Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

shimano's E-TUBE Project

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6437
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 10 mar 2017 18:00

havana schreef:
Ik was er snel van genezen. Het feit dat het systeem onverwachts schakelt vind ik erg irritant.

Wat wel irritant is, is dat het signaal van mijn D-Fly toch te zwak blijkt in de zadelpen. Ik heb 'm nu weer bij de AD gemonteerd, maar dit is niet erg mooi. Nog eens nadenken hoe ik dit ga oplossen...
Afbeelding

Past ook mooi bij je crank Frank ;) - Ant+ in de derailleurs zodat je ziet welke versnelling je zit - ik zie enkel maar voordelen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40047
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mar 2017 18:30

Het blijft kriebelen, die etap....
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 mar 2017 18:32

Ik zie ook nadelen.

1. Batterijen vervangen en opladen
2. Extreem lelijke AD
3. Geen synchro-shiften of semi-synchroshiften
4. Overpriced
5. AD is beduidend trager dan Di2

Ik heb mijn D-Fly inmiddels onder m'n bracket gemonteerd.... Netjes uit het zicht en het signaal is super.

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 10 mar 2017 18:37

havana schreef:Ik zie ook nadelen.

1. Batterijen vervangen en opladen
2. Extreem lelijke AD
3. Geen synchro-shiften of semi-synchroshiften
4. Overpriced
5. AD is beduidend trager dan Di2

Ik heb mijn D-Fly inmiddels onder m'n bracket gemonteerd.... Netjes uit het zicht en het signaal is super.
Kun je er misschien eens een fotootje plaatsen? Hoe heb je dat met de bekabeling gedaan? Met de bekabeling uit het bracket?

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 mar 2017 18:43

Afbeelding

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 10 mar 2017 18:52

havana schreef:Afbeelding
Dat zit er inderdaad veel mooier uit lijkt mij. Nice!

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40047
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mar 2017 18:54

havana schreef:Ik zie ook nadelen.

1. Batterijen vervangen en opladen
2. Extreem lelijke AD
3. Geen synchro-shiften of semi-synchroshiften
4. Overpriced
5. AD is beduidend trager dan Di2

Ik heb mijn D-Fly inmiddels onder m'n bracket gemonteerd.... Netjes uit het zicht en het signaal is super.
1&2 eens
3. Dan valt standaard Shimano al af, want kan niet eens meerdere tandjes in 1x schakelen. Ik zal die synchro niet missen.
4. Hoezo? Di2 DA is duurder
5. Hoor je compleet tegenstellende verhalen over.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 mar 2017 19:00

Je bent niet goed geïnformeerd, meerdere tandjes tegelijk schakelen is gewoon mogelijk als je dat wil tenminste. Dat is voor mij nu een optie die ik niet gebruik. Gebruik het op mijn Campa-fiets NOOIT.

Aangaande punt 4: ik vergelijk toch nergens met DA? DA vind ik ook overpriced.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6437
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 10 mar 2017 19:19

havana schreef:Ik zie ook nadelen.

1. Batterijen vervangen en opladen
2. Extreem lelijke AD
3. Geen synchro-shiften of semi-synchroshiften
4. Overpriced
5. AD is beduidend trager dan Di2

Ik heb mijn D-Fly inmiddels onder m'n bracket gemonteerd.... Netjes uit het zicht en het signaal is super.
1. Is jou Di2 batterij niet meer op te laden dan ? Misschien bedoel je verwijderen om op te kunnen laden.
2. Is een mening - geen feit.
3. Eens , maar ik dacht dat jij niet zo was van het synchro shiften ?
4. Dan is elke mechanische topgroep ook overpriced ( Sram Red - Super Record - Dura Ace )
5. Is dit jou ervaring, of van horen zeggen - want ik heb n.l. de ervaring met beide en moet zeggen dat het 100% meevalt. Procentueel gezien zal het misschien 5-10% zijn, maar in seconden dus verwaarloosbaar. Maar wellicht dat jij het verschil van ca 0,1-0,2 seconden per schakelactie gaat merken :lol: .

Maar goed dat je D-Fly uit het zicht is opgeborgen, koop je iets maar mag het niet gezien worden - en erg gevoelig voor vuil en regen op die plek :?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 mar 2017 19:38

De keuze voor Ultegra Di2 is gemaakt na zorgvuldige afweging van alle voors en tegens. Het spreekt vanzelf dat zowel eTap als Ultegra beide voor- en nadelen hebben. Voor mij was synchroshiften wel een belangrijk punt, omdat ik van plan ben deze fiets met een vast verzet te gaan rijden. Prijs was niet eens zo heel belangrijk. De eTap upgradekit was niet eens zoveel duurder.

Dat een ander andere keuzes maakt snap ik best. eTap blijf ik een mooie groep vinden. Kon je daar zelf meer aan configureren was dat waarschijnlijk mijn keuze geweest. Het opladen is op zichzelf een marginaal probleem. De iets tragere AD is prima mee te leven. De shifters vind ik persoonlijk mooier dan Ultegra.

Gebruikersavatar
Carlosiebers
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
Locatie: Schaijk
Contact

Gebruikersavatar Carlosiebers 10 mar 2017 19:46

havana schreef: Wat wel irritant is, is dat het signaal van mijn D-Fly toch te zwak blijkt in de zadelpen. Ik heb 'm nu weer bij de AD gemonteerd, maar dit is niet erg mooi. Nog eens nadenken hoe ik dit ga oplossen...
Van signaal verlies heb ik geen last, misschien is je frame dikker.
Laatst gewijzigd door Carlosiebers op 10 mar 2017 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 10 mar 2017 20:19

Heb de updates ook uitgevoerd en inderdaad werkt het nog niet helemaal goed. Denk dat er nog een update moet volgen. In de ios en Android app zelf kun je wel 12-25 kiezen, maar niet toewijzen aan de fiets. Is toch een normale ultegra groep.

Verstuurd vanaf mijn JY-S3 met Tapatalk
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Plaats reactie