Pagina 16 van 24

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 18:00
door rene
havana schreef:
Ik was er snel van genezen. Het feit dat het systeem onverwachts schakelt vind ik erg irritant.

Wat wel irritant is, is dat het signaal van mijn D-Fly toch te zwak blijkt in de zadelpen. Ik heb 'm nu weer bij de AD gemonteerd, maar dit is niet erg mooi. Nog eens nadenken hoe ik dit ga oplossen...
Afbeelding

Past ook mooi bij je crank Frank ;) - Ant+ in de derailleurs zodat je ziet welke versnelling je zit - ik zie enkel maar voordelen.

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 18:30
door daniel1975
Het blijft kriebelen, die etap....

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 18:32
door havana
Ik zie ook nadelen.

1. Batterijen vervangen en opladen
2. Extreem lelijke AD
3. Geen synchro-shiften of semi-synchroshiften
4. Overpriced
5. AD is beduidend trager dan Di2

Ik heb mijn D-Fly inmiddels onder m'n bracket gemonteerd.... Netjes uit het zicht en het signaal is super.

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 18:37
door scubadiver
havana schreef:Ik zie ook nadelen.

1. Batterijen vervangen en opladen
2. Extreem lelijke AD
3. Geen synchro-shiften of semi-synchroshiften
4. Overpriced
5. AD is beduidend trager dan Di2

Ik heb mijn D-Fly inmiddels onder m'n bracket gemonteerd.... Netjes uit het zicht en het signaal is super.
Kun je er misschien eens een fotootje plaatsen? Hoe heb je dat met de bekabeling gedaan? Met de bekabeling uit het bracket?

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 18:43
door havana
Afbeelding

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 18:52
door scubadiver
havana schreef:Afbeelding
Dat zit er inderdaad veel mooier uit lijkt mij. Nice!

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 18:54
door daniel1975
havana schreef:Ik zie ook nadelen.

1. Batterijen vervangen en opladen
2. Extreem lelijke AD
3. Geen synchro-shiften of semi-synchroshiften
4. Overpriced
5. AD is beduidend trager dan Di2

Ik heb mijn D-Fly inmiddels onder m'n bracket gemonteerd.... Netjes uit het zicht en het signaal is super.
1&2 eens
3. Dan valt standaard Shimano al af, want kan niet eens meerdere tandjes in 1x schakelen. Ik zal die synchro niet missen.
4. Hoezo? Di2 DA is duurder
5. Hoor je compleet tegenstellende verhalen over.

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 19:00
door havana
Je bent niet goed geïnformeerd, meerdere tandjes tegelijk schakelen is gewoon mogelijk als je dat wil tenminste. Dat is voor mij nu een optie die ik niet gebruik. Gebruik het op mijn Campa-fiets NOOIT.

Aangaande punt 4: ik vergelijk toch nergens met DA? DA vind ik ook overpriced.

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 19:19
door rene
havana schreef:Ik zie ook nadelen.

1. Batterijen vervangen en opladen
2. Extreem lelijke AD
3. Geen synchro-shiften of semi-synchroshiften
4. Overpriced
5. AD is beduidend trager dan Di2

Ik heb mijn D-Fly inmiddels onder m'n bracket gemonteerd.... Netjes uit het zicht en het signaal is super.
1. Is jou Di2 batterij niet meer op te laden dan ? Misschien bedoel je verwijderen om op te kunnen laden.
2. Is een mening - geen feit.
3. Eens , maar ik dacht dat jij niet zo was van het synchro shiften ?
4. Dan is elke mechanische topgroep ook overpriced ( Sram Red - Super Record - Dura Ace )
5. Is dit jou ervaring, of van horen zeggen - want ik heb n.l. de ervaring met beide en moet zeggen dat het 100% meevalt. Procentueel gezien zal het misschien 5-10% zijn, maar in seconden dus verwaarloosbaar. Maar wellicht dat jij het verschil van ca 0,1-0,2 seconden per schakelactie gaat merken :lol: .

Maar goed dat je D-Fly uit het zicht is opgeborgen, koop je iets maar mag het niet gezien worden - en erg gevoelig voor vuil en regen op die plek :?

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 19:38
door havana
De keuze voor Ultegra Di2 is gemaakt na zorgvuldige afweging van alle voors en tegens. Het spreekt vanzelf dat zowel eTap als Ultegra beide voor- en nadelen hebben. Voor mij was synchroshiften wel een belangrijk punt, omdat ik van plan ben deze fiets met een vast verzet te gaan rijden. Prijs was niet eens zo heel belangrijk. De eTap upgradekit was niet eens zoveel duurder.

Dat een ander andere keuzes maakt snap ik best. eTap blijf ik een mooie groep vinden. Kon je daar zelf meer aan configureren was dat waarschijnlijk mijn keuze geweest. Het opladen is op zichzelf een marginaal probleem. De iets tragere AD is prima mee te leven. De shifters vind ik persoonlijk mooier dan Ultegra.

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 19:46
door Carlosiebers
havana schreef: Wat wel irritant is, is dat het signaal van mijn D-Fly toch te zwak blijkt in de zadelpen. Ik heb 'm nu weer bij de AD gemonteerd, maar dit is niet erg mooi. Nog eens nadenken hoe ik dit ga oplossen...
Van signaal verlies heb ik geen last, misschien is je frame dikker.

Re: shimano's E-TUBE Project

Geplaatst: 10 mar 2017 20:19
door tinoh
Heb de updates ook uitgevoerd en inderdaad werkt het nog niet helemaal goed. Denk dat er nog een update moet volgen. In de ios en Android app zelf kun je wel 12-25 kiezen, maar niet toewijzen aan de fiets. Is toch een normale ultegra groep.

Verstuurd vanaf mijn JY-S3 met Tapatalk