Pagina 16 van 73

Re: Di2

Geplaatst: 23 mar 2018 10:24
door feddesman
havana schreef: 17 mar 2018 22:08 Pak een rolmaat en je weet het.
Beetje lastig als ik het frame nog niet heb

Re: Di2

Geplaatst: 23 mar 2018 10:49
door synapse
Ik begin mij af te vragen wat de meerwaarde van e-tube is.
Levert dat synchroshift nu zoveel bedieningsgemak op? Ik vind het schakelen nu al super gaan.
Door middel van een iQ app kan ik op mijn Garmin nu ook al zien met welke versnelling ik fiets.
Is dit het of mis ik nog iets?

Re: Di2

Geplaatst: 23 mar 2018 10:57
door apexrider
Tja, het is maar net wat je prettig vindt. Ik gebruik synchro shift en voorkom daarmee schuine kettinglijnen. Misschakelen omdat de knoppen wat dicht bij elkaar zitten behoort nu ook tot het verleden. Bij mij hebben beide knoppen dezelfde functie. Links is opschakelen, rechts is afschakelen.

Re: Di2

Geplaatst: 23 mar 2018 13:35
door Bospaadje
synapse schreef: 23 mar 2018 10:49 Ik begin mij af te vragen wat de meerwaarde van e-tube is.
Levert dat synchroshift nu zoveel bedieningsgemak op? Ik vind het schakelen nu al super gaan.
Door middel van een iQ app kan ik op mijn Garmin nu ook al zien met welke versnelling ik fiets.
Is dit het of mis ik nog iets?
Ik heb de eerste maanden gefietst in standaard modus en een tijdje erna ben ik omgegaan naar semi synchro (ik denk dat het zo heet). Nu wordt er bij op of af schakelen op de voorderailleur automatisch ook achteren bijgeschakeld.

Voorbeeld: 50-->34 voor; Achteren 2 kransjes zwaarder
34 --> 50 voor; achteren 2 kransjes lichter

En dat vind ik erg prettig samenwerken. Ik betrapte me erop toen ik op de mechanische ultegra reed en dat ik niet meer gewend was om zelf bij te schakelen

:lol:

EDIT:
ik had ook geprobeerd om bepaalde verzetten te mijden. Dus klein voor klein achter. En grot voor, groot achter. Maar dat levert in the heat of the moment schakelacties op die je niet wilt.

Voorbeeld:
Bergop, "wedstrijdje", groot blad voor geschakeld en stoempen. Totdat ik op de op 2 na grootste achter schakel (staand) en de di2 automatisch ingrijpt en voor de ketting op de kleine werpt. Dat levert dan blauwe balletjes op.... :roll:

Re: Di2

Geplaatst: 24 mar 2018 07:49
door havana
Ik vind semi-synchro ook beter dan full-synchro. Eens met wat @Bospaadje hierover schrijft.

In de heuvels zet ik 'm trouwens op manual, dan vind ik semi-synchro irritant.

Re: Di2

Geplaatst: 24 mar 2018 12:10
door TL@
Zo doe ik het ook.

Re: Di2

Geplaatst: 24 mar 2018 22:30
door DDX
Ik heb hem op mijn trek permanent op full synchro staan.
Mischien door 50/34 voor en 11-30 achter, maar naar mijn idee echt perfect ook met klimmen.

Re: Di2

Geplaatst: 02 apr 2018 09:43
door Remco87
Is het mogelijk om mijn DI2 6870 shifters te vervangen door de R8050 shifters? Of moet ik dan gelijk de hele groep vervangen?

Re: Di2

Geplaatst: 02 apr 2018 11:15
door TL@
Kan perfect, geen idee waarom je dat zou willen doen maar het kan zonder problemen.

Re: Di2

Geplaatst: 02 apr 2018 11:43
door fgrs
Heeft er soms iemand praktijkervaring met een 34t op de cassette?
Kan de Di2 derailleur dit aan.
Ik weet volgens de specs tot 32t, maar misschien heeft er iemand eens een 34t opgestoken en had al dan niet problemen mee of moest eea aanpassen?
Is lange kooi bij mij.

Re: Di2

Geplaatst: 02 apr 2018 12:40
door Remco87
TL@ schreef: 02 apr 2018 11:15 Kan perfect, geen idee waarom je dat zou willen doen maar het kan zonder problemen.
Bedankt voor de info.

Dit omdat ik afgelopen zaterdag gevallen ben en een shifter zwaar is beschadigd.

Re: Di2

Geplaatst: 02 apr 2018 13:11
door mont aigoual
fgrs schreef: 02 apr 2018 11:43 Heeft er soms iemand praktijkervaring met een 34t op de cassette?
Kan de Di2 derailleur dit aan.
Ik weet volgens de specs tot 32t, maar misschien heeft er iemand eens een 34t opgestoken en had al dan niet problemen mee of moest eea aanpassen?
Is lange kooi bij mij.
Met een GS kooi achterderailleur kan dat prima. Ik heb een HG800 11-34 cassette op mijn 2018 Rose X-lite Four zitten in combinatie met de R8050/8070 disc groep.