Swett Cycles
Wow, 16 pagina's over marketing en maar 2x (nu 4x) het woord propositie gebruikt.
Volgens mij heeft de man best een leuke propositie, het heeft even tijd nodig.
We vinden er van alles van (emotie!), persoonlijk vind ik het best lastig.
Badge engineering is van alle tijden, zelfs de auto-industrie doet niet anders en maakt er ook geen geheim van. En waarom is open mold wel badge enginering en closed mold niet.
In hoeverre zijn de bekende grote merken niet ook gewoon een afnemer van een van deze open mold fietsbakkerijen?
Steeds meer mensen halen zelf een frame uit China en willen dit dat laten spuiten.
Zoals Havana ook al aangeeft, best te doen maar ook wel fijn als iemand dat allemaal uit handen neemt voor je. De diensteneconomie blijft zich uitbreiden.
Misschien dat er in een brand your own bike ook wel een business zit.
Ik ga er even over nadenken, de content writer heeft zich al gemeld in dit forum.
Misschien wil meneer Swett wel meedoen, no name eigen naam frames maken.
Dutch Design at it's best
Volgens mij heeft de man best een leuke propositie, het heeft even tijd nodig.
We vinden er van alles van (emotie!), persoonlijk vind ik het best lastig.
Badge engineering is van alle tijden, zelfs de auto-industrie doet niet anders en maakt er ook geen geheim van. En waarom is open mold wel badge enginering en closed mold niet.
In hoeverre zijn de bekende grote merken niet ook gewoon een afnemer van een van deze open mold fietsbakkerijen?
Steeds meer mensen halen zelf een frame uit China en willen dit dat laten spuiten.
Zoals Havana ook al aangeeft, best te doen maar ook wel fijn als iemand dat allemaal uit handen neemt voor je. De diensteneconomie blijft zich uitbreiden.
Misschien dat er in een brand your own bike ook wel een business zit.
Ik ga er even over nadenken, de content writer heeft zich al gemeld in dit forum.
Misschien wil meneer Swett wel meedoen, no name eigen naam frames maken.
Dutch Design at it's best
UC is even duur en levert prima werk, heb vorig jaar een De Rosa King RS daar laten lakken en echt een heel mooi staaltje van arbeid...Erik schreef: Nou, afhankelijk van wat je wilt ben je bij UC of BCP wel een stuk duurder uit. Voor wat ik nu bij Van Gemert kwijt was voor meerdere kleuren en verschillende decals kreeg ik bij UC één kleur en stickers die niet onder de lak zaten. Prijs/kwaliteit is bij Van Gemert echt stukken beter.
YFood !!!
Niet mijn ervaring, helaas. Ik heb het nog even nagezocht en ik was 2 jaar terug voor het lakken van een alu frame met vork in 1 kleur met een paar stickers er op bijna net zoveel kwijt als wat ik nu kwijt was voor een stalen frame met carbon vork in 3 kleuren met allerlei tierelantijntjes. Van Gemert zei nog dat het allemaal wel wat duurder zou worden vanwege de hoeveelheid werk die er in zat, maar dat viel dus 100% mee.
Op het lakwerk van UC heb ik op zich niets aan te merken, dat was heel netjes gedaan. Wat me echter wel tegenviel was dat de decals gewoon stickers waren. Bij Van Gemert zit dat allemaal onder een laklaag en is het dus veel minder gevoelig voor beschadigingen. Zal bij UC tegen een meerprijs vast ook kunnen, maar dat betekent wel dat ik de prijs/kwaliteit verhouding van Van Gemert stukken beter vindt.
Op het lakwerk van UC heb ik op zich niets aan te merken, dat was heel netjes gedaan. Wat me echter wel tegenviel was dat de decals gewoon stickers waren. Bij Van Gemert zit dat allemaal onder een laklaag en is het dus veel minder gevoelig voor beschadigingen. Zal bij UC tegen een meerprijs vast ook kunnen, maar dat betekent wel dat ik de prijs/kwaliteit verhouding van Van Gemert stukken beter vindt.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
(off topic: doet van Gemert ook in carbon reparaties? heb mijn Canyon frame destijds alleen laten repareren maar niet laten afschuren en lakken (zit dus een verdikking in waar ik misschien van af wil))
OTErik schreef:Op het lakwerk van UC heb ik op zich niets aan te merken, dat was heel netjes gedaan. Wat me echter wel tegenviel was dat de decals gewoon stickers waren. Bij Van Gemert zit dat allemaal onder een laklaag en is het dus veel minder gevoelig voor beschadigingen. Zal bij UC tegen een meerprijs vast ook kunnen, maar dat betekent wel dat ik de prijs/kwaliteit verhouding van Van Gemert stukken beter vindt.
Bij mij zit alles onder de blanke lak, en heb 500€ betaald maar het lakwerk van een King RS is niet eenvoudig dus dat rechtvaardigt enigszins de prijs. En ik ben een pietje precies en kan alleen maar zeggen mooi prachtig werk afgeleverd.
UC doet ook carbon reparatie....en lakt voor SWETT custom Cycles
YFood !!!
Dat was bij mij dus 150€ goedkoper en ook best gecompliceerd met dit soort details op zowel frame als vork:
En ik ben ook nogal precies, al helemaal met en frame dat ik zelf gebouwd heb. Maar goed, maakt op zich natuurlijk niet uit zo lang het resultaat maar naar tevredenheid is!
@Monsieurpinot: volgens mij doet Dave geen carbon reparatie, maar je kunt natuurlijk altijd informeren of hij je met die bult kan helpen...
En ik ben ook nogal precies, al helemaal met en frame dat ik zelf gebouwd heb. Maar goed, maakt op zich natuurlijk niet uit zo lang het resultaat maar naar tevredenheid is!
@Monsieurpinot: volgens mij doet Dave geen carbon reparatie, maar je kunt natuurlijk altijd informeren of hij je met die bult kan helpen...
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Om nog even off topic door te gaan: voor Kermit heb ik offertes opgevraagd bij van Gemert, UC, BCP en bikerepair, en vG was verreweg het minst duur. Over de kwaliteit kan ik nog weinig zeggen, de foto's zien er mooi uit, maar het frame is nog niet terug in mijn bezit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat is het enige 'nadeel' aan Van Gemert: Dave is nogal een pietje precies en dan duurt het soms wat langer. Mijn frame duurde uiteindelijk 6 weken omdat het pas de deur uit mocht als het perfect was...
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid
Iemand een idee of zijn salontafel wel zelfgemaakt is?