foutje met werkelijk verschrikkelijk gevolg. Ik moet zeggen, al verken je dit stuk 100x het was ook wel bocht op bocht op bocht op bocht in dat stuk. Op een gegeven moment weet je echt niet meer welke er iets flauwer of makkelijker is, en ze waren eigenlijk allemaal listig. Ze was er echt bijna door. Misschien idd wel een concentratie moment, "ik ben er bijna" Motor ineens achter je etc. Maar eigenlijk niet opportuun om erover te speculeren. Wat een gruwel moment, hoe ze daar lag, echt doodeng.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 08 aug 2016 15:45

Jans schreef:
Keezx schreef:Van Vleuten verwachtte een flauwe bocht en sneed hem aan de binnenkant aan.
Dat heeft ze jou verteld? Gisteren voor de wedstrijd zei ze toch echt dat ze het parcours heel goed verkend hadden.
Misschien de spanning van het moment?
De beelden spreken voor zichzelf.
Die afdaling had zoveel bochtjes die allemaal op elkaar leken dat je daar >10x naar beneden moet rijden om elke bocht te kennen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 08 aug 2016 23:00

lugosi schreef:
daniel1975 schreef:Poels gaf tijdens de Tour al aan dat hij tegen Froome zou rijden en niet voor.

Van Vleuten had veel harder gereden en ze hadden het voordeel gehad van samen rijden. Dat had ze zonder enige twijfel gehaald. annemiek kan tijdrijden!

Zou Poels Froome gaan terughalen om dan zelf derde te worden, ik geloof als die situatie zich voordoet dat het niet zal gebeuren. Als het erom gaat om zelf de winst te pakken dan wil ik het wel geloven.

Wat VanVleuten betreft; zo dacht ik er ook over.
Aan het waarheidsgehalte van die bewering van Poels al tijdens de Tour gedaan kan je net zo veel waarde hechten als aan de bewering van de Russische minister van Sport als hij beweert dat er niets klopt van de beschuldigingen van het WADA.

Plaats reactie